در اصفهان بمانید!

برای سفر از اصفهان به تهران پایتخت ایران و انجام امورات شخصی، کاری، تجاری، آموزشی و...  پنج راه دارید یا سوار اتوبوس شوید، یا با هواپیما سفر کنید یا با قطار به تهران بروید و یا با اتومبیل شخصی یا خودروهایی مانند تاکسی به تهران سفر کنید.

در اصفهان بمانید!

برای سفر از اصفهان به تهران پایتخت ایران و انجام امورات شخصی، کاری، تجاری، آموزشی و... پنج راه دارید یا سوار اتوبوس شوید، یا با هواپیما سفر کنید یا با قطار به تهران بروید و یا با اتومبیل شخصی یا خودروهایی مانند تاکسی به تهران سفر کنید. اگر پایان این هفته و هفته آینده قصد سفر به تهران را دارید تنها راه، آخرین گزینه‌ها یعنی خودروی شخصی و یا تاکسی است؛ چون تمام راه‌ها به سمت مقصد موردنظر شما مسدود است. مدتی است که اصفهانی‌ها با پدیده جدیدی به نام «بی بلیتی» روبه‌رو شده‌اند. با چک‌کردن سایت‌های آنلاین بلیت با وضعیت پیچیده برای سفر به تهران روبه‌رو می‌شوید. پروازها که همگی تکمیل ظرفیت شده‌اند و این تکمیل ظرفیت به مقصد تهران محدود نمی‌شود، قطار که سخت‌ترین روش برای سفر به تهران است نیز وضعیت خوبی ندارد و تا نیمه مردادماه با التماس می‌توانید یک صندلی خالی آن هم در ساعات پایانی شب پیدا کنید و اتوبوس که روشی پرطرف‌دارتر و ارزان‌تری است نیز این روزها وضعیت مطلوبی ندارد و سندرم تکمیل ظرفیت به آن نیز سرایت کرده است. برای پیداکردن ظرفیت خالی اتوبوس به مقصد تهران در سایت‌های خرید بلیت با دست‌خالی روبه‌رو می‌شوید و اگر با پایانه‌های اتوبوسی تماس بگیرید می‌گویند که برای خرید بلیت، حضوری بیایید تا اگر جای خالی وجود داشت با اتوبوس به تهران بروید.

مشخص نیست دلیل کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری که حتی به مقاصد نزدیک و مهمی مانند تهران رسیده چیست؟ و درحالی‌که دلیل کم‌شدن پروازها از اصفهان به سایر شهرها هنوز مشخص نشده چرا سندرم نایاب شدن بلیت به تهران و اتوبوس نیز رسیده است.

در قرن بیست و یک که ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بسیاری از شهرهای دنیا به‌ویژه شهرهای گردشگری، توسعه‌یافته و تنوع زیادی نیز دارد، در اصفهان شهری که به نصف جهان مشهور است و شهری مهم در مرکز ایران است برای یک بلیت اتوبوس باید پایانه‌های شهر را زیرورو کرد و یا با خودروی شخصی و یا تاکسی برای سفر بسنده کرد. سؤال این جاست که در ناوگان عمومی حمل‌ونقل بین‌شهری چه اتفاقی افتاده است؟!
.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار