افزایش نگرانی از بازگشت خودرو به چهارباغ

طبق مشاهده خبرنگار روزنامه اصفهان امروز و نیز فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده است، نصب دوربین در این پیاده راه باعث ایجاد این شائبه و احساس شد که اقدامات سواره‌رو شدن آن در حال انجام است.

افزایش نگرانی از بازگشت خودرو به چهارباغ

اگرچه مدیریت شهری اصفهان قویا اعلام کرد که چهارباغ پیاده  راه می‌ماند اما روز گذشته بار دیگر اتفاقاتی در این گذر فرهنگی رخ داد که حساسیت‌ها را نسبت به تغییر وضعیت آن برانگیخت. در واقع حساسیت روی این مسئله همچنان زیاد است و با کوچکترین اتفاق واکنش مردم و مسئولان است که خود را در فضای عمومی و مجازی جامعه به خود جلب می‌کند.

طبق مشاهده خبرنگار روزنامه اصفهان امروز و نیز فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده است، نصب دوربین در این پیاده راه باعث ایجاد این شائبه و احساس شد که اقدامات سواره‌رو شدن آن در حال انجام است. شاید با مشاهده این اتفاق به تنهایی قضاوت درست و درمانی در مورد سواره شدن چهارباغ نباشد اما اظهارنظر همزمان چند تن از اعضای شورای شهر نسبت به مخالفت با سواره‌رو شدن آن بود که این نظریه را تقویت کرد.

موضوع چهارباغ قانون بالادستی دارد

از جمله اینکه احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر گفت: «اصفهان شنیده‌ایم برخی از دوستان دلسوز دو مورد را دنبال می‌کنند که یکی از آن باز کردن چهارباغ و جریان یافتن تردد در این محور است. این دوستان، شورای شهر را در این تصمیم‌گیری‌ها دخالتی ندادند، اما باید تأکید کنیم که این موضوع، قانون بالادستی دارد و خلاف است. ضمن اینکه با آن مقصودی که دوستان دنبال می‌کنند هدفی حاصل نخواهد شد. خیابان‌های دیگری نیز داریم که تردد در آن هست اما معضلات اجتماعی خاص خود را دارد. محصور کردن پارک‌ها موضوع دیگری است که در حال پیگیری هستند، به این ترتیب که در ساعاتی از شبانه‌روز درب پارک‌ها را ببندند. این موضوع شایعه نیست و ظاهرا مطرح شده است اما هنوز به صورت رسمی خبر آن را نشنیده‌ایم. خواهش می‌کنم ابتدا نظرات کارشناسی را لحاظ کنند و دوم اینکه سرمایه‌های اجتماعی نظام را به معرض حراج نگذاریم. تصمیم‌گیری در خصوص آنچه در شهر می‌گذرد، بازیگر قانونی و اصلی و اساسی آن شورای شهر است.»

مخالف باز کردن محور چهارباغ هستیم

هم‌چنین احمد شریعتی، عضو کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برخی پیگیری‌ها برای باز شدن محور چهارباغ به روی خودروها گفت: «با باز کردن چهارباغ به شدت مخالف هستم. »

تأکید شهردار بر پیاده راه ماندن چهارباغ

این در حالی است که علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در نشست خبری ابتدای سال خود در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «چهارباغ عباسی پیاده‌راه خواهند ماند و شورای اسلامی شهر و شهرداری در این باره اتفاق‌نظر دارند و پای این کار ایستاده‌اند و جای نگرانی نیست. جمع‌آوری صندلی‌های چهارباغ مصوبه شورای تأمین استان بود و به صورت موقت انجام شد. البته دولت‌خانه صفوی، چهارباغ، بخشی از خیابان استانداری و آمادگاه نیز پیاده راه خواهند شد و پیاده راه ماندن چهارباغ مصوبه شورای ترافیک کشور و استان است و هیچ شک و شبهه‌ای در این باره وجود ندارد.»

عکس ها: سامان خوش پیمان/ اصفهان امروز


پرونده چهارباغ همچنان باز است

اینکه مسئله سواره راه شدن چهارباغ بار دیگر مطرح و پرونده آن باز شده است را نمی‌توان مشکوک ندانست اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که در سواره راه ساختن یک مسیر، نصب دوربین‌های ترافیکی از جمله اقداماتی است که در آخرین مرحله کار انجام می‌شود.

ضمن اینکه ایجاد پیاده راه و گذر فرهنگی چهارباغ به آسانی ایجاد نشده است که بتوان آن را به سهولت تغییر داد. چرا که این تصمیم در سطح کلان و در شورای ترافیک استان اتخاذ می‌شود و از جمله اعضایی که در آن حضور دارند نماینده شهرداری و پلیس راهور هستند که بعید است با تغییر این وضعیت موافقت کنند.

اصفهان امروز پرونده چهارباغ را همچنان دنبال کرده و هرگونه اظهارنظر یا واکنش مسئولان را در این زمینه منعکس خواهد کرد


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار