شهرستان‌های اصفهان تشنه رویدادهای فرهنگی و هنری

تعجب‌برانگیز است که شهرستان‌هایی مانند کاشان، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نائین، شهرضا و... علی‌رغم ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری از رویدادهای این چنینی محروم هستند و اکثر رویدادهای فرهنگی و هنری در شهر اصفهان و بعضا نجف‌آباد برگزار می‌شود.

شهرستان‌های اصفهان تشنه رویدادهای فرهنگی و هنری

پنج شنبه و جمعه گذشته سه رویداد فرهنگی و هنری مهم در اصفهان و نجف‌آباد برگزار شد که همگی با استقبال خوب مردم به‌ویژه از شهرهای اطراف اصفهان روبه‌رو شد. «شب استاد جلیل شهناز» که با معرفی و رونمایی یک آلبوم موسیقی بی‌کلام همراه بود و هم چنین شب علامه جلال‌الدین همایی در شش‌صد و هفتاد و دومین شب از شب‌های بخارا که با استقبال زیادی همراه بود و علاقه‌مندان به فرهنگ و علوم‌انسانی از سراسر استان اصفهان برای حضور در این رویدادهای فرهنگی که مهمانان ویژه‌ای نیز داشت به شهر اصفهان آمده بودند. هم چنین در تالار دانشجوی کتابخانه زهرائیه نجف‌آباد نیز رویداد «آقای نویسنده زنده است روایتی از زندگی بهرام صادقی نجف‌آبادی» برگزار شده بود که با نمایش مستندی با همین نام و حضور چهره‌های سرشناس فرهنگ و هنر همراه بود. این رویداد پنج‌شنبه در نجف‌آباد برگزار شد و با استقبال خوب نجف‌آبادی‌ها روبه‌رو شد تا نشان دهد که برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در استان اصفهان الزاماً نباید به مرکزیت شهر اصفهان باشد.

برگزاری رویدادهای سینمایی که توسط انجمن سینمای جوان نجف‌آباد در این شهر برگزار می‌شود را می‌توان نمونه بارز و موفق برگزاری رویدادهای هنری در شهری غیر از اصفهان عنوان کرد. تعجب‌برانگیز است که شهرستان‌هایی مانند کاشان، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نائین، شهرضا و... علی‌رغم ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری از رویدادهای این چنینی محروم هستند و اکثر رویدادهای فرهنگی و هنری در شهر اصفهان و بعضا نجف‌آباد برگزار می‌شود. شهرستان‌های اصفهان به طور مستقل پتانسیل‌های فرهنگی و هنری بسیاری دارند و هنرمندان و اهالی فرهنگ بسیاری در این شهرها زندگی می‌کنند اما به دلیل کمبود فضاهای فرهنگی و هنری از جمله سالن‌های تئاتر، گالری‌ها و فرهنگسراهای فعال، چهره‌های جوان علاقه‌مند به فرهنگ و هنر برای شرکت در یک دوره آموزشی یا رویداد فرهنگی و هنری مجبور به مهاجرت به اصفهان یا تردد از شهر خود به اصفهان هستند این در حالی است که این شهرها همگی ظرفیت‌های کافی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری حتی در سطح ملی و فرااستانی را دارند و مردم نیز تشنه رویدادهای فرهنگی و هنری هستند. شاید وقت آن رسیده که شهرداری‌ها و نهادهای فرهنگی شهرستان‌های اصفهان و هم چنین انجمن‌های هنری این شهر آستین بالا زده و رونق فرهنگ و هنر را به شهرهای خود بیاورند نه اینکه برای دستیابی به آن به اصفهان و یا تهران مهاجرت کنند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار