قرار گرفتن فضای فرهنگی و هنری در اختیار کودکان و نوجوانان اولویت مهم دولت سیزدهم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در همه برنامه ریزی‌های صورت گرفته بنای ما بر این است که فضای فرهنگی و هنری را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم. شما باید محور همه برنامه‌های ما باشید زیرا دولت معقد است فرهنگ و هنر باید در جایگاه حقیقی خود قرار گیرد. 

قرار گرفتن فضای فرهنگی و هنری در اختیار کودکان و نوجوانان اولویت مهم دولت سیزدهم

به گزارش اصفهان امروز محمدمهدی اسماعیلی امشب-جمعه چهاردهم مهرماه- در آیین افتتاحیه سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: خدا را شاکرم که در این ایام مبارک و در اصفهان این شهر کم نظیر، مهد فرهنگ و هنر و تمدن حاضر شدیم تا شاهد افتتاحیه جشنواره بزرگ فیلم‌های کودکان و نوجوانان باشیم، جشنواره‌ای که بهانه‌ای است برای گردهمایی همه فرزندان ایران زمین، آن‌هایی که نگاه به فتح قله دارند.

او افزود: نهضت بزرگ امام خمینی (ره)، با عمری بیش از شصت سال در هر نسل فرزندان بزرگی را تربیت کرده است. اصفهان عزیز ما نیز مهد شهدای والامقام، رشیدمردان و شیرزنانی است که تاریخ پر افتخار ما را ورق زدند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۴ هزار شهید، این استان را به پایتخت فرهنگ شهادت تبدیل کرده است. ستارگان بزرگی مانند شهیدان خرازی، کاظمی، ردانی پور و... که تک تک آن‌ها برای تحقق جامعه‌ای رو به جلو، همچون مشعلی فروزان راه را نشان می‌دهند.

او ادامه داد: علما و اندیشمندان بزرگ اسلامی در طول قرون مختلف اصفهان را به شهر پیشگام علم و دانش، جهاد و فقاهت تبدیل کرده‌اند.

اسماعیلی خطاب به کودکان و نوجوانان اظهار کرد: شما امروز وارث چنین سرمایه عزت آفرین و غرورآفرینی هستید، شما فرزندان مرز و بومی هستید که برای سرافرازی، استقلال و سربلندی جان‌های عزیز جوانان خود را هدیه کردند.

او با بیان اینکه مجموعه سالن‌های همایش اصفهان به نام رهبر معظم انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: امروز در چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در اصفهان و این سالن بی نظیر که حاصل دوره طلایی جمهوری اسلامی است حضور پیدا کرده‌ایم، به اصفهانی‌ها بابت پیشتازی در همه عرصه‌ها تبریک می‌گویم.

اسماعیلی در ادامه گفت: برای توصیف اصفهان و تاریخ پر از غرور و افتخار این شهر واژگان کم است، زیرا اصفهان مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: در دولت بنای ما بر این است که حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد زیرا پیشتاز همه تحول آفرینی‌ها این حوزه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام تلاش دولت برگرداندن حرکت عمومی کشور بر ریل انقلاب و آرمان‌های آن است. البته مشکلات بسیاری در این حوزه داشتیم که اصلاح روش‌ها و مسیرها کار بسیاری می‌طلبد.

او با بیان اینکه نسل کودک و نوجوان، تمدن ساز است و شما کودکان و نوجوانان پیشتاز غرورآفرینی‌ها در دهه‌های آینده خواهید بود، افزود: هرکار بایسته‌ای در مسیر ایجاد تمدن اسلامی‌، تعلیم و تربیت و حضور کودکان و نوجوانان برای تحقق این مهم یک ضرورت است.

اسماعیلی گفت: امروز از همه معاونان حوزه فرهنگ خواستم تا در این مراسم حضور پیدا کنند تا در چنین جایگاهی اعلام کنیم در حوزه فرهنگ و هنر بنای اصلی ما بر تعلیم و تربیت این نسل غرورآفرین خواهد بود.

او تاکید کرد: در همه برنامه ریزی‌های صورت گرفته بنای ما بر این است که فضای فرهنگی و هنری را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم. شما باید محور همه برنامه‌های ما باشید زیرا دولت معقد است فرهنگ و هنر باید در جایگاه حقیقی خود قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: انجام برنامه‌های مبتنی بر ارتقا هنر در حوزه کودک و نوجوان در حال پیگیری است، از جمله زنگ سینما در مدارس. ضمن اینکه ایجاد بنیاد پویانمایی ویژه تولید فیلم‌های سینمایی برای کودکان و نوجوانان از مزیت‌های ماست.

او افزود: در حوزه کتاب، نشریات، نمایش‌های آیینی، تئاتر، موسیقی و... نیز برنامه ریزی‌ها باید بر اساس تربیت نسل نوی هنروران بر مبنای تعالیم والای نظام اسلامی باشد، بنابراین این جشنواره در اصفهان گام مهمی در آغاز این مسیر نورانی خواهد بود.

اسماعیلی تصریح کرد: از مسئولان ارشد استان و شهر اصفهان و بنیاد فارابی و دبیرخانه جشنواره که در برگزاری این جشنواره تلاش کردند تشکر می‌کنم. این جشنواره نقطه آغازی در شروع حرکت موفق در حوزه سینمای کودک و نوجوان خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار