کارگردان فیلم «سینگو» مطرح کرد:

تبیین تعریف درست قهرمان شدن به کودکان و نوجوان در فیلم «سینگو»

کارگردان فیلم سینگو گفت: قصد ما در فیلم سینگو این بود که به مخاطبان کودک و نوجوان خود بگوییم قهرمان شدن نیاز به آزمون و خطا دارد و باید از خطاها درس بگیرند.

تبیین تعریف درست قهرمان شدن به کودکان و نوجوان در فیلم «سینگو»

به گزارش اصفهان امروز علیرضا محمدی امشب-شنبه پانزدهم مهر‌ماه- در نشست پرسش و پاسخ فیلم سینگو با اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان حاضر در سالن سینما برای تماشای این فیلم، اظهار کرد: من دوست داشتم وقتی وارد فیلم‌سازی بشوم که استقبال اینگونه از فیلم بگیرم و دوست نداشتم کاری بسازم که به برای کودکان و نوجوانان مطلوب نباشد. او ادامه داد: پیش از این برای تولید دوباره فیلم در حوزه کودک و نوجوان، مردد بودم اما اکنون با این استقبال مطمئن شدم که کار بعدی را در حوزه کودک و نوجوان تولید کنم. کارگردان فیلم سینگو در ارتباط با نقش تربیتی این فیلم تصریح کرد: موفق بودن فیلم برای ایفای نقش تربیتی آن به مخاطبان می‌سپارم. در این فیلم اشاره مستقیم به مسائل تربیتی نداشتم و قهرمان قصه، برای رسیدن به قله پله پله اشتباهاتی هم داشت. او افزود: قصد ما در فیلم سینگو این بود که به مخاطبان کودک و نوجوان خود بگوییم قهرمان شدن نیاز به آزمون و خطا دارد و باید از خطاها درس بگیرید. محمدی در ادامه گفت: ازدواج دختران در سن پایین در میان مردم قبیح است و فردی این امر را تایید نمی‌کند، علت اشاره به این موضوع در فیلم، این بود که یکی از روش‌های موفق برای نشان دادن سیاهی شخصیت بد من در فیلم‌ است. او ادامه داد: اولین سکانس فیلم و شروع ماجرا، از برادر «شفا»، قهرمان فیلم رقم می‌خورد که برای حفاظت از خواهر خود درگیر می‌شود اما در روند قصه، نگاه من به‌عنوان کارگردان این بود که با قهرمان قصه و افرادی که تاثیرگذاری مستقیم دارد، همراه بشوم. کارگردان فیلم سینگو در رابطه با علت انتخاب یک دختر به عنوان قهرمان فیلم، تاکید کرد: من به‌عنوان یک فیلم‌ساز، با فیلم گلنار عاشق سینما شدم که شخصیت این فیلم هم یک دختر بود. برای انتخاب قهرمان فیلم، هیچ بایدی وجود ندارد که قهرمان دختر باشد یا پسر. بلکه همه بچه‌ها می‌توانند قهرمان باشند و باید خودشان را باور کنند. او در ارتباط با شکرگزاری قهرمان قصه با وجود محدودیت‌هایی که در زندگی دارد، اضافه کرد: مردم روستا، صیاد بوده و درآمد داشتند، شاید این درآمد برای آن‌ها به اندازه‌ای بوده که خدارا شاکر باشند. هرفرد به اندازه خودش زندگی می‌کند و در این فیلم دیده می‌شود که فرزند یک دکتر با فرزند یک صیاد به خوبی با هم تعامل دارند. در این فیلم سعی شده نبود مادر در زندگی قهرمان فیلم و احساسی که این شخصیت در زندگی خود دارد، دیده شود. محمدی با اشاره به شخصیت بازیگر نقش اصلی فیلم گفت: برای یافتن بازیگر «شفا» دو ماه درگیر بودیم و دختران خیلی خوبی از بندرعباس، هنگام و هرمز تست دادند. حدیث ( بازیگر نقش شفا) روحیه زندگی را در شخصیت خود دارد اما خاصیت‌های شخصیت‌پردازی «شفا» پس از انتخاب این نام برای شخصیت اتفاق افتاد. او افزود: انتخاب پالت رنگ‌های گرم از خطه و داستان الهام گرفته شده و یکی ابزاری که در سینما اثرگذار خواهد بود، انتخاب رنگ است و زیبایی شناسی در سینمای کودک اهمیت فراوانی دارد.

ارسال نظر