پدیده طلایی پوشان اصفهانی به پایان همکاری مشترک رسیده است

یاسین سلمانی و سپاهان در مسیر جدایی

یاسین سلمانی پدیده چند فصل اخیر فوتبال ایران موردتوجه یحیی گل محمدی قرارگرفته است. کاپیتان تیم امید که همراه با این تیم در مسابقات غرب آسیا حاضرشده اکنون یکی از اهداف سرمربی پرسپولیس به شمار می‌رود.

یاسین سلمانی و سپاهان در مسیر جدایی

یاسین سلمانی پدیده چند فصل اخیر فوتبال ایران موردتوجه یحیی گل محمدی قرارگرفته است. کاپیتان تیم امید که همراه با این تیم در مسابقات غرب آسیا حاضرشده اکنون یکی از اهداف سرمربی پرسپولیس به شمار می‌رود. از سوی دیگر این ستاره جوان سپاهان با توجه به این قراردادش با باشگاه اصفهانی به پایان رسیده می‌تواند بدون دردسر انتقالات راهی تیم موردعلاقه‌اش بشود. سلمانی از آن دست بازیکنانی به شمار می‌رود که اگرچه زاده گرگان است اما قبول شدن در تست آکادمی سپاهان سبب شد تا تغییر بزرگی در زندگی شخصی او و خانواده‌اش ایجاد شود و پدر و مادرش برای اینکه فرزندشان بتواند مسیر رشد و پیشرفت را در مکانی مناسب دنبال کند، به اصفهان کوچ کردند.سلمانی را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین استعدادهای باشگاه بازیکن پرور سپاهان در سال‌های اخیر دانست؛ هافبکی که در تمامی رده‌های پایه فوتبال ملی ایران بازی کرده و زمانی که با تیم نوجوانان ایران با سیروس پورموسوی برای رسیدن به جام جهانی تلاش می‌کرد، سلمانی با شماره 6 مرد کلیدی آن تیم بود.سرانجام در ابتدای لیگ نوزدهم بود که سلمانی با صلاحدید امیر قلعه‌نویی به لیست تیم بزرگسالان سپاهان اضافه شد اما در آن فصل اتفاقات عجیبی در انتظار طلایی‌پوشان اصفهانی و سرمربی وقت بود و بحرانی که در نیمه دوم فصل سپاهان را فراگرفت، سبب شد فرصت بازی پیدا نکند. در لیگ بیستم اما با انتخاب محرم نویدکیا به‌عنوان سرمربی تیم سپاهان دنیا بر وفق سلمانی چرخید و این بازیکن جوان علاوه بر اینکه به‌عنوان ستاره سپاهان مطرح شد، در پایان مسابقات پدیده لیگ هم لقب گرفت.با پایان لیگ بیستم اما دیگر شرایط برای یاسین خوب پیش نرفت. او که دربازی‌های مقدماتی المپیک 2024 پاریس زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا ستاره تیم امید شد، پس از درخشش در این مسابقات و درحالی‌که بار دیگر با پیراهن سپاهان می‌درخشید، در هفته یازدهم لیگ بیست و یکم با مصدومیتی سخت مواجه شد و تقریبا تا پایان فصل نتوانست برگردد.

شروع لیگ بیست و دوم برای یاسین سلمانی فوق‌العاده بود و او در دو بازی ابتدایی مقابل استقلال و نساجی گلزنی کرد، اما در ادامه نتوانست این روند را ادامه بدهد و مصدومیت در بازی رفت مقابل تراکتور بار دیگر او را چند ماه از دسترس سرمربی پرتغالی که اعتقاد زیادی به استعداد او هم دارد خارج کرد تا فصل اخیر هم برای سلمانی در مسیر حرفه‌ای خوب پیش نرفته باشد. سلمانی شروع بسیار خوبی داشت و در بازی افتتاحیه فصل مقابل استقلال در آزادی گلزنی کرد. یاسین سپس در مقابل نساجی درخشید اما در ادامه نتوانست شرایط خوب خود را حفظ کند و رفته‌رفته به نیمکت‌نشین بدل شد.پس‌ازآن هم سلمانی باوجوداینکه مصدومیتی هم نداشت، شانس حضور در ترکیب را پیدا تا مشخص شود مورایس از این بازیکن مستعد انتظارات بیشتری دارد. سلمانی که بی‌شک ستاره تیم المپیک ایران در مسیر پاریس 2024 خواهد بود، پس از درخشش زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا در تیم امید، در سپاهان تا آمد به فرم ایده‌آل برگردد با مصدومیتی بدهنگام مواجه شد و تا آماده بازگشت شود، فصل برای طلایی پوشان اصفهانی در دومین سال حضور محرم نویدکیا تمام‌شده بود.این بازیکن فصل گذشته هم ستاره سپاهان بود و به‌ویژه در هفته‌های ابتدایی نیم‌فصل نخست به‌شدت موردتوجه مورایس قرار داشت و دو گل هم در دو بازی اول فصل به ثمر رساند، اما بازهم مصدومیت در مصاف با تراکتور چند ماه او را از تمرین دور کرد تا سایر ستاره‌های سپاهان گوی سبقت را از او بربایند و جای او را در ترکیب اصلی بگیرند. به‌هرحال یاسین سلمانی پس از مصدومیتی که در دیدار رفت برابر تراکتور دچارش شد، نتوانست به شرایط ایده‌آل بازگردد و اوضاع برای سلمانی رفته‌رفته رو به افول گذاشت و او پس از اشتباهی که در بازی با فولاد خوزستان داشت، در حال بازگشتن روی فرم بود که خطای خشن واگنین، وینگر راست تراکتور در بازی رفت او را به‌شدت مصدوم کرد و دو ماه از ترکیب سپاهان دور شد.البته بخش زیادی از زمان ریکاوری سلمانی با تعطیلات لیگ هم‌زمان شد اما این بازیکن که می‌توانست یکی از ستاره‌های سپاهان در لیگ 22 باشد و مورایس هم علاقه زیادی به سبک بازی او داشت، نتوانست به‌خوبی مهیای آماده بازگشت به ترکیب اصلی شود.اما اتفاق جالب اما اینجاست که چندهفته‌ای می‌شود یاسین سلمانی مور توجه باشگاه پرسپولیس قرارگرفته است.سلمانی که در 21 سالگی شرایط بسیار خوبی برای ادامه زندگی فوتبالی خود در بالاترین سطح دارد، طی سال‌های اخیر هم پیشنهادهایی از تیم‌های اروپایی و داخلی داشت و حالا با توجه به آزاد بودن، می‌تواند بدون فشار بهترین تصمیم را برای مسیر حرفه‌ای و بازگشت به دوران اوج بگیرد؛ مسیری که البته پس از سال‌ها دیگر به سپاهان ختم نخواهد شد.ستاره جوان فوتبال ایران که این روزها در اردوی تیم امید زیر نظر رضا عنایتی کارش را دنبال می‌کند، احتمالا به‌زودی درباره آینده خود تصمیم می‌گیرد و یکی از داغ‌ترین اخبار نقل و انتقالاتی لیگ بیست و سوم را به خود و باشگاه جدیدش اختصاص خواهد داد.انتخابی که اگر با وسواس صورت گیرد می‌تواند راه این بازیکن جوان و خوش آتیه را حتی به باشگاه‌های اروپایی باز کند.

ارسال نظر