سفیر مهر؛ خبر خوش سال تحصیلی 1402 اصفهان

در پایان شهریورماه سال جاری آئین آغاز به کار ستاد مهر با بهره‌برداری از ناوگان و تجهیزات جدید حمل‌ونقل عمومی همراه بود که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان تدارک دیده شده و در قالب نوزدهمین برنامه به احترام مردم اصفهان برگزار شد.

سفیر مهر؛ خبر خوش سال تحصیلی 1402 اصفهان

در پایان شهریورماه سال جاری آئین آغاز به کار ستاد مهر با بهره‌برداری از ناوگان و تجهیزات جدید حمل‌ونقل عمومی همراه بود که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان تدارک دیده شده و در قالب نوزدهمین برنامه به احترام مردم اصفهان برگزار شد.

در این مراسم به صورت نمادین کلید اتوبوس‌های تازه وارد شده توسط شهردار و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی به رانندگان در اختیار رانندگان قرار داده شد.

شهردار اصفهان در این مراسم با بیان اینکه برای نخستین بار در شهر از ون به عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌شود، گفت: در بعضی از محلات شهروندان باید مسیر زیادی را برای رسیدن به نخستین ایستگاه اتوبوس طی کنند اما با اضافه شدن ون‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی این معضل رفع می‌شود.

علی قاسم‌زاده افزود: جدیدترین سامانه‌ای که مدیریت شهری را به سمت شهر هوشمند پیش برده است سامانه «سفیر مهر» است که دغدغه هفته‌های آخر شهریور و اوایل مهرماه خانواده‌ها در مورد سرویس مدارس را تا رفع کرده چرا که تا پیش از این تردد بین مسیر مدارس، خانه، محل کار دشوار بود.

شهردار اصفهان گفت: همواره به مسئولان و حمل‌ونقل عمومی شهر تأکید شده است که شهروندان باید تحول در حمل‌ونقل را در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس تجربه کنند و در این راستا دو ظرفیت استفاده از ون و سامانه سفیر مهر به شهروندان اصفهان هدیه شد.

او ادامه داد: سرفاصله مترو اکنون بین ۹ تا ۱۱ دقیقه است و با تحویل به موقع واگن‌هایی خریداری شده به ناوگان مترو پیش‌بینی می‌شود سرفاصله در بلندمدت کمتر از پنج دقیقه شود. همچنین اکنون سرفصل زمانی برخی خطوط ناوگان اتوبوس‌رانی از جمله خطوط تندرو حدود دو تا سه دقیقه است اما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سرفاصله حرکت ناوگان اتوبوسرانی شهر به پنج تا هشت دقیقه برسد.

قاسم‌زاده بیان داشت: تلاش کرده‌ایم برای مهرماه ۹۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر فعالیت داشته باشد که در همین راستا تعدادی دستگاه اتوبوس نیز خریداری شده است و امیدواریم کارخانه‌های طرف قرارداد شهرداری اصفهان به موقع اتوبوس‌ها را تحویل دهند.

افزودن ۴۰۰ راننده به ناوگان اتوبوسرانی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در این مراسم به آغاز فعالیت ستاد مهر از چندین ماه قبل اشاره داشت و گفت: نیاز به تقویت اتوبوسرانی نخستین موضوع این ستاد بود بنابراین بازسازی، تعمیر و خرید اتوبوس جدید و تأمین راننده را در دستور کار قرار دادیم که منجر به بازسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس به صورت کامل شده و با ورود هشت دستگاه اتوبوس‌ جدید و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تعمیر شده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی همراه خواهد بود.

حسین حق‌شناس با بیان اینکه ۴۰۰ راننده اتوبوسرانی نیز به ناوگان اضافه شده است، افزود: از ابتدای مهرماه ۹۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعالیت خواهند داشت و ۲۹ ون از 50 ون خریداری شده در اختیار شهروندان خواهد بود. همچنین از این ون‌ها که با مشارکت وزارت کشور و شهرداری خریداری شده‌اند، پنج دستگاه برای جانبازان و معلولان تجهیز شده است و ۲۴ ون در مسیرهای محلی و کم مسافر استفاده می‌شود. او همچنین بیان داشت: در سال جاری سامانه «سفیر مهر» برای نخستین‌بار به منظور شفاف‌سازی مسیرها، کرایه‌ها و خدمات‌دهی بهتر سرویس‌های مدرسه به والدین راه‌اندازی شد و تاکنون ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین با کمک سازمان تاکسیرانی ۴۰۰ دستگاه تاکسی نیز بازسازی شده است. حق‌شناس به دیگر اقدامات این ستاد اشاره داشت و گفت: شناورسازی ساعات فعالیت ادارات، تغییر زمان گشایش مدارس مقاطع مختلف و استقرار اکیپ‌های کنترل و نظارت و پلیس راهور برای روان‌سازی ترافیک، امضای تفاهم‌نامه‌ با آموزش‌وپرورش برای استفاده از ظرفیت حیاط مدارس به منظور سوارشدن دانش آموزان در سرویس‌ها، تغییر فضای شهری با استفاده از تابلوهای اطلاع‌رسانی به منظور فرهنگ‌سازی عبور و مرور هم‌زمان با بازگشایی مدارس، توسعه ناوگان اتوبوسرانی، ایستگاه‌های مترو و رفع گلوگاه‌های ترافیکی، ایمن‌سازی خارج و داخل مدارس توسط شهرداری و شناسایی ۶۰ مدرسه تأثیرگذار در ترافیک شهر و مواردی نظیر این‌ها برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

حرکت به سمت هوشمند سازی سرویس مدارس در قالب سامانه «سفیر مهر»

در ادامه رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از آغاز فعالیت پروژه مهر در آموزش‌وپرورش در نیمه دوم فروردین‌ماه سخن گفت و بیان داشت: در این راستا سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان و فرم مدارس حالتی برون‌سپاری پیدا می‌کند.

شهرام صانعی افزود: آموزش‌وپرورش به مدیران مدارس نامه‌ای ارسال کرد که با همکاری مدیران مناطق شهری و مشارکت انجمن اولیا و مربیان به رفع مشکلات مدارس بپردازند. در همین راستا باید اشاره داشت که شهرداری اصفهان در زمینه خط‌کشی مسیرها، نصب چراغ‌های راهنمایی و علائم ترافیکی و ساخت ایستگاه‌های دوچرخه با انجمن‌های اولیا و مربیان تعامل بسیاری خوبی داشته است.

او بیان داشت: کاهش چشمگیر تعداد رانندگان سرویس و کمبود شدید رانندگان آن، چالش بزرگی بود که پس از ایام کرونا و تعطیلی مدارس با آن مواجه بودیم؛ این مسئله با همت سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تا حدود زیادی رفع شده است و اکنون به سمت هوشمند سازی سامانه سرویس مدارس حرکت کردیم که در قالب سامانه سفیر مهر اجرا می‌شود. رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان همچنین بیان داشت: در سال جاری ۱۲۰۰ سرویس مدرسه را به پنج هزار عدد افزایش پیدا کرده است و امیدواریم با همراهی مردم مشکلات احتمالی فعالیت سامانه سفیر مهر تا سال آینده رفع شود.

ضرورت فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از گنجایش سرویس‌های مدارس

جانشین پلیس راهور اصفهان نیز در این مراسم به ضرورت برقراری نظم و امنیت در سال تحصیلی جدید و نیاز مبرم به رعایت قانون توسط همه شهروندان سخن گفت و بیان داشت: برای سرویس مدارس باید ظرفیت مجاز وسایل نقلیه استفاده شود و رانندگان مسافر بیشتر از گنجایش استاندارد سوار نکنند تا خطری متوجه دانش‌آموزان شود.

سرهنگ علی بختیاری تصریح کرد: در مورد این مسئله باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار