کسر 4 امتیاز؛ تاجی که بر سر اصفهان نیست

تنها چند روز مانده به بازی‌های آسیایی سپاهان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه داد و 4 امتیاز از این تیم کم کرد. کسر امتیازی که به یکباره شوکی عجیب را روانه تیم اصفهانی کرد. 

کسر 4 امتیاز؛ تاجی که  بر سر اصفهان نیست

تنها چند روز مانده به بازی‌های آسیایی سپاهان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه داد و 4 امتیاز از این تیم کم کرد. کسر امتیازی که به یکباره شوکی عجیب را روانه تیم اصفهانی کرد. چندهفته‌ای هست که با پیش افتادن سپاهان جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای علیه سپاهان شکل گرفت تا جایی که چهار تیم علیه این باشگاه شکایت می‌کنند و پرونده آن را به کمیته انضباطی می‌برند. چهار تیمی که خودشان پرونده تیره و تاری در مواردی که علیه سپاهان ارائه کردند دارند؛ اما چه شد که کمیته انضباطی تنها برای یک تیم رأی صادر کرد و بقیه تیم‌ها فعلاً از اعلام رای این کمیته جستند؟! در اظهارنظرهای برخی از مسئولان و نمایندگان اصفهان صحبت از اصفهان ستیزی می‌شود. شعارهایی که هواداران در جلوی دفتر نمایندگان استان و یا مقابل استانداری بیان کردند، گرفتن امتیاز سپاهان را در امتداد همان گرفتن حقابه اصفهان از زاینده‌رود دانستند. از طرفی شاید تاریخ لیگ برتر در کنار هم قرارگرفتن چند تیم علیه یک تیم بی‌سابقه باشد. به اینها اضافه کنید رسانه‌های ورزشی و غیرورزشی که در این مدت علیه سپاهان مرتب مطلب زدند و برنامه‌های ورزشی رسانه ملی که برای اثبات درست بودن این رای تریبون‌هایی را به موافقان کسرشدن امتیاز سپاهان داد.

در این روزها هم کار مدیران سپاهان شده تکذیب و بیانیه دادن و کار مسئولان فدراسیون پافشاری بر روی رای صادره و تخلفاتی که سپاهان انجام داده است؛ اما شاید به قول یک کارشناس فوتبال تمام این درگیری و مشکلات به دلیل مصوبه بی‌پایه‌واساس و غیرکارشناسی فدراسیون فوتبال است مصوبه‌ای که هنوز نیاز به چکش‌کاری دارد.

اگر تخلفی هم صورت‌گرفته باشد به‌خاطر قانونی است که خلاهای بسیاری دارد و راه در روهایی که هر تیمی به طریقی از آن استفاده کرده و کمتر تیمی بوده که دچار تخلف نشده باشد یا قانون را به نحوی دور نزده باشد. اما اینکه چرا تنها سپاهان باید پیش از بازی‌های آسیایی با بار روانی کسر امتیاز در لیگ روبرو شود سؤالی است که باید مسئولان کمیته انضباطی به آن پاسخ دهند تا شائبه اصفهان‌ستیزی در فدراسیونی که رأس آن را یک اصفهانی بر عهده دارد از آنها دور شود. تاج در این روزها شاید حتی یک اظهارنظر خشک‌وخالی هم نکرده است چه رسد به حمایت یا تأیید این حکم. البته اصفهان هر گاه بیشترین مسئولان و دولتمردان اصفهانی بودند بیشترین لطمه را دیده همانند زاینده‌رودی که در این سال‌ها از اصفهان دریغ شده درحالی‌که بیشتر وزرا در دولت‌های گذشته و حال اصفهانی بوده‌اند. اینجا هم اصفهانی بودن تاج، تاجی بر سر اصفهان نمی‌گذارد و بیشتر از آن زخمی بر روح و روانش می‌شود. در این روزها که مردم بیش از همه چیز نیاز به امید و همگرایی دارند شاید چنین تصمیمات یک‌شبه و تنها برای یک تیم لطمه‌ای جبران‌ناپذیر بر امید مردم وارد کند. بهتر بود کمیته انضباطی ابتدا پرونده تمام تیم‌ها را بررسی می‌کرد و پس از بررسی همه آنها رای همه را یک جا صادر می‌کرد. آن‌هم نه در این زمان و پیش از بازی‌های آسیایی که سپاهان به‌عنوان یکی از نماینده‌های فوتبال کشور در این مسابقات حاضر است.

حالا باید دید در روزهای آینده کمیته استیناف چه رأیی صادر می‌کند و حق سپاهان به آن برگردانده می‌شود یا باید از مراجع بین‌المللی پیگیر موضوع شد. هر چه اتفاق بیفتد؛ اما التهابی که این روزها بازیکنان و کادر فنی این تیم تحمل می‌کند را جبران نخواهد کرد و این یعنی عقب ماندن تیم  ‌‌های خوب ایرانی از رقیبان آسیایی خود همچون تیم های عربستانی که هزینه‌های هنگفتی برای ارتقای سطح فوتبال و جذب هوادار می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار