محمد کریمی؛ مورچه کارگر بی مزد و منت

محمد کریمی از آن دسته بازیکنان است که بیشتر از دیگران زحمت می‌کشد اما کمتر دیده می‌شود.

محمد کریمی؛ مورچه کارگر بی مزد و منت

محمد کریمی از آن دسته بازیکنان است که بیشتر از دیگران زحمت می‌کشد اما کمتر دیده می‌شود. این هافبک میانی سپاهان که حضورش در رسانه‌ها بسیار اندک بوده و از حاشیه‌ها به دورمانده سرانجام توانست سومین بازی ملی‌اش را مقابل قرقیزستان پشت سر بگذارد. کریمی که در این مسابقه برای سومین بار پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کرد، با اعتمادبه‌نفسی بالا در میانه میدان وظیفه گردش و پخش توپ را برعهده‌گرفته بود و به‌مانند روزهایی که قلعه‌نویی در سپاهان از او توقع داشت، در لباس تیم ملی بازی کرد تا نوید حضور یک هافبک جدید در اسکواد تیم ملی را بدهد. کاپیتان طلایی‌پوشان که فصل فوق‌العاده‌ای با سپاهان در لیگ بیست‌و‌دوم پشت سر گذاشته حالا با این مدل بازی می‌تواند خوش‌بین باشد دربازی‌های آینده تیم ملی هم در تفکرات امیر قلعه‌نویی جایی مشخص داشته باشد. سرمربی‌ای که این بازیکن را برای سپاهان لیگ هجدهم جذب کرد و ازآن‌پس این بازیکن به یک‌مهره تاثیرگذار برای طلایی‌پوشان اصفهانی تبدیل شد.

دوران رشد و پیشرفت محمد کریمی در ترکیب خونه به خونه و زیر نظر دراگان اسکوچیچ آغاز شد و حتی به نظر می‌رسید این هافبک خلاق ممکن است در لیست نهایی تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی نیز قرار بگیرد اما تغییرات در کادر فنی تیم ملی، رویای ملی‌پوش شدن را برای محمد کریمی به تعویق انداخت تا این‌که امیرقلعه نویی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و ستاره بخت کاپیتان دوم سپاهان شروع به سوسوزدن کرد. در نخستین بازی تیم ملی ایران برابر روسیه خبری از محمد کریمی در ترکیب ثابت نبود اما سرمربی باتجربه و جدید تیم ملی از این بازیکن در مسابقه تدارکاتی برابر کنیا در بین 11 بازیکن ابتدایی بهره برد. در روزهای پایانی سال گذشته بود که محمد کریمی در بازی فینال گونه فصل بین پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی، در دقیقه 94 دست‌به‌کاری بزرگ زده و به زیبایی دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد. همین گل تماشایی حتی ممکن بود سرنوشت قهرمان این فصل لیگ برتر را تغییر داده و سپاهان را بعد از هشت سال به قهرمانی برساند که البته این‌چنین نشد. محمد کریمی در لیگ هجدهم پدیده مسابقات لقب گرفت ولی در لیگ نوزدهم نه اوضاع برای او، نه سپاهان و نه امیر قلعه‌نویی از نیمه دوم فصل خوب پیش نرفت و با همه‌گیری کرونا بحرانی وارد این تیم شد که درنهایت به کسب رتبه پنجمی و از دست رفتن سهمیه آسیایی ختم شد. با انتخاب محرم نویدکیا به‌عنوان سرمربی جدید سپاهان بار دیگر محمد کریمی توانست خودش را پیدا کند و طی دو فصل حضور این مربی جوان 27 مرتبه (24 حضور ثابت و 3 حضور تعویضی) در ترکیب طلایی پوشان اصفهانی داشت. پس از جدایی نویدکیا و حضور مورایس بار دیگر محمد کریمی توانست قابلیت‌های خودش را به رخ بکشد و یکی از نفرات ثابت تیم در خط میانی بوده و همراه مسعود ریگی بیشترین حضور در این منطقه را تجربه کند. کریمی حالا قدیمی‌ترین بازیکن سپاهان (حضور متوالی) به شمار می‌رود و در حقیقت کاپیتان دوم تیمش پس از جلال‌الدین علی محمدی به‌حساب می‌آید. او که جزو معدود هافبک‌های دفاعی لیگ باقابلیت بازیسازی و توزیع روبه‌جلو توپ محسوب می‌شود، می‌تواند با توزیع مناسب توپ در بخش دافع و حمله سپاهان تعادل لازم را برقرار کند و مشکل تیمش در میانه میدان و فشار مضاعفی که به وینگرها وارد می‌شود را به حداقل برساند.
کریمی که با یک متر و هفتاد و هفت سانتی‌متر مهره‌ای خاص در پست هافبک تدافعی به شمار می‌رود و تجربه حضور در اردوی تیم ملی را هم به دست آورده است و در پنجمین سال حضورش در سپاهان، مورایس سرشناس و کاربلد را بالای سر خود می‌دید احتمالا فصل آینده با اتکا به همین پیش زمینه قابل‌اتکا یکی از بازیکنان کلیدی سپاهان در لیگ بیست و سوم شود. ارسال پاس‌های کوتاه و دقیق که موجب نظم گرفتن بازی سپاهان می‌شود، مهم‌ترین ویژگی محمد کریمی به شمار می‌رود که به‌دوراز حاشیه پنجمین سال حضورش در باشگاه سپاهان را هم تجربه کرد. به‌هرحال لیگ 23 می‌تواند اوج کار محمد کریمی در تیم سپاهان و فوتبال ایران باشد و البته جام ملت‌های آسیا هم مکمل بازی‌های مورچه کارگر تیم ملی شود. البته کاپیتان دوم سپاهان اهداف بلندپروازنه دیگری در سر دارد«دوست دارم در جام جهانی‌2026 بازی کنم. البته هدف نزدیک‌تر بازی در جام ملت‌ها است و باید خودم را در تیم ملی هم ثابت کنم.»پیش نیاز چنین هدفی بازی در تیمی است که پیش چشم همه باشد و بازی‌هایش از سوی سرمربی تیم ملی دنبال شود. بر این اساس چه جایی بهتر از سپاهان می‌تواند کریمی را به آرزویش برساند«من سپاهان را دوست دارم و دلیلی برای جدایی از این تیم وجود ندارد. در سال‌های گذشته هم از استقلال پیشنهاد داشتم و هم از پرسپولیس ولی دلیلی برای جدایی از سپاهان نداشتم.» بر این اساس باید به انتظار نشست و دید محمد کریمی در فصل فوتبالی پیش رو تا چه اندازه از پله‌های ترقی را می‌پیماید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار