اولین دوره‌ی جایزه‌ی جعبه برگزیدگان خود را اعلام کرد

بهترین پادکست سال 1402 معرفی شد

پادکست‌ها با موضوعات و تنوع زیادی تولید و ساخته می‌شود و کیفیت اکثر آنها نیز قابل قبول و در سطح استاندارهای جهانی است. برای اولین بار جایزه ای با عنوان بهترین پادکست فارسی توسط «جعبه» از خرداد ۱۳۹۹ با هدف بررسی و معرفی بهترین‌های دنیای فرهنگ و هنر از جمله پادکست‌های فارسی راه‌اندازی شده است.

بهترین پادکست سال 1402 معرفی شد

پادکست رسانه جدیدی است. رسانه‌ای شنیداری در موضوعات مختلف که چند سالی است در ایران نیز جایگاه خود را پیدا کرده و پادکست‌های فارسی باکیفیت و جریان‌ساز بسیاری تولید و ساخته شده است. پادکست از سال 2004 در دنیا محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و در ایران نیز موج محبوبیت پادکست‌ها ادامه دارد. این پدیده خیلی سریع وارد زندگی اکثر ایرانی‌ها شده و حالا همراهی همیشگی برای لحظات مختلف زندگی است. در ترافیک، در حال آشپزی یا کارگوش دادن به پادکست فرهنگی است که در میان ایرانی‌ها جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

پادکست‌ها با موضوعات و تنوع زیادی تولید و ساخته می‌شود و کیفیت اکثر آنها نیز قابل قبول و در سطح استاندارهای جهانی است. برای اولین بار جایزه ای با عنوان بهترین پادکست فارسی توسط «جعبه» از خرداد ۱۳۹۹ با هدف بررسی و معرفی بهترین‌های دنیای فرهنگ و هنر از جمله پادکست‌های فارسی راه‌اندازی شده است.

«جعبه» در سه سال گذشته با بررسی، دسته‌بندی و معرفی بیش از ۲۵۰ پادکست فارسی به مرجعی به‌روز برای انتخاب پادکست خوب برای علاقه‌مندان این رسانه‌ی جدید تبدیل شده است.

«جایزه‌ی جعبه» در همین راستا باهدف حمایت و تشویق تولیدکنندگان دنیای پادکست فارسی و ایجاد پایگاهی قابل‌اعتماد برای علاقه‌مندان به این رسانه‌ی پرطرف‌دار برگزار می‌شود.

اولین دوره‌ی «جایزه‌ی جعبه» برای انتخاب بهترین پادکست فارسی در تابستان ۱۴۰۲ برگزار شد و نامزدهای نهایی «جایزه‌ی جعبه» برای انتخاب بهترین پادکست‌های فارسی معرفی شدند. هیئت داوران «جایزه‌ی جعبه» با بررسی ۶۰ پادکست، نامزدهای نهایی دریافت «جایزه‌ی جعبه» در ۱۰ بخش موضوعی را معرفی کردند. هیئت داوران «جایزه‌ی جعبه» را اسماعیل باستانی (شاعر، نویسنده، مجری، برنامه‌ساز و پادکستر)، بهار کاتوزی (نویسنده و بازیگر) و امید نعمتی (خواننده، ترانه‌سرا و موزیسین) تشکیل می‌دهند. ورق بزنید و نامزدهای نهایی اولین دوره‌ی «جایزه‌ی جعبه» را بشناسید. در این دوره از «جایزه‌ی جعبه» فقط پادکست‌هایی بررسی شده‌اند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا زمان شروع «جایزه‌ی جعبه»، حداقل یک اپیزود منتشر کرده بودند. در آیین اختتامیه‌ی «جایزه‌ی جعبه» علاوه بر اهدای جایزه به برگزیدگان این ۱۰ بخش موضوعی، دو جایزه هم به «بهترین پادکست از نگاه مخاطبان» و «پادکست سال» اهدا خواهد شد. آیین اختتامیه‌ی «جایزه‌ی جعبه» روز ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ با اعلام برگزیدگان اولین دوره‌ی این جایزه و تقدیر از تولیدکنندگان پادکست‌های فارسی برگزار خواهد شد.

نامزدهای بخش بهترین پادکست ادبی:

رادیو ناداستان، پادکست ساگا و پادکست کتابگرد
برگزیده: پادکست ساگا

نامزدهای بخش بهترین پادکست سبک زندگی و روانشناسی:

رادیو راه، لیبیدو، هلی تاک
برگزیده:‌لیپیدو

نامزدهای بخش بهترین پادکست مستند:

چنین شد، رادیو تراژدی، رادیو نیست
برگزیده:‌رادیو نیست

نامزدهای بخش بهترین پادکست اقتصادی و کسب و کار:

اکوتوپیا، کارنکن، تیمچه
برگزیده: اکوتوپیا

نامزدهای بخش بهترین پادکست تاریخی:

پرچم سفید، چیز کست، راوکست
برگزیده: پرچم سفید

نامزدهای بخش بهترین پادکست هنری:

آلبوم، رادیو پایان، گوشه
برگزیده: آلبوم

نامزدهای بخش بهترین پادکست ترکیبی:

رادیو دیو، شب‌های کابل، طنزپردازی
برگزیده:‌رادیو دیو

نامزدهای بخش بهترین پادکست اجتماعی:

رادیو مثلث، رادیو مرز، شنود
برگزیده:‌رادیو مرز

نامزدهای بخش بهترین پادکست علم و تکنولوژی:

استرینگ کست، ایستگاه فضایی، رادیو گیگ
برگزیده: ایستگاه فضایی

نامزدهای بخش بهترین پادکست ورزشی:

بیس کمپ،رانیو،FC360
برگزیده:‌FC360


بهترین پادکست سال 1402 از نگاه داوران:‌

رادیو تراژدی


بهترین پادکست سال 1402 از نگاه مردم:‌

جافکری

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار