اصفهان، استان «ترین های» بدون تبلیغ

 آیا می‌دانید بزرگ‌ترین مجموعه دستکند زیرزمینی جهان کجاست؟ بزرگ‌ترین میدان تاریخی جهان در کدام شهر قرار دارد؟ تنها آبشار نمکی جهان کجاست؟ قدیمی‌ترین زیگورات جهان را در کدام استان ایران می‌توان یافت؟ شاید کم‌تر کسی بداند که پاسخ تمامی سؤالات ذکر شده استان اصفهان است.

اصفهان، استان «ترین های» بدون تبلیغ

آیا می‌دانید بزرگ‌ترین مجموعه دستکند زیرزمینی جهان کجاست؟ بزرگ‌ترین میدان تاریخی جهان در کدام شهر قرار دارد؟ تنها آبشار نمکی جهان کجاست؟ قدیمی‌ترین زیگورات جهان را در کدام استان ایران می‌توان یافت؟ شاید کم‌تر کسی بداند که پاسخ تمامی سؤالات ذکر شده استان اصفهان است. بزرگ‌ترین مجموعه دستکند زیرزمینی جهان در نوش‌آباد است، میدان نقش‌جهان بزرگ‌ترین میدان تاریخی زنده در جهان است، تنها آبشار نمکی جهان در خور و بیابانک استان اصفهان قرار گرفته و تپه‌های سیلک کاشان ویرانه‌های قدیمی‌ترین زیگورات جهان را در خود جای‌داده است. اگر کمی بیشتر جستجو کنیم «ترین های» بیشتری در استان اصفهان پیدا کنیم و جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بیشتری را بتوانیم در این فهرست قرار دهیم.

به مجموعه غنی میراث تاریخی اصفهان دومین شهر زیرزمینی مربوط به دوره اشکانی نیز که به‌تازگی در تیران و کرون کشف شده است نیز اضافه شده است تا تعداد شهرهای زیرزمینی استان اصفهان به عدد 2 برسد و مجموعه «ترین های» اصفهان تکمیل شود.

وجود تعداد قابل‌توجهی از مهم‌ترین میراث تاریخی و هم چنین جاذبه‌های خاص طبیعی جهان، استان اصفهان را به یکی از منحصربه‌فردترین و ویژه‌ترین استان‌های کشور تبدیل کرده است اما تعجب‌برانگیز است که باوجود این همه جذابیت، هیچ تبلیغی برای معرفی این جاذبه‌های گردشگری انجام نمی‌شود و در جهان که سهل است در ایران نیز اکثر افراد از وجود این همه جاذبه گردشگری که هرکدام در کنار نامشان پسوند «ترین» قرار می‌گیرد، بی‌اطلاع هستند. فعالان گردشگری، مدیران و مسئولان استانی و هم چنین رسانه‌ها هیچ برنامه‌ای برای معرفی استان اصفهان به‌عنوان استان «ترین ها» نداشته‌اند درحالی‌که هرکدام از این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی می‌تواند زمینه‌ساز حضور طیفی از گردشگران در استان باشد. گردشگری که برای تماشای تنها آبشار نمکی جهان به استان اصفهان می‌آید یا مسافری که برای تجربه حضور در بزرگ‌ترین مجموعه دستکند زیرزمینی جهان به استان سفر می‌کند.

به‌راحتی می‌توان با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، بخش قابل‌توجهی از گردشگران سراسر ایران و جهان را به استان اصفهان دعوت کرد و اقتصاد گردشگری را توسعه داد و این مستلزم پذیرش نقش رسانه‌ها و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی در معرفی و دعوت گردشگران است و میسر نمی‌شود مگر با اتصال به دنیای بدون مرز و بدون محدودیت اینترنت و برنامه‌ریزی برای تولید محتوای به‌روز و جذاب ویژه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، تولید محتوایی که با همکاری کارشناسان رسانه، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، فعالان گردشگری، بلاگرها و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات مسیر می‌شود نه با فیلترینگ و محدودیت‌های هر روزه اینترنت!

ارسال نظر