فرونشست و شکستگی لوله آب در خیابان حکیم نظامی+ ویدئو و توضیحات تکمیلی

خط 500 آب‌رسانی به فضای سبز صفه قصد سازگاری ندارد و دیروز برای چهارمین بار در کمتر از یک سال دچار شکستگی شد. این اتفاق در یکی از شلوغ‌ترین و پرترددترین خیابان‌های اصفهان رخ داد به‌گونه‌ای که امکان مسدود کردن مسیر و ایمن‌سازی کامل آن در لحظه وجود نداشت.

فرونشست و شکستگی لوله آب در خیابان حکیم نظامی+ ویدئو و توضیحات تکمیلی

خط 500 آب‌رسانی به فضای سبز صفه قصد سازگاری ندارد و دیروز برای چهارمین بار در کمتر از یک سال دچار شکستگی شد. این اتفاق در یکی از شلوغ‌ترین و پرترددترین خیابان‌های اصفهان رخ داد به‌گونه‌ای که امکان مسدود کردن مسیر و ایمن‌سازی کامل آن در لحظه وجود نداشت.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان در گفتگو با اصفهان امروز به تشریح این حادثه پرداخت و بیان کرد: این حادثه در خیابان قزل باش قبل از سه‌راه حکیم نظامی روی خط 500 آب‌رسانی به فضای سبز پارک تفریحی صفه رخ داد.

منصور شیشه‌فروش افزود: این خط در اختیار شهرداری قرار دارد تا از طریق آن آب فضای سبز را به کوی صفه انتقال دهد و تاکنون این خط چهار بار دچار حادثه شده که دو بار آن در بلوار صفه بوده و دو بار هم در خیابان حکیم نظامی رخ داده است.

او تصریح این خط که دارای فشارشکن است، بنا بر اعلام شهرداری به علت قطع برق و ایجاد اختلاف فشار این اتفاق رخ داده است؛ اما به‌هرحال از شهرداری خواسته‌ایم برای ایمن‌سازی آن برنامه‌ریزی اساسی انجام دهد تا شاهد این وقایع نباشیم

شیشه‌فروش افزود: البته می‌دانیم که اثرات فرونشست هم در شهر هم وجود دارد که گاهی باعث می‌شود با تشدید این وقایع مواجه شویم؛ بنابراین تیمی را متشکل از شهرداری، آب و فاضلاب و زمین‌شناسی تشکیل داده‌ایم تا علت‌یابی کنند که آیا فرونشست هم می‌تواند علت بروز این حوادث باشد یا خیر؟ و این امر نیاز به بررسی دارد

مدیرکل بحران استانداری اصفهان بیان داشت: اجرای این خط کاملا توسط شهرداری انجام شده است و مسئولیت رسیدگی به آن بر عهده این مجموعه قرار دارد؛ ضمن اینکه در لحظه وقوع این حادثه به دلیل ترافیک موجود، فقط ایمن‌سازی اولیه انجام شد تا در زمان مناسب و با کاهش تردد ایمنی کامل آن با همکاری پلیس راهور انجام شود.

تلاش شهرداری برای رفع مشکل شکستگی لوله آب در خیابان حکیم نظامی

در ادامه مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به حادثه شکستگی لوله آب فضای سبز در خیابان حکیم نظامی گفت: نیروهای خدمات شهری شهرداری این منطقه به تلاش برای ترمیم لوله پرداختند.

حسین کارگر با اعلام این خبر گفت: لوله آب فضای سبز در خیابان حکیم نظامی مقابل خیابان شهید موحدی‌نیا که دچار فرسایش و اتصالات آن دچار مشکل شده است، روز دوشنبه دوم مردادماه دچار شکستگی شد و کارشناسان احتمالاتی درباره دلیل حادثه داده‌اند.

مشکل افت فشار آب برخی مناطق اصفهان تا ساعات آینده حل می‌شود

در مورد این حادثه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز از حل مشکل افت فشار آب در برخی مناطق شهر اصفهان ظرف چند ساعت سخن گفت و بیان کرد: افت فشار آب در مناطقی از اصفهان شامل زینبیه و خیابان مولوی به دلیل وقوع حادثه بر روی یکی از خطوط انتقال آب، افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف و آبگیری نشدن مخازن، اتفاق افتاده و کاهش سطح منابع ذخیره را به دنبال داشته است.

بر اساس اطلاعیه صادر شده از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افت مخازن و منابع ذخیره آب ظرف چند ساعت با تزریق منابع جدید برطرف می‌شود.

لوله انتقال آب به فضای سبز صفه در خیابان حکیم نظامی دوباره دچار شکستگی شد. لوله 500 انتقال آب به فضای سبز کوه صفه در خیابان حکیم نظامی که مربوط به حوزه شهرداری اصفهان است در خردادماه امسال هم دچار نقص فنی شد. نشست زمین در اثر شکستگی خط لوله پانصد انتقال آب فضای سبز در ماه گذشته نیز موجب ایجاد حفره در بلوار صفه اصفهان روبه روی بیمارستان الزهرا (س) به عمق دو متری شد. امسال بیش از ۲۰ مورد حادثه نشست زمین به دنبال فرسودگی و شکستگی شبکه آب و فاضلاب در اصفهان گزارش شد که به گفته کارشناسان، اثرات فرونشست زمین این موضوع را تشدید کرده است. کلانشهر اصفهان حدود دو میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار