جذب سامان فلاح توسط باشگاه سپاهان در مراحل نهایی

پدیده پیکان بار سفر به اصفهان می‌بندد

یکی از بازیکنانی که موردتوجه باشگاه سپاهان قرارگرفته و احتمال جذبش وجود دارد سامان فلاح است. 

پدیده پیکان بار سفر به اصفهان می‌بندد


ستاره جوان تیم پیکان که در دو فصل اخیر قابلیت‌های فراوانی از خود بروز داده و به پدیده‌ای نوظهور تبدیل‌شده است. پدیده‌ای که مشتریانی فراوانی برای استخدامش صف‌کشیده‌اند و البته سپاهانی‌ها پیش از همه آن‌ها درخواستی رسمی برای جذب این بازیکن ارائه کردند. فلاح دو فصل دیگر با پیکان قرارداد دارد و استخدام او توسط سپاهانی‌ها تماما باید با رضایت پیکانی‌ها صورت بگیرد که این مسئله مستلزم پرداخت مبلغی بابت رضایت‌نامه است. فلاح قبل از جام جهانی قطر یکی از نفرات مدنظر کارلوس کی‌روش بود و در اردوهای تیم ملی ایران حضور داشت اما در لحظات آخر قبل از اعزام تیم ایران به دوحه از لیست خط خورد. نکته قابل‌توجه این است که کی‌روش در مسابقه دوستانه با نیکاراگوئه قبل از جام جهانی که به بسیاری از نفرات جوان فرصت بازی داد، از سامان فلاح استفاده نکرد تا این مدافع جوان که یکی از نفرات مدنظر امیر قلعه‌نویی برای تیم ملی ایران هم به شمار می‌رود بدون بازی ملی برای تیم بزرگسالان باشد.
این در حالی است که مدافع ۲۲ ساله پیکان در آخرین روزهای سال گذشته در یک سانحه تصادف رانندگی دچار آسیب شد. این مدافع جوان و آینده‌دار یکی از نفرات دعوت‌شده به اردوی تیم ملی فوتبال برای فیفادی فروردین‌ماه بود اما به دلیل آسیب ناشی از تصادف در این اردو و دو بازی دوستانه با روسیه و کنیا حضور نداشت. او قطعا یکی از گزینه‌های حضور در ترکیب ایران در جام ملت‌های آسیا خواهد بود و باشگاه سپاهان این فرصت را در اختیار پدیده فوتبال ایران قرار می‌دهد تا بیشتر دیده شود. برخی شایعات حکایت از آن دارد که باشگاه پیکان قیمت فلاح را برای تیم‌های داخلی ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرده است و حاضر است درازای دریافت این مبلغ مدافع جوانش را انتقال دهد. این در حالی است که فصل گذشته مجتبی حسینی به‌شدت مخالف جدایی این بازیکن بود و اعلام کرد اگر او برود هیچ تضمینی برای بقای تیمش در لیگ نخواهد داد.
به همین خاطر پیکانی‌ها به دنبال این بودند که فلاح را در زمستان فروخته و مشکل مالی‌ خود را حل کنند که بازهم شرایط پیکان و مخالفت سرمربی این تیم چنین اجازه‌ای نداد. پیکانی‌ها اما در همان مقطع تصمیم گرفتند سامان فلاح را در تابستان به فروش برسانند اما یک تصادف وحشتناک نزدیک بود کار دست این بازیکن مستعد بدهد. حالا مدتی می‌شود او از شر آن تصادف و مصدومیت خلاص شده و به تیم امید نیز دعوت‌شده است. فلاح در تابستان موردتوجه باشگاه سپاهان هم بود اما مورایس دو مدافع خارجی برای تیمش جذب کرد و پروژه خرید این بازیکن بسته شد. جالب آن که استقلال هم یکی از تیم‌های خواهان سامان فلاح بود که می‌خواست با انتقال بازیکن به پیکان، مدافع ملی‌پوش این تیم را جذب کند اما تیم تهرانی اعلام کرد فقط با دریافت پول نقد فلاح را واگذار خواهد کرد. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که خودش یک مدافع میانی ملی‌پوش بوده و در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان موفق به گلزنی شده نیز از سبک بازی سامان فلاح خوشش می‌آید. بااین‌وجود سپاهان ظاهرا موفق شده رضایت اولیه باشگاه پیکان را برای خرید سامان فلاح جلب کند. گفته می‌شود باشگاه پیکان در فصل جدید قصد دارد با حداقل هزینه در لیگ برتر شرکت کند و بخشی از بودجه لیگ بیست و سوم را از فروش سامان فلاح به تیم سپاهان تامین کند. از سوی دیگر باوجوداین شایعات اما فلاح این روزها همراه با تیم امید در تورنمنت غرب آسیا در کشور عراق به سر می‌برد.
او که به‌تازگی از بند مصدومیت ناشی از سانحه تصادف رهایی یافته در ترکیب زیر ۲۳ ساله‌های ایران به میدان رفته و باوجود دوری بلندمدت از فوتبال نمایش نسبتا خوبی داشت. فلاح که یکی از گزینه‌های امیر قلعه‌نویی در تیم بزرگسالان برای حضور در جام ملت‌های آسیا نیز محسوب می‌شود، فعلا در اردوی امیدها حضور دارد و در مسیر رسیدن به المپیک به رضا عنایتی کمک می‌کند. نکته جالب اینکه سامان فلاح بعد از یاسین سلمانی کاپیتان دوم تیم امید محسوب می‌شود. او دربازی مقابل سوریه در ترکیب ثابت امیدها بود و بعد از تعویض سلمانی هافبک سپاهان بازوبند کاپیتانی تیم امید را هم بر دست بست. با پایین آمدن تب فوتبال ملی، بی‌شک مقصد آینده سامان فلاح یکی از جذابیت‌های نقل و انتقالات است. او هنوز دو سال دیگر با پیکان قرارداد دارد اما به‌احتمال فراوان با پرداخت مبلغی به باشگاه خود تیم جدیدی را برای ادامه فوتبالش انتخاب خواهد کرد. بر این اساس جدایی فلاح از پیکان قطعی به نظر می‌رسد و اگر سپاهان را مقصد بعدی پدیده پیکان در نظر بگیرم آن زمان باید گفت طلایی پوشان اصفهانی صید ناب را در فصل نقل و انتقالات به چنگ آورده‌اند. به‌هرحال فلاح با توجه به‌قرار گرفتن در رده سنی زیر 23 سال ارزش سرمایه‌گذاری درازمدت را دارد.

ارسال نظر