کلاهبرداری باربری؛ مواظب باشید سرتان کلاه نرود!

کلاهبرداری باربری در شرکت‌های باربری غیر مجاز، در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است. اگرچه نیروهای پلیس با شرکت‌های جعلی به شدت برخورد می‌کنند، اما همچنان افرادی هستند که اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند. پس مواظب باشید سرتان کلاه نرود!

کلاهبرداری باربری؛ مواظب باشید سرتان کلاه نرود!

مواظب کلاهبرداری باربری در اصفهان باشید!

بسیاری از اتوبارهای جعلی هستند که با ثبت آگهی در سایت ‌های معروفی چون دیوار یا شیپور اقدام به جذب مشتری می‌کنند، اما متأسفانه یا پول آن ها را بالا می‌کشند یا اصلاً بارشان را به مقصد نمی‌رسانند.

این شرکت‌های باربری بدون اینکه مجوز لازم برای فعالیت را داشته باشند، به آدرس مشتری مراجعه می‌کنند و با نشان دادن خودرویی که ظاهر آن کاملاً شبیه خودروهای باربری است، اقدام به بار زدن اثاثیه منزل نموده و بدون هیچ پاسخی اسباب و اثاثیه مشتری را به سرقت می‌برند.

گاهی اوقات نیز این شرکت‌های باربری از مشتریان می‌خواهند تا ابتدا پول را به حساب آن ها واریز کنند تا برای حمل بار به آدرس مراجعه نمایند. اما نه دیگر پاسخ تماس‌های مشتریان را می‌دهند نه برای بار زدن وسایل به آدرس مراجعه می‌کنند.

متأسفانه این افراد سودجو و کلاهبردار باعث شده اند تا اعتماد مردم به شرکت‌های باربری کاهش پیدا کند. اما برخی از ویژگی‌ها هستند که شرکت‌های باربری استاندارد دارند و مشتریان می‌توانند با توجه به آن ها از معتبر بودن شرکت باربری مطمئن شوند.

حمل اثاثیه منزل در اصفهان یکی از نیازهای اصلی شهروندان اصفهانی است. زیرا تعداد جابجایی‌ها برای مستأجرانی که قصد اسباب کشی دارند و همچنین حمل وسایل و تجهیزات صنعتی، بسیار زیاد است. به همین خاطر پیدا کردن یک شرکت باربری که بتوان از همه نظر به آن اعتماد کرد، برای افرادی که قصد حمل بار با شرکت‌های باربری را دارند، ضروری است.

وعده‌های دروغین شرکت‌های باربری جعلی

با توجه به اینکه شرکت‌های باربری معتبر در سطح شهر اصفهان زیاد هستند، نیازی نیست که نگران کلاهبرداری باشید، اما اگر به نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم توجه کنید و از قبل با وعده‌های دروغین شرکت‌های باربری آشنا باشید، هیچ وقت در دام این افراد سودجو گرفتار نمی شوید.

قیمت باربری در اصفهان

قیمت‌های پایین برای باربری

افراد کلاهبردار و شرکت‌های جعلی هنگام تماس با مشتریان قیمت‌های بسیار کمی را برای حمل بار به آن ها ارائه می‌دهند. در صورتی که هنگام مراجعه به محل این قیمت را افزایش می‌دهند یا هر دلیلی آن ها را راضی می‌کنند تا قیمت‌های بالاتری برای حمل بار پرداخت کنند.

نرخ مصوب اتحادیه برای باربری در اصفهان مشخص است. بنابراین افرادی که بخواهند از کمک شرکت‌های باربری معتبر استفاده کنند، خیلی راحت می‌توانند با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه شوند که چرا این شرکت‌ها قیمت‌های کمی را برای حمل بار در نظر گرفته اند. حتی بعضی از این شرکت‌ها بوده اند که بار را سالم به مقصد رسانده اند، اما اگر در ابتدای صحبت توافق کرده اند که بار مورد نظر را با ۱۰ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان به مقصد برسانند، در آخر کار از مشتری تقاضای مبلغی حدود 37 میلیون تومان نموده‌اند!

بنابراین به این نکته حتماً توجه داشته باشید و همیشه به مجوز رسمی شرکت باربری، راننده و ... توجه کنید و از شرکت مورد نظر فاکتور بخواهید تا قیمت‌ ها طبق توافقات انجام شده دریافت گردد.

کرایه باربری با محاسبه ساعتی

در شرکت‌های باربری اصفهان سرویس‌های ارائه شده معمولاً ۳ ساعته است و اگر متوجه شدید که یک شرکت قصد دارد حمل بار را با شما ساعتی محاسبه کند، مطمئن باشید که این شرکت کلاهبردار است و می‌خواهد مبلغی که یک شرکت باربری برای ۳ ساعت از شما دریافت می‌کند را برای یک ساعت کار از شما بگیرد.

پس بهتر است ابتدا این سؤال را از افرادی که با شما تماس می‌گیرند، بپرسید که آیا حمل بار به صورت ساعتی است یا این قیمتی که ارائه شده برای ۳ ساعت در نظر گرفته شده است؟

استفاده از خودروهای بدون لوگو

معمولاً شرکت‌های باربری معتبر دارای خودروهای متعددی هستند که همه آن ها لوگوی حمل بار دارند و مربوط به همان شرکت می‌شوند، اما شرکت‌های باربری جعلی دارای لوگو یا هیچ گونه علامتی نیستند. همین می‌تواند نشان دهد که این شرکت کلاهبردار است و برچسب مخصوصی هم ندارد که نشان دهد مربوط به چه شرکتی است.

نگه داشتن وسایل مشتری تا زمان تسویه حساب

شرکت‌هایی که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند، معمولاً بعد از پایان اسباب کشی بعضی از وسایل سنگین منزل مانند یخچال یا فریزر را نگه می‌دارند و به مشتری می‌گویند که تا زمان واریز کرایه بار، این وسیله نزد آن ها باقی می‌ماند. حتی گاهی اوقات دیده شده که با تهدید و اقدام به خشونت، مشتری را ناچار می‌کنند تا هزینه‌ های بالایی که این شرکت ‌ها تعیین کرده اند را پرداخت کند.

باربری در اصفهان بارنت

اما راه حل این مشکل چیست؟

اگر با چنین شرایطی مواجه شده‌اید و گرفتار افراد سودجو و کلاهبردار شده ‌اید، متأسفانه دیگر نمی ‌توان کاری انجام داد. مگر اینکه به پلیس اطلاع دهید تا این موضوع پیگیری شود. اما اگر قصد دارید در آینده نزدیک از خدمات باربری در اصفهان استفاده کنید، بهتر است یک شرکت باربری مناسب و معتبر انتخاب کنید که نگرانی بابت این قضیه نداشته باشید.

با مراجعه به تاریخچه یک شرکت و مجوزهایی که اخذ کرده است خیالتان را تا حد خیلی زیادی راحت کنید.

یکی از شرکت ‌های معتبری که در شهر اصفهان در زمینه باربری فعالیت می‌کند، شرکت بارنت است. این شرکت به صورت رسمی به ثبت رسیده و برای حمل اثاثیه منزل بیمه آنلاین هم در نظر می‌گیرد.

تمامی رانندگانی که در این شرکت باربری فعالیت می‌کنند، توسط شرکت تائید شده هستند. همه راننده‌ ها احراز هویت شده ‌اند و سفته ‌های سنگین نزد شرکت قرار می‌ دهند تا در صورت بروز مشکل امکان پیگیری از طریق قانونی وجود داشته باشد.

شرکت بارنت یک اپلیکیشن رسمی دارد که اسم راننده، گواهی، مشخصات او و همچنین مجوز شرکت در آن ثبت شده است. بنابراین امکان احراز هویت راننده به سادگی از طریق این شرکت وجود دارد.

سخن آخر

در صورتی که نمی ‌خواهید گرفتار افراد کلاهبردار و سودجو شوید، بهتر است قبل از انتخاب شرکت به نکاتی که در این نوشتار اشاره کردیم، توجه کنید و از کمک شرکت‌های معتبر که دارای مجوز رسمی هستند، استفاده کنید.

ارسال نظر