در گفتگوی اصفهان امروز با رئيس کميسيون آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر اصفهان مطرح شد؛
مطالبه زاينده رود؛ جدی و بی تعارف
در ميان منتخبان ششمين دوره شوراي شهر اصفهان، فردي با ۱۰۰۷۴۶ رأي موافق در صدر ليست قرار گرفت و براي مردم شهر و البته کشور، آنقدر شناخته شده بود که انتظار ميرفت به عنوان رئيس اين دوره از شوراي شهر برگزيده شود؛ برگزاري نشست او با اصحاب رسانه به فاصله کمي بعد از اعلام نتيجه قطعي اين انتخابات، به اين گمانه قدرت بخشيد اما در ادامه مشاهده شد که او در رأس يک کميسيون جديد نشست و مديريت دو مبحث مهم «آب و مناطق کم برخوردار» شهر به او سپرده شد.
در ميان منتخبان ششمين دوره شوراي شهر اصفهان، فردي با ۱۰۰۷۴۶ رأي موافق در صدر ليست قرار گرفت و براي مردم شهر و البته کشور، آنقدر شناخته شده بود که انتظار ميرفت به عنوان رئيس اين دوره از شوراي شهر برگزيده شود؛ برگزاري نشست او با اصحاب رسانه به فاصله کمي بعد از اعلام نتيجه قطعي اين انتخابات، به اين گمانه قدرت بخشيد اما در ادامه مشاهده شد که او در رأس يک کميسيون جديد نشست و مديريت دو مبحث مهم «آب و مناطق کم برخوردار» شهر به او سپرده شد. مجيد نادرالاصلي که کارشناسي و کارشناسي ارشد رشته مديريت دولتي در تهران را تحصيل کرده و همزمان در دفتر مقام معظم رهبري در مسئوليتهاي مختلف فعاليت داشته است، با سابقه معاونت سياسي و امنيتي استانداري در دولت نهم در دو استان لرستان و اصفهان شايد مناسبترين گزينهاي بود که ميتوانست به عنوان ياور زايندهرود در ميان نمايندگان شوراي شهر باشد؛ پس به نظر ميرسد به اين دليل وظيفهاي خطيرتر رياست شوراي شهر برعهده او گذاشته شد؛ اما در اين مدت موضوع آب تا حدود زيادي به دليل پيچيدگيهايش، بر اقداماتي که در حوزه مناطقِ کم برخوردار شهر در مدت 2 سال گذشته انجام شد يا قرار بود انجام شود، سايه انداخته است؛ بنابراين با رئيس کميسيون آب و مناطق کم برخوردار شهر اصفهان به گفتگو نشستيم تا به چندوچون اين مسائل بپردازيم که در ادامه ميآيد:
چه شد که بعد از سالها به اصفهان بازگشتيد و به عنوان يکي از چهرههاي شناخته شده در انتخابات شوراي شهر شرکت کرديد؟
من 33 سال خارج از اصفهان بودم اما ازآنجاييکه خودم را يک اصفهاني ميدانم و ارادت خاصي به شهرم دارم به اصفهان بازگشتم و در سنگر شورا قرار گرفتم.
هدف من از شرکت در انتخابات شورا اين بود که بتوانيم از ظرفيتهاي خوبي که در مديريت شهري و فضاي شهر وجود دارد استفاده کنيم، ما در کشوري زندگي ميکنيم که مردمان آن داراي اصالت خاص، شرافت ويژه و توانايي مختص به خودشان هستند. مديريت شهري به لحاظ فرصتهايي که دارد امکان خدمت بهتري را به مسئولان ميدهد. سابقه سياسي، اجتماعي و مديريتي من و نيز اقتضاي سني و شرايط خانوادگيام کاملا روشن است؛ بنابراين به لحاظ سبقه اجرايي و اشراف به مسائل حوزه کاريام اين تصور را داشتم که در جايگاه شورا يا مجلس نه به عنوان يکمهره بلکه به عنوان کسي که خود را مسئول وضعيت امروز کشور ميداند حرفي براي گفتن دارم. پس وارد ميدان شدم و معتقدم که ميتوانم از ظرفيتهايم استفاده کنم.
-اين تصور وجود داشت که شما به عنوان رئيس شوراي ششم انتخاب خواهيد شد، اما چنين نشد و در عوض رئيس کميسيوني شديد که در اين دوره ايجاد شد، دليل خاصي داشت؟
بعد از گذشت دو سال، زمان پرسيدن اين سؤال که چرا در اين دوره از شورا و در اين جايگاه حضور دارم گذشته است و پاسخ اين سؤال مهم نيست، مهم دليل اين است که به چه فکر ميکردم و دليلم براي ورود به اين عرصه چه بوده است و آيا در اين مسير موفق بودهام يا خير؟
در اينجا بايد بگويم دست شورا براي ايجاد کميسيونها باز است و ميتواند کميسيونهاي متعددي ايجاد کند، البته در اصفهان کميسيونهاي پراکنده و متعدد ايجاد نشده درحاليکه اين اتفاق در کلانشهرهاي ديگر رخ داده است.
چرا کميسيون آب و مناطق کم برخوردار؟
به اين دليل که آب و رودخانه با زندگي معنا و مفهوم پيدا ميکند و هرکجا که آب باشد آبادي هم است و در کنار آن زندگي، تمدن، شادي و تلاش قرار ميگيرد. اصفهان با زايندهرودش است که هويت و ريشه هزار ساله دارد.
ما بايد بدانيم که اصفهان هميشه وجود داشته و حيات در آن جاري است؛ اما عدهاي اين مسئله را نميپسندند و پا بر گلوي اصفهان گذاشتهاند؛ آنها مايل بودهاند که نفس اصفهان را قطع کنند بنابراين به خاطر ورود دست بشر در اين مسئله بود که مشکلات خشکسالي به وجود آمد.
اصفهان هيچگاه در تاريخ به زيادهخواهي معروف نبوده بلکه به ميانهرويي (مقتصد بودن) معروف بوده که تفاوت آن از زمين تا آسمان؛ ما بايد اين مسئله را بهدقت مورد مداقه قرار دهيم.
در چهل سال قبل چه اتفاقي در شهر اصفهان افتاد؟ سال 61 عمليات بيتالمقدس در کشور انجام ميشود و فتح خرمشهر اتفاق ميافتد که 25 درصد از شهداي آن از شهر اصفهان بوده است؛ بنابراين مردم اصفهان هميشه در بخشش پيشقراول و در مالشان بخشنده بودند. حتي در زمان وقوع يک حادثه طبيعي نيز در ابتدا نشان اصفهانيها پيدا ميشود اما اکنون يک عده سدي را ايجاد کرده و بنا به اتفاقاتي باعث مسدود شدن رودخانه شدهاند و اينجا ميگويند شما زيادهخواه شدهايد.
درحاليکه رودخانه ما هماکنون تا شعاع 50 کيلومتري به صورت مستمر جاري است و هيچوقت از جريان و وروديهاي آن کم نشده است اما برخي ادعا دارند که زايندهرود يک رودخانه فصلي است.
الان مديريت حوضه زايندهرود ملي و به دست وزارت نيرو است و شورا هم قدرت اجرايي خاصي در اين زمينه ندارد فکر نميکنيد ايجاد چنين کميسيوني بيمعنا باشد يا اين تصور را ايجاد کند که شوراي ششم به دنبال نمايش است؟
شوراي شهر دوره ششم به اين جمعبندي رسيد که موضوع آب و جريان دائمي زايندهرود که همه مدعي بودند نخستين و مهمترين مسئله اصفهان است اما براي حل معضل آن کاري انجام نميشود، به همين خاطر و به پشتوانه کسب رأي اعتماد جلودار شد تا در حوزه آب اقدامات تأثيرگذاري انجام دهد. اين کميسيون نسبت به مسئله آب نگاه ملي دارد و توانسته است که حرفش را به مرحله عمل برساند.
به نظر خودتان در اين مدت چه تأثيري روي اين مسئله گذاشتيد؟
در اين مدت مسئله آب نخست در مديريت شهري، در ادامه با مديريت استان و در نهايت با مديريت کشور مطرح شد. درحاليکه تا نيمه دوم سال 1400 طرح اين موضوع براي اصفهان ممنوع شده بود و کمتر رسانهاي ميتوانست آن را انعکاس دهد اما شوراي شهر دوره ششم توانست به همين ترتيب اين حلقه را باز کند. ما مسئله آب را روي ميز همه مسئولان گذاشتيم و زماني که رئيسجمهور به اصفهان آمد نخستين مسئلهاي که مطرح کرد، آب بود. حتي مردم اصفهان در آبان 1400 که به ديدار مقام معظم رهبري رفتند، مسئله آب را مطرح کردند. ساير قوا نيز همينطور اما مديريت ملي به دلايل مختلفي که به برخي حق ميدهيم
اما بسياري از وعدهها در اين زمينه اجرايي نشده و حتي شاهد بارگذاريهاي بيشتر بر حوضه زايندهرود بوديم. طرح بن- بروجن هم در اين مدت اجرايي شد.
در تمام سه دوره رياست جمهوري از دوران آقايان خاتمي و احمدينژاد گرفته تا دوره آقاي روحاني، کسي براي حل معضل آب اصفهان اتفاق سازندهاي را رقم نزد اما دولت سيزدهم به صورت عملياتي اقداماتي را انجام داده است و منبع حل مشکل را که انتقال آب از درياي جنوب ميدانستند، آغاز کرده و براي آن منابع مالي تأمين کردند؛ که اميد است تا پايان سال 1403 اتفاقات خوبي رخ دهد. بودجهاي که براي اين کار وجود دارد تأمين شده است؛ اگر ملي نباشد هم نباشد، استاني است و پولي از مردم دريافت نميشود. مديريت استان در حال استفاده بهينه از ظرفيتهاي استان براي خدمت به استان است.
شما با انتقال آب از جنوب موافقيد؟
خير.
چرا ؟
به دليل حفظ محيطزيست با انتقال آب از درياي جنوب موافق نيستم. آبي که از دريا ميآيد و بهطورکلي هر نوع آبي که به اصفهان برسد را مغتنم ميدانيم اما يادتان باشد که اصطلاحا «100 را از ما گرفتند و ميخواهند ما را با 20 راضي کنند». در حال حاضر معضلات محيطزيستي، شرب و فرونشست در اصفهان اتفاق افتاده است.
درآمد بخشي از مردم اصفهان از طريق آب است. مردمي که بهترين محصولات کشاورزي از جمله سيب سميرم، سيبزميني فريدن و کشتهاي شاليزي را در کشور کشت ميکردند. اما اميدواريم آبي که از دريا ميآيد و مديريت صنعت امروز اصفهان جهاد ميکند که منبع مالي اين انتقال را تأمين کند نيمنگاهي نيز به اصفهان داشته باشد.
فکر ميکنيد اگر در اين سالها بارندگي کم نميشد، بازهم کسي به دنبال حقابه اصفهان که در جاي ديگر مصرف ميشود، ميرفت؟
حقابه زايندهرود به چهار قطعه تقسيم ميشود؛ بهاينترتيب که زاگرس دو شيب ميشود و قسمتي از آن به سمت کارون و قسمتي ديگر به سمت سرچشمههاي زايندهرود ميآيد که اين قسمت سه بهرهبردار دارد. در اينجا کسي مدعي است اين آب از شهر من عبور ميکند و حق استفاده از آن با ماست؛ اما آيا هر انفالي که در شهر ديگري است تنها صاحبش آنها هستند؟ و قسمتي از اين آب وارد اصفهان ميشود که از سرچشمه زايندهرود تا گاوخوني بالغ بر 300 کيلومتر است و شامل اقسام مصارف مانند استفاده آب شرب، کشاورزي، صنعت و محيطزيست ميشود. بهرهبردار سوم نيز از استان خارج و در يک استان ديگر بارگذاري جديد ميشود؛ بنابراين اين منابع در سه استان استفاده ميشود.
براي اصفهان و مردم آن چه راهحلي وجود دارد؟
«تا نگريد طفل کي جوشد لبن؟». تا وقتي آب هست و در مصرف انصاف وجود داشته باشد مشکلي پيش نميآيد. ضمن اينکه اصفهان رتبه دوم کممصرفي آب کشور را دارد و ما به اندازه کافي ملاحظه ميکنيم بنابراين نياز به بحث جديد وجود ندارد.
اگر آبي که وارد کارون ميشود در همان استان مديريت ميشد، از کيفيت نميافتاد و در چرخه شيرين سازي قرار ميگرفت تا قابل بهرهبرداري شود، ديگر لارم نبود آب زيادي وارد دريا شود و مردم از نظر شغلي به مشکل بخورند. بهعنوانمثال صرفا در سال 98 پنج ميليارد مترمربع آب ناشي از سيلاب وارد خليجفارس شد.
نقش شما در اين ميان چيست؟
در اينجا مديريت شهري نقش حامي و همراه را دارد و با ايجاد اين کميسيون به نظر ميرسد که اتفاقات خوبي در حال رخ دادن است؛ به کشاورزان شرق و روستاهاي شهرستان ميگويم که اگر کسي سنگاندازي نکند اتفاقات خوبي در اين زمينه رخ خواهد داد.
فولاد مبارکه معتقد است هزينهاي که صرف انتقال آب از درياي عمان ميشود مشکل صنعت و توسعه آن را حل ميکند و فولاد حمايت ميکند که در طرحهاي توسعهاي به دنبال بارگذاري جديد نيست؛ شايد با تأمين آب براي صنعت بخشي از برداشتها حذف شود. به نظرتان در اين ميان چشمانداز اصفهان و زايندهرود چه ميشود؟
بله درست است. مقدار آبي که قرار است از درياي عمان توسط فولاد مبارکه به اصفهان منتقل شود تنها مصرف صنعتي دارد. فولاد لطف ميکند، چرا که مجوز دارد تا مقدار قابلتوجهي را از زايندهرود برداشت کند؛ اما اين برداشت را به حداقل رسانده درحاليکه ميتواند به همان رويه قبل و برداشتهاي خود ادامه دهد، اما چرا ۱۲۰ هزار ميليارد هزينه کرده است؟ اينکه براي آب هزينه ميکند به اين دليل است که به اصفهان لطف ميکند و حتي اگر با فروش آن بتواند آن را به احسن الحال تبديل کند، اتفاق خوبي است.
با توجه به بيان نقش مديريت شهري، غير از رويدادهاي که اين دو سال تحت عنوان کميته فرهنگي انجام شده، چه اتفاقي براي آب رخ داده است؟
اصل قصه هم افزايي و همفکري است. اگر در اين مورد به جمعبندي نرسيم و هرکدام حرف خودمان را بزنيم نتيجهاي نخواهد داشت. گفته بوديم در استان حامي و همراه هستيم تا يک ائتلاف شکل بگيرد که بسيار زيبا هم شکل گرفت تا جايي که دو مقام عالي کشور هم اظهار کردند در ۲۵ سال گذشته اينچنين گفتمان پيرامون زايندهرود اتفاق نيفتاده بود.
بهتر نبود مديريت شهري در کنار ايجاد اين هم افزايي، به وظايف خودش عمل ميکرد و با توجه به سيلابهايي که هرساله راه ميافتد و باعث اختلال در مسيرهاي رفتوآمد ميشود، چاههاي جذبي را افزايش ميداد؟
بله حرف شما صحيح است. تهران از دهه ۷۰ جمعآوري آبهاي سطحي را شروع کرد. اصفهان نيز اين کار را شروع کرده است اما آن را با سرعت لاکپشتي انجام ميدهد. اين نکته اهميت زيادي دارد که ايده و انگيزه براي انجام اين کار وجود داشته باشد که دارد؛ بنابراين بهزودي اين اتفاق خواهد افتاد.
بايد بهسرعت مطالعات آن را انجام دهيم و از فرصت بارندگيها استفاده کنيم. تشويق ساخت خانههاي متناسب با محيطزيست و جذب آبهاي سطحي و خاکستري، انرژي خورشيدي و توجه به ايمني سيستم گرمايشي و سرمايشي از ديگر اقداماتي است که ميتوان در اصفهان انجام داد.
در حوزه مناطق کم برخوردار که مسئوليت سنگين ديگر شما در اين کميسيون محسوب ميشود، تاکنون چه اتفاقي رخ داده است؟
معتقدم اگر نگاه را نقطهاي کنيم به نتيجه مطلوبي نميرسيم، در مورد مناطق کم برخوردار نيز ادعايي ندارم اما توانستهايم در اين مناطق با کمک سايرين هم افزايي و همفکري ايجاد کنيم.
در مناطق کم برخوردار با معضلاتي مانند مهاجرت، حاشيهنشيني، مشکلات اجتماعي و اشتغال نيز عدم رويکرد جامعه ما نسبت به کار روبرو هستيم. انگيزه و فرهنگ کار در سطح اقشار گوناگون که با سيستم آموزشي درگير بودند از بين رفته و به سمت مدرکگرايي رفته است. مديريت آموزشوپرورش در اين مورد بدهکار است. آموزشهاي فني و حرفهاي بسيار خوب است اما به صرف مدرک است، مدرک بهتنهايي کافي نيست. ما در مناطق کم برخوردار نگاه جديدي نسبت به اين مسئله داشتيم و به جاي آبونان، به آنها ماهيگيري ياد داديم. اگر کار ايجاد کرديم و باعث شديم جوانان روي پاي خود بايستند يعني موفق بودهايم. ما در مديريت شهري براي فرهنگسازي کار تلاش کرديم و براي بسياري از زنان سرپرست خانواده فرصتهاي شغلي ايجاد کرديم تا بتوانند معيشت خود را بگذرانند.
معضلاتي مانند اعتياد که پيش از اين بيشتر در حاشيه شهر وجود داشت، به مرکز شهر هم کشيده شده است. در اين شرايط مديران شهري جديد از روز نخست با حضور در مناطق کم برخوردار اين تفکر را ايجاد کردند که اتفاق ويژهاي قرار است در حاشيه شهر بيفتد؛ اما تابهحال اتفاق ملموسي در اين زمينه رخ نداده است؟
بله؛ اما پيش از هر چيز بايد اين باور را در مديريت شهري ايجاد ميکرديم که بخشي از مشکلات امروز اصفهان، مشکلات زنان سرپرست خانوار، بد و بيسرپرست و مشکلات جوانان است. پيش از اين نگاه مديريت شهري ماهي دادن به افراد نيازمند بود اما در اين نگاه جديد چند نکته مثبت وجود دارد، معتقديم بايد ظرفيتها، تسهيلات و مبالغي را بجاي وام دادن، براي ايجاد شغل استفاده کرد.اکنون در مديريت شهري هم افزايي رخ داده است و امکانات، آموزش و عمل را به ثمر رسانديم؛ افرادي را پايکار آوردهايم و فرصت فروش را نيز فراهم کردهايم. همچنين از ظرفيتهاي شهر مانند بازارچهها، معابر اصلي، فروشگاه کوثر و ميادين نيز براي اين کار استفاده کرديم.
امروز با افزايش اجارهبها و کوچ برخي از مردم به حاشيههاي شهر مشکلات اين مناطق چند برابر شده است. حتي ممکن است خانوادهها درگير مشکلات موجود در حاشيهها شوند چارهاي براي اين موضوع داشتيد؟
حل مشکل مسکن مربوط به مديريت شهري نيست و نگاه فراتري نياز دارد اما ما ميتوانيم شريک خوبي در سرمايهگذاري براي اين مسئله باشيم. مديريت شهري بيشتر در امور جاري نقش دارد و در مسکن نقشي ندارد. مديريت شهر يک چهارم بودجه خود را در زمينه اداره و خدمات شهري که جز وظايف او است هزينه ميکند.ما خيريههاي متنوع و متعددي در اصفهان داريم که بايد نيازهاي جامعه را بررسي کنند و در مسير آن فعاليت کنند. يا پول خود را به طور مثال در فروشگاههاي کوثر خرج کنند تا بهاينترتيب اشتغال آفريني ايجاد شود.
نقش مديريت شهري در اين مناطق چيست؟
آنچه ما تاکنون در مناطق حاشيهاي انجام دادهايم شامل ايجاد ورزشگاه يا بازگشايي معابري ميشود که سالهاست تبديل به قتلگاه شده بود. در اين دوره مديريت شهري توسعه پروژههاي عمراني در اين مناطق در دستور کار قرار گرفت.
در حوزه مسکن معتقديم ميتوانيم کارهايي انجام دهيم اما همانطور که اشاره شد متولي آن کساني ديگر هستند؛ اما مديريت شهري به نوبه خود ميتواند رابط خوبي ميان سرمايهگذار، مردم و خودش باشد تا بهاينترتيب شرايط خوبي در زمينه در توسعه مسکن ايجاد کند.
فکر ميکنيد با سنددار شدن زمينها و خانهها در اين مناطق و ارائه تخفيفات و تسهيلات از سوي شهرداري و دستگاه هاي متولي ميتوان به بهبود وضعيت اين مناطق کمک کرد؟
بايد نسبت به اين موضوع نگاه حل مسئله داشته باشيم. موارد زيادي مانند حصه و موقوفه آستان قدس در اصفهان از قديم برجاي مانده که نياز به همکاري همه دستگاهها دارد که با ايجاد همين هم افزايي براي رفع آن اقداماتي انجام داديم که اتفاقات خوبي تا پايان سال در ناحيه شرق خواهد افتاد.
در زمينه مسکن هم که تابهحال کاري نشده اما اگر مطالبه گري صورت گيرد اتفاقات خوبي رخ خواهد داد، مانند زايندهرود که اقدام مؤثري انجام نشده بود اما زيرساختهايي ايجاد و در زمينه رسانه، فرهنگ و هنر و فراهم کردن بستر آن هزينه کرديم.
عليرغم اقداماتي که اشاره کرديد، همچنان مشکلات اين مناطق پابرجاست. اعتياد و کارتنخوابي در مناطق محروم بويژه حصه يکي از معضلات اصلي است و کمتر کسي جرئت ورود به آن منطقه را دارد.
در اين زمينه شهرداري يک مجموعه براي توانمندسازي با بودجه ۴۵ ميلياردي توماني آماده و تقديم مردم کرد. فکر ميکنيد شهرداري چقدر بضاعت دارد؟ شهرداري در زمينه کمک کردن هميشه اعلام آمادگي کرده است اما برخي موارد اصلا در حوزه وظايف آن نيست؛ مثلا اقداماتي مانند تخفيفهاي که شهرداري به هتلها، بيمارستانها و خيريهها داده است را در نظر بگيريد. درصورتيکه ما الزاما مسئول همه اينها نيستيم و در حل برخي مسائل حتي مشکل يا الزامات قانوني وجود دارد که از عهده ما خارج است.
مشکل کلانتري حصه چه زماني حل ميشود؟ اگر آنجا کلانتري نباشد، پارکهايي که به تازگي ايجاد شده است نيز تبديل به معضل ميشوند.
به نظر شما پارکهاي درون شهر وضع بهتري دارند؟ در بازديد از برخي مساجد مرکز شهر، از ما ميخواستند به معضلهاي ايجاد شده در پارکها رسيدگي کنيم. پس بايد بدانيم اين مسئله کلي است و به حوزه فرهنگسازي مربوط ميشود ولي بههرحال ما حاضريم تمام بضاعتمان را روي ميز بگذاريم تا مشکلات را برطرف کنيم.
از همه مسئولاني که دعوت کرديم خواستيم نگاهشان را درباره گذر چهارباغ بگويند؟ چهارباغ پياده راه ميماند؟
چهارباغ يک مکان شهري است و همانگونه که در چهارباغ ميتواند اتفاق مثبت بيفتد، اتفاق منفي هم ميتواند رخ دهد در جاهاي ديگر همچنين است. پس باز يا بسته بودن اين پياده راه معضل نيست بلکه مديريت آن مهم است؛ همچنين مردم بايد در چهارچوب نظام زندگي کنند و اگر بحث حجاب را مطرح ميکنيم بايد بدانند اين مسئله يک ارزش است.
بخشي از حاميان تيم فعلي مديريت شهري از شما توقع دارند در اين زمينه اقداماتي انجام دهيد؟ آيت ا... مهدوي بارها مديران شهري را خطاب قرار داده و خواسته فکري اساسي شود.
بله. رأي آوردن اعضاي شورا در اين دوره بخصوص بنده مديون حمايتهايي است که انجام شد بخصوص حمايت آيت ا... مهدوي؛ توقع هم در زمينه مديريت شهري متفاوت است، ايشان نيز توقعات بيشتري دارند، بايد بضاعت و توانايي مديريت شهري را رويهم بگذاريم تا متعادل شود. سخت است اما تلاش ما بر اين است که رضايتمندي ايشان را نيز داشته باشيم. اسلام جهانشمول است و مديريت شهري بايد تعادل را در نگاه ديني و اسلامي و فرهنگي برقرار کند که تعارضي با دين نداشته باشد؛ مانند اتفاقهايي که در هفتههاي گذشته در پرديس هنر افتاد يا بزرگترين کنسرتي که در ميدان نقشجهان با حضور سالار عقيلي برگزار کرديم.
امروز مهمترين دغدغهتان براي شهر چيست؟
اصفهان نياز به ديده شدن «زيباتري» دارد، نياز به عرضه شدن و تعامل بيشتر در کشور دارد. بايد فرصتهايي را براي سرمايهگذاران داخلي و خارجي ايجاد کنيم.
از ظرفيت حضور شما در اين دوره با توجه به تعاملات و ارتباطاتي که در سطح ملي داشتيد استفاده شد؟
در واقع نه. متأسفانه تابهحال از ظرفيتهاي موجود استفاده نشده و ادعا ندارم اما تعاملات بهتري بايد داشته باشيم. اقدامات خوبي را ميتوان انجام داد که اميدوارم در زمان باقيمانده خدمت شوراي ششم بتوانيم از فرصتها استفاده کنيم.