لطفا برای گردشگری کاری نکنید!

امروز در تقویم به نام روز جهانی گردشگری به ثبت رسیده است. البته بهتر است از اصلاح صنعت گردشگری استفاده کنیم. صنعت گردشگری به‌عنوان سومین صنعت بزرگ درجهان از مهم‌ترین منابع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیاست و از آن به‌عنوان موتور توسعه‌ای هر کشوری  یاد می‌شود.

لطفا برای گردشگری  کاری نکنید!

امروز در تقویم به نام روز جهانی گردشگری به ثبت رسیده است. البته بهتر است از اصلاح صنعت گردشگری استفاده کنیم. صنعت گردشگری به‌عنوان سومین صنعت بزرگ درجهان از مهم‌ترین منابع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیاست و از آن به‌عنوان موتور توسعه‌ای هر کشوری یاد می‌شود. موتور توسعه‌ای که بسیاری از مواقع با بی‌مهری روبرو شده و مزیت‌هایی که می‌توانسته با خود به همراه داشته باشد را به‌راحتی ازدست‌داده‌ایم. شاید با نگاهی موشکافانه‌تر که نگاه کنیم بسیاری از مواقع در این نقطه از نقشه جهان با تمام قدمت و آثار تاریخی موجود که هر کدام به‌تنهایی می‌تواند جاذبه‌ای برای جذب گردشگر باشد را به‌گونه‌ای معرفی کرده‌ایم و نشان داده‌ایم که دیگر نه‌تنها جاذبه محسوب نمی‌شود که بیشتر دافعه‌ای برای این صنعت سبز قابل ثبت و ضبط است. برخی مواقع این موضوع به ذهن متبادر می‌شود که اگر کاری برای گردشگری نشود به‌مراتب بهتر از فعالیت‌های سوئی است که صورت می‌گیرد. نکته مهم در جذب گردشگر این است که بتوانیم یک گردشگر را وادار کنیم تا مقصد گردشگری برای روزها و سال‌های پس از این نیز شهر و کشور ما باشد موضوعی که هر چقدر ما در آن ضعیف بوده‌ایم کشورهای همسایه توانسته‌اند موفق در آن عمل کنند.

تاریخ و هویت و میراثی که کشور ما و به‌خصوص اصفهان در دل خود جای‌داده است را حتی در مقیاس اندک کشورهای کوچک اطراف ایران ندارند؛ اما با هویت‌سازی و ایجاد جشنواره‌ها و هویت‌سازی کاذب چنان از این موتور توسعه‌ای بهره برده‌اند که گردشگر را برای بارها به سمت این کشور ترغیب می‌کند. در سال‌های اخیر گردشگری جهان، شاهد تغییرات بسیاری در بخش فناوری دیجیتالی بوده است. تغییراتی که خود را با سطح انتظارات و سلایق مشتریان و گردشگران سازگار می‌سازد. تا کنون چقدر توانسته‌ایم به سمت فناوری‌های نوین صنعت سبز گردشگری حرکت کنیم؟ دنیای دیجیتال، دنیایی متفاوت را رقم زده و این در حقیقت فرصتی برای تعامل و همکاری‌های سازنده در عرصه گردشگری ایجاد کرده تا فعالان این صنعت، زمینه را برای رونق و شکوفایی اقتصادی، صلح و امنیت پایدار جهانی بهتر و مطلوب‌تر فراهم کنند و ما همچنان اندر خم کوچه نخست مانده‌ایم به انتظار تا دیگری برای معرفی میراث و هویت و فرهنگ ما که از طریق گردشگری قابل‌انتقال است گام بردارد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار