معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان: طرح همای رحمت داوطلبانه محور است

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: طرح همای رحمت با حضور خیران داوطلب در سراسر استان اجرا می شود، این طرح در جهت حمایت از کرامت انسانی و دست‌گیری از نیازمندان و انفاق به مستمندان تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان: طرح همای رحمت داوطلبانه محور است


به گزارش گروه جامعه خبرگرای ایمنا، رسیدگی به فقرا و نیازمندان بر گرفته از رفتار علوی و سیره ائمه معصومین (ع) و از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است. جمعیت هلال احمر نهادی داوطلب محور است و هر جا که توانسته از ظرفیت عظیم خیرین و داوطلبان استفاده می کند و همه ساله با کمک خیرین و نیکوکاران بسته های غذایی و بهداشتی تهیه کرده و با رعایت کرامت انسانی به تاسی از سیره نبوی و علوی شبها به در نیازمندان می رساند.

دست‌گیری از نیازمندان و انفاق به مستمندان از زیباترین خصلت‌های نیکوی مومنین است و به همین دلیل در کنار نماز؛ برجسته‌ترین عبادت، مورد توجه فراوان قرآن و متون دینی قرار گرفته است.

مهمترین آثار انفاق در زندگی افراد برکت و افزودن مال، دوری از بلا، آمرزش گناهان همچنین طهارت و تزکیه نفس است و از بُعد اجتماعی نیز رفع فقر از چهره جامعه اسلامی، استقرار عدالت اقتصادی، پیشرفت و پویایی نظام اقتصادی، صیانت جامعه است.

این در حالی است که خداوند رحمان بارها و بارها در آیاتی از این کتاب آسمانی، بشارت داده که: "اگر مال خود را انفاق کنید با برکت و چند برابر مالی که انفاق شده به شما بازخواهد گشت! " و این آیات حتی افراد فقیر را به انفاق تشویق کرده تا برکت آن در زندگیشان جاری شود.

در جلد ۷۲ بحار النوار هم آمده است:" هر مرد و زن مسلمانی که دست نوازش بر سر کودکی یتیم بکشد، خداند رحمان به اندازه هر تار مویی که از زیر دست او بگذرد برای او ثواب می‌نویسد. "

طرح همای رحمت به همت خیران و با همکاری جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان برای تامین نیازهای اولیه خانواده های بی بضاعت هر سال در ماه مبارک رمضان و شبهای قدر انجام می شود.

توزیع یک هزار و ۹۰۰ سبد غذایی بین نیازمندان

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار " ایمنا " با اشاره به اجرای طرح ملی همای رحمت، و برگزاری مراسم باران مهربانی و برپایی سفره افظاری در ایام ماه مبارک رمضان در استان اصفهان اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان سبدهای غذایی شامل برنج، روغن، گوشت، مرغ، حبوبات، خرما و پنیر، قند و شکر و سایر اقلام مورد نیاز با مشارکت خیران و اعضای داوطلب در استان و مراکز شعب تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: امسال نیز سبدهای تهیه شده به همت داوطلبان، خیران و با مشارکت جمعیت هلال احمر استان اصفهان که بخشی از حقوق خود را به این امر خداپسندانه اختصاص می دهند، میان خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست، معلولان، ایتام، زندانیان، سالمندان و بیماران صعب العلاج در دهه اول و دوم ماه مبارک رمضان توزیع شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

علیرضا سلیمی توضیح داد: تا کنون یک هزار و ۹۰۰ سبد غذایی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال شامل اقلامی همچون برنج، روغن، گوشت، پنیر، حبوبات، خرما و... در نیمه اول ماه مبارک رمضان، در سطح استان اصفهان میان پنج هزار نفر از محرومین، نیازمندان و خانواده ‌ های زندانیان و خانواده های بیماران صعب العلاج که توان پرداخت هزینه ‌ های درمان نداشتند توزیع شده و از این طرح بهره مند شدند.

اجرای طرح التیام و حمایت از بیماران نیازمند در لیالی قدر

وی اظهار داشت: در لیالی قدر تمامی شعب با برپائی چادرهای سلامت با مشارکت پزشک و پیراپزشکان داوطلب و کارکنان این جمعیت، خدمات درمانی رایگان را به مردم ارائه کردند و در شب بیست و سوم هم ارایه می شود.

سلیمی ادامه داد: اجرای طرح التیام و حمایت از بیماران نیازمند نیز از دیگر برنامه های اجرا شده در لیالی قدر بوده که در این طرح، حامیان با تکمیل فرم های طرح التیام، آمادگی خود را برای ارائه کمک مالی به بیماران نیازمند و یا ارائه خدمات درمانی رایگان توسط پزشکان و پیراپزشکان اعلام کردند.

حمایت از کرامت انسانی، طرحی داوطلبانه محور

معاون داوطلبان استان اصفهان افزود: "حمایت از کرامت انسانی" به عنوان شعار محوری طرح ملی همای رحمت انتخاب شد تا در طول ماه مبارک رمضان با مشارکت و تشکیل کمیته ‌ های شهرستانی همچنین برگزاری جلسات در خانه ‌ های داوطلب و ایجاد تعامل و همکاری مناسب با مسئولین محلی و شهرستانی در راستای جذب و مشارکت عموم مردمی، طرح خداپسندانه همای رحمت با یاری خداوند متعال و به همت والای خیرین و داوطلبان در قالب سفره ‌ های افطاری در روستاها و مناطق محروم اجرا شود و به امید خدا تا پایان ماه مبارک و همزمان با سراسر کشور اجرای طرح ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح همای رحمت طرحی داوطلبانه محور است، به خبرنگار ما می گوید: این طرح با حضور خیر ان داوطلب در سراسر استان اجرا می شود و تمام هزینه ‌ های این طرح از کمک خیرین و داوطلبین تامین شده و نه تنها اعتباری از طریق جمعیت هلال احمر هزینه نشده بلکه اکثر پرسنل جمعیت هلال احمر استان با پرداخت مبالغی، و یا با درخواست کثر مبلغی از حقوقشان در ماه مبارک رمضان همچنین با توزیع اقلام خوراکی توسط اعضا و همکاری در توزیع و بسته ‌ بندی، گام موثری در راستای اجرای طرح برداشته اند

به گزارش ایمنا ، بین مردم جامعه، آن قشر که از همه نیازمندتر و کمک رسانی به آنها بر همه لازم و ضروری است، فقرا جامعه هستند، خداوند بی همتا در کلام نورانی خود به کرّات مؤمنین را به انفاق و کمک رسانی به فقرا و مستمندان سفارش فرموده است.

در حدیثی از پیامبر عزیز اسلام (صلی الله علیه و آله) وارد شده است که حضرت فرمود: پ «هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است».

یکی از کارهای بسیار مهم زندگی مؤمن که مورد تأکید خدا و رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) و ائمّه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) است که همیشه باید در لیست برنامه های ضروری او باشد، مسئله ی برآوردن حاجات مؤمنین و گره گشایی از زندگی آنهاست. اهمیّت این موضوع در حدّی است که پی بردن به آن از حد ظرفیت عقل آدمی خارج است .

ماه مهمانی و رحمت خداوند فرصتی برای انجام کارهای شایسته و و خداپسندانه در جهت رفع آسیب های اجتماعی است، یکی از ارزنده‌ترین تاثیرات این ماه بزرگ، حرکت دسته‌جمعی انسان‌ها برای کمک به فقرا و نیازمندان است، به طور یقین میتوان ‌از این فرصت استفاده کرد و بخشی از آسیب‌دیدگان را تحت حمایت قرار داد.

جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز با تأسی از این شیوه و روش مولای متقیان علی علیه السلام همه ساله تلاش می ‌ کند که با کمک اعضاء و مشارکت همه داوطلبین، به یاری و کمک نیازمندان جامعه بشتابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار