نگاه ویژه اتاق بازرگانی اصفهان به جوانان در دوره جدید

توجه به جوانان همچون دوره هشتم در دستور کار است و این مسئله را به‌طورجدی پیگیر هستیم.

نگاه ویژه اتاق بازرگانی اصفهان به جوانان در دوره جدید

محمد منزه :

دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هم‌زمان با سایر استان‌های کشور برگزار شد و افراد منتخب با کسب حداکثر آرا اعضای اتاق بازرگانی، صلاحیت حضور در جمع هیئت‌ نمایندگان دوره جدید را به دست آوردند. نکته جالب توجه اینکه منتخبین این دوره ترکیبی از قشر جوان و پیشکسوت اقتصادی استان هستند که همگی در جهت توسعه و رشد اقتصاد در دوره جدید تلاش خواهند کرد.

علی صفرنورالله متولد نجف‌آباد اصفهان و فارغ‌التحصیل رشته برق قدرت از دانشگاه تهران یکی از منتخبین این دوره است. شعار اصلی وی در دوره جدید اتاق بازرگانی توجه ویژه به صادرات و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط برای صادرات است و سعی دارد تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی به کار گیرد.

این کارآفرین برتر ملی و استانی در گفت‌وگو با «اصفهان امروز» در خصوص برنامه‌های آینده اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: در انتخابات اتاق بازرگانی از «ائتلاف اتاق سه‌هزارنفری» هشت نفر رأی آوردند و این نفرات بر اساس میثاق نامه‌ای که به آن تعهد دارند بر اجرای برنامه‌های خود پایبند هستند و درصدد تحقق یافتن کامل آن برنامه‌ها هستند. مطمئناً همه برنامه‌های در نظر گرفته شده قابل اجرا نیست ولی تا آنجایی که امکان دارد سعی شده تا برنامه‌های پیش‌بینی شده به نتیجه برسد و قول و وعده‌های هیئت‌ نمایندگان به فعالان اقتصادی برای پیشرفت در امور اقتصادی تحقق پیدا کند.

صفر نورالله در پاسخ به سؤالی مبنی بر تغییرات جدید در اتاق بازرگانی اظهار کرد: تغییراتی که اعضای هیئت نمایندگان جدید و سایر فعالان اقتصادی به دنبال آن بودند ایجاد شفافیت بود. تمام دغدغه اعضای جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی این است که همه امور را به صورت شفاف در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند. سعی داریم یک اتاق شیشه‌ای ایجاد کنیم که تمام فعالیت‌های انجام گرفته در آن به آگاهی تمام فعالان اقتصادی در سراسر استان برسد. به همین جهت به این اصل توجه ویژه‌ای داریم و یکی از اولین اقدامات در دوره جدید ایجاد شفافیت است.

او تصریح کرد: در دوره جدید درهای اتاق بازرگانی به روی تمامی فعالان اقتصادی دارای کارت و بدون کارت بازرگانی باز خواهد بود و اعضای هیئت‌ نمایندگان اتاق بازرگانی از نظرات آن‌ها در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی بهره خواهند برد.

این کارآفرین برتر ملی و استانی در خصوص حمایت از شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط گفت: بنده شخصاً اعتقاد دارم که شرکت‌های بزرگ به خاطر برخورداری از مشاوران مجرب، امکانات، روابط تجاری و... نیازی به حمایت‌های چندان اتاق بازرگانی ندارند، بلکه در واقع فعالان اقتصادی نیاز به حمایت دارند که صاحبان شرکت‌های کوچک و متوسط هستند.

دغدغه اصلی اعضای هیئت‌ نمایندگان دوره جدید این است که از شرکت‌های کوچک و متوسط حمایت کنند تا بهره‌وری آن‌ها افزایش یابد و آن‌ها روی پای خود بایستند و امکان صادرات آن‌ها فراهم شود. امروزه شرکت‌های کسب‌وکار کوچک و متوسط به دلیل محدود بودن نمی‌توانند صادرات داشته باشند و امید است با همراهی سایر فعالان اقتصادی بتوان مسیر پیشرفت و صادرات آن‌ها را هموار کرد.

او در ارتباط با حمایت از جوانان در دوره جدید گفت: توجه به جوانان همچون دوره هشتم در دستور کار است و این مسئله را به‌طورجدی پیگیر هستیم. حتی در انتخاب اعضای هیئت‌ نمایندگان سعی کردیم اعضای جوان نقش داشته باشند و امیدواریم در آینده «جی سی آی» که در طول چهار سال گذشته غیر فعال شده بود را فعال کنیم. جی سی ای یک سازمان جهانی برای تعامل جوانان بازرگان است و توجه به این بخش سبب خواهد شد تا جوانان کشور نیز با بازرگانان دنیا در ارتباط باشند.

صفر نورالله در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: در انتخابات این دوره یکی از کاندیداهای ائتلاف اتاق سه‌هزارنفری از بین فعالان حوزه دانش‌بنیان انتخاب شد. این جوان فعال برنامه‌های خود را به‌منظور توسعه دانش‌بنیان‌ها در اختیار ما قرار داده است.

زمانی که صحبت از دانش‌بنیان‌ها می‌کنیم بحث ما برای کل استان است. برنامه‌های اتاق بازرگانی دوره آینده مختص شهر اصفهان نیست و هیچ فرقی میان فعالان شهرستان اصفهان با دیگر فعالان در سایر شهرستان‌ها نیست و همگی آن‌ها به یک اندازه از حمایت‌های اتاق بازرگانی بهره خواهند برد. یکی از رسالت‌های اصلی ما این است با همه فعالان در ارتباط باشیم و مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

او در ارتباط با مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی خود در دوره جدید گفت: بنده توجه به دو اولویت صادرات و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط را برای دوره جدید در نظر گرفته‌ام.

من اعتقاد دارم اعضای هیئت‌رئیسه به همراه سایر فعالان اقتصادی باید یک پارلمان بخش خصوصی را تشکیل دهند و از نظرات کلیه فعالان بخش اقتصاد و بزرگان این حوزه در جهت رفع مشکلات اقتصادی بهره ببرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار