کمیته تخصصی نما و منظر شهری بیش از ۵۰۰ پروژه نماسازی را تصویب می کند

رییس اداره طراحی شهری و مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: در طول سال بیش از ۵۰۰ پروژه نماسازی در کمیته تخصصی نما و منظر شهری بررسی و تصویب می شود.

کمیته تخصصی نما و منظر شهری بیش از ۵۰۰ پروژه نماسازی را تصویب می کند


محمد عقیلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا سیما و منظر شهری را همان نماهای قابل رؤیت در سطح شهر دانست و اظهارکرد: نمای ساختمان ها گرچه مالکیت خصوصی دارند اما جزء مشاعات شهری به شمار می روند و باید از آلودگی تصویری دور باشند و ضوابط بالادست مربوط به آنها که در طرح نفصیلی آمده، رعایت شود.

وی تصریح کرد: به منظور یکپارچه سازی نمای شهری باید آجر در نماهای شهری اصفهان غالب باشد.

رییس اداره طراحی شهری و مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایده ها و طرح های مختلف طراحان باید با سیما و منظر شهری اصفهان هماهنگ باشد، افزود: پروژه های سیما و منظر شهری را بخش خصوصی و عمومی در سطح شهر اجرا می کنند و نمای پروژه ها از طریق این اداره بررسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال بیش از ۵۰۰ پروژه نماسازی در کمیته تخصصی نما و منظر شهری بررسی و تصویب می شود.

عقیلی مهمترین شاخصه های طراحی یک نمای خوب را شامل شناسنامه معماری اصفهان، شناخت و درک مکان، ترکیب هنر با مهندسی معماری، پیروی از مفاد پروانه ساختمان و یا طرح معماری مورد تأیید، توجه به رنگ شهر و محیط، احترام به آجر نما و حفظ حرمت دیگر مصالح مورد مصرف و همچنین طراحی مدرن با پشتوانه سنت معماری اصفهان برشمرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار