پدیده جوان سپاهان به المپیک پاریس می‌اندیشد

یاسین سلمانی با امید به دنبال تولدی دوباره

پدیده جوان سپاهان در اردوی تیم امید یکی از باتجربه‌ترین‌های به‌حساب می‌آید. یاسین سلمانی پس از پشت سر گذاشتن یک‌فصل نه‌چندان درخشان در حالا سپری کردن دوران متفاوتی است.

یاسین سلمانی با امید به دنبال تولدی دوباره

پدیده جوان سپاهان در اردوی تیم امید یکی از باتجربه‌ترین‌های به‌حساب می‌آید. یاسین سلمانی پس از پشت سر گذاشتن یک‌فصل نه‌چندان درخشان در حالا سپری کردن دوران متفاوتی است. سلمانی که در لیگ نوزدهم توسط امیر قلعه‌نویی به لیست بزرگسالان سپاهان راه پیدا کرد و در لیگ بیستم که نخستین سال مربیگری محرم نویدکیا بود، تبدیل به ستاره سپاهان و پدیده مسابقات شد، اگرچه طی دو فصل اخیر به دلیل مصدومیت‌های متوالی در اوج آمادگی نباشد، اما همچنان ستاره تعیین‌کننده‌ای است که می‎تواند در کنار مهره‌های تعیین‌کننده دیگر تیم به رؤیای علاقه‌مندان به فوتبال درباره تیم امید جامه عمل بپوشاند. سلمانی که علاوه بر تجربه کاپیتانی در دوران سرمربیگری مهدوی‌کیا در تیم المپیک، در فصل اخیر نیز کاپیتان سپاهان بود و در دو هفته ابتدایی فصل با بازوبند مقابل استقلال و نساجی به میدان رفت و جایگاه ویژه‌ای در تیم اصفهانی به دست آورد، حالا در تیم عنایتی هم کاپیتان است. هافبک خلاق سپاهان که در فصل ۱۸ گذشته بازی انجام داد و دو گل در لیگ برتر به ثمر رساند، به دنبال تولدی دوباره با تیم امید است. به‌هرحال در اینکه یاسین یکی از استعدادهای بی‌بدیل فوتبال ایران طی سال‌های اخیر بوده هیچ شکی وجود ندارد. این بازیکن حالا 21 ساله که در گرگان متولدشده و از سنین کودکی با پیوستن به آکادمی سپاهان مراحل پیشرفت را پشت سر گذاشته، در لیگ بیستم زیر نظر محرم نویدکیا پدیده لیگ برتر بود اما در ادامه شرایط برای او خیلی خوب پیش نرفت. آخرین نمایش‌های خیره‌کننده‌ای که از سلمانی به یاد داریم، پیش از شروع لیگ بیست و یکم در ترکیب تیم امید با سرمربیگری مهدی مهدوی‌‍ بود و در ادامه تا این هافبک خوش‌فکر در حال جا افتادن در ترکیب سپاهان پس از غیبت در هفته‌های ابتدایی بود، در هفته یازدهم مقابل پیکان با مصدومیت از ناحیه همسترینگ مواجه شد و دیگر نتوانست تا پایان فصل شرایط مناسبی پیدا کند. در لیگ بیست و دوم که سپاهان پس از دو سال همکاری با محرم نویدکیا سراغ ژوزه مورایس رفت، سلمانی شروع بسیار خوبی داشت و در بازی افتتاحیه فصل مقابل استقلال در آزادی گلزنی کرد. یاسین سپس در مقابل نساجی درخشید اما در ادامه نتوانست شرایط خوب خود را حفظ کند و رفته‌رفته به نیمکت‌نشین بدل شد. پس‌ازآن هم سلمانی باوجوداینکه مصدومیتی هم نداشته، شانس حضور در ترکیب را پیدا تا مشخص شود مورایس از این بازیکن مستعد انتظارات بیشتری دارد.

یاسین سلمانی ستاره تیم المپیک ایران

سلمانی که بی‌شک ستاره تیم المپیک ایران در مسیر پاریس 2024 خواهد بود، پس از درخشش زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا در تیم امید، در سپاهان تا آمد به فرم ایده‌آل برگردد با مصدومیتی بدهنگام مواجه شد و تا آماده بازگشت شود، فصل برای طلایی پوشان اصفهانی در دومین سال حضور محرم نویدکیا تمام‌شده بود. این بازیکن در فصل جدید هم ستاره سپاهان بود و به‌ویژه در هفته‌های ابتدایی نیم‌فصل نخست به‌شدت موردتوجه مورایس قرار داشت و دو گل هم در دو بازی اول فصل به ثمر رساند، اما بازهم مصدومیت در مصاف با تراکتور چند ماه او را از تمرین دور کرد تا سایر ستاره‌های سپاهان گوی سبقت را از او بربایند و جای او را در ترکیب اصلی بگیرند. البته مورایس معتقد است سلمانی کیفیت بسیار بالایی دارد که باید برای نشان دادن توانایی‌هایش زمان داشته باشد و درباره او گفت: « او فوق‌العاده باکیفیت است اما به هر دلیلی زمان لازم برای نشان‌ دادن توانایی خود نداشته. یاسین سلمانی یکی از باکیفیت‌ترین بازیکنان ما است.» به‌هرحال یاسین سلمانی پس از مصدومیتی که در دیدار رفت برابر تراکتور دچارش شد، نتوانست به شرایط ایده‌آل بازگردد و اوضاع برای سلمانی رفته‌رفته رو به افول گذاشت و او پس از اشتباهی که در بازی با فولاد خوزستان داشت، در حال بازگشتن روی فرم بود که خطای خشن واگنین، وینگر راست تراکتور در بازی رفت او را به‌شدت مصدوم کرد و دو ماه از ترکیب سپاهان دور شد. البته بخش زیادی از زمان ریکاوری سلمانی با تعطیلات لیگ همزمان شد اما این بازیکن که می‌توانست یکی از ستاره‌های سپاهان در لیگ 22 باشد و مورایس هم علاقه زیادی به سبک بازی او دارد، نتوانست به‌خوبی مهیای آماده بازگشت به ترکیب اصلی شود. شاید این‌طور بتوان گفت که آخرین نمایش خوب از سلمانی در دیدار رفت برابر تراکتور رقم خورد و لیگ 22 برای پدیده جوان سپاهان با همان نمایش به پایان رسید؛ اما حالا این بازیکن امیدوار است با درخشش در ترکیب تیم امید توانایی‌های ویژه‌اش را به رخ هم بکشد. شهریورماه قرار است تیم امید در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کند و اگر یاسین تا آن زمان همچنان بازیکن آماده‌ای نشان دهد نه‌تنها تیم امید از این آمادگی نهایت بهره را خواهد برد بلکه طلایی پوشان اصفهانی هم در لیگ 23 یک ستاره همه‌کاره در اختیار خواهند داشت. ستاره‌ای که می‌تواند در لحظه روند بازی را به سود تیمش تغییر دهد و این مهم از عهده پدیده چون یاسین سلمانی برمی‌آید.

ارسال نظر