برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا اولویت با چه افرادی است؟

دوره زمانه دیگر رقابت در حوزه‌های اقتصادی است. تمامی کشورها نیز به‌دنبال جذب ایده‌های نو برای توسعه اقتصادی خود هستند. حال در این میان هرکسی از این قافله عقب بماند، شاید به اندازه 100 سال از دیگر کشورها عقب بماند. با توجه به اهمیت این موضوع کشور کانادا تمام تلاش خود را کرده است تا امر مهاجرت را برای نوآوران و صاحبان ایده‌های تازه ساده کند. در نتیجه در سال 2013 ویزای استارتاپ کانادا را معرفی کرد.

برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا اولویت با چه افرادی است؟

دوره زمانه دیگر رقابت در حوزه‌های اقتصادی است. تمامی کشورها نیز به‌دنبال جذب ایده‌های نو برای توسعه اقتصادی خود هستند. حال در این میان هرکسی از این قافله عقب بماند، شاید به اندازه 100 سال از دیگر کشورها عقب بماند. با توجه به اهمیت این موضوع کشور کانادا تمام تلاش خود را کرده است تا امر مهاجرت را برای نوآوران و صاحبان ایده‌های تازه ساده کند. در نتیجه در سال 2013 ویزای استارتاپ کانادا را معرفی کرد.

اما در این برنامه مهاجرتی اولویت با چه افرادی است؟ به‌طور کلی اگر روحیه کارآفرینی دارید، صاحب ایده‌ای نو و پولساز هستید و به دنبال یک بستر عالی برای اجرای آن هستید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید. در ادامه با راهنمای ویزای استارتاپ کانادا همراه باشید…

کارآفرینی، نوآوری، ایده نو: این است آنچه کانادا به آن نیاز دارد

مخاطب اصلی برنامه مهاجرتی ویزای استارتاپ کانادا افرادی هستند که علاقه زیادی به راه‌اندازی یک استارتاپ دارند. البته در کنار علاقه باید توان توجیه دولت کانادا برای طرح استارتاپی خود را داشته باشند و بتوانند مسیر آن را حداقل تا 5 سال آینده ترسیم کنند. دولت کانادا هم به‌منظور جلوگیری از هدررفت منابع مالی و محیطی برای استارتاپ‌های محتمل به شکست، معیارهایی را در نظر گرفته است. 3 معیار اصلی را در ادامه توضیح داده‌ایم:

شرط اول: کسب‌وکار شما باید خاص باشد

منظور از خاص این است که ایده شما باید نو، قابل مقایسه، مقیاس پذیر و دارای پتانسیل اشتغال‌زایی برای کانادایی‌ها باشد. ایده شما را سازمان‌های مشخصی در کشور کانادا بررسی می‌کنند و در صورت تایید ایده شما توسط همان سازمان‌ها حمایت می‌شود. این سازمان‌ها شامل گروه سرمایه‌گذاران فرشته، خطرپذیر و مراکز رشد هستند.

شرط دوم: تعهد

3 سازمانی که در شرط اول عنوان کردیم، باید طی یک نامه رسمی به دولت کانادا اعلام کنند، از طرح استارتاپی شما حمایت خواهند کرد. در واقع شما با دریافت این نامه می‌توانید به کشور کانادا ثابت کنید که ایده نویی که قصد اجرای آن را در کانادا دارید، برای اقتصاد این کشور مفید است و حتی می‌تواند برای شهروندان کانادایی اشتغال‌زایی کند.

شرط سوم: پول کافی و مهارت زبان

اگر قصد دارید به‌عنوان یک کارآفرین وارد کشور کانادا شوید و می‌خواهید به اقتصاد این کشور کمک کنید، طبیعی است که باید به زبان این کشور تسلط داشته باشید. به این منظور معمولا ارائه مدرک زبان تافل و آیلتس ضروری است و یا باید بتوانید در جلسات مصاحبه توانایی و مهارت زبان خود را به این کشور ثابت کنید. علاوه‌براین داشتن منابع مالی کافی برای گذران زندگی در کشور کانادا برای خود و خانواده‌تان را نیز باید داشته باشید.

اولویت ویزای استارتاپ کانادا با این افراد است!

مشخص شد که دولت کانادا منابع خود را صرف متقاضیانی می‌کند که برای توسعه اقتصادی این کشور منفعت داشته باشند. پس این افراد باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند. در واقع داشتن این ویژگی‌ها مهر تاییدی است بر موفقیت افراد در اجرای طرح استارتاپی‌شان. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

افرادی که تفکر خلاقانه دارند

برد با افرادی است که تفکر خلاقانه دارند و نه تنها توانسته‌اند یک ایده خلاقانه ثبت کنند بلکه می‌دانند در شرایط بحرانی و بروز مشکلات در کسب‌وکارشان چطور راه‌حل‌های خلاقانه اجرایی ارائه کنند. این افراد پر از ایده‌های تجاری هستند و به‌فکر ایجاد بازارهای جدیدی می‌باشند. برای دولت کانادا ظرفیت فکری این افراد بسیار ارزشمند است.

افرادی که تجربه کارآفرینی دارند

دومین ویژگی، معطوف به افرادی است که قبلا تجربه کارآفرینی داشته‌اند. این تجربه برای موفقیت این افراد برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدیدشان در کانادا، بسیار ارزشمند است. البته این تجربه نیازی نیست لزوما برای کسب‌وکار خودشان باشد. بلکه می‌توانند با ارائه سابقه خود در شرکت‌هایی که تمرکز اصلی شان روی راه‌اندازی استارتاپ و کارآفرینی بوده است، آن را جبران کنند.


افرادی روحیه سازگاری و انعطاف پذیری دارند

به‌طور کلی برای راه‌اندازی استارتاپ باید روحیه سازگاری بالا و انعطاف پذیری داشته باشید. چرا که در این مسیر احتمال رویارویی با چالش‌ها، محدودیت‌ها و مشکلات زیادی وجود دارد. بنابراین اولویت با افرادی است که بتوانند در مواجهه با چالش‌ها، آرامش خود را حفظ کنند و با توجه به موقعیت پیش آمده بهترین تصمیم را بگیرند.

افرادی که چشم‌انداز روشی از بازار دارند

صرف ایده داشتن، تضمینی برای موفقیت در اجرای آن نیست. افرادی می‌توانند ایده‌هایشان را اجرا کنند و به سود و موفقیت برسند که چشم‌انداز روشنی از آینده آن داشته باشند. بنابراین برای دولت کانادا هم اهمیت دارد که فرد درک جامعی از بازارهای کانادا در آن حوزه داشته باشد و بتوانند براساس آن برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنند.

افرادی که مهارت‌های ارتباطی و شبکه‌سازی قوی دارند

برای موفقیت اجرای یک ایده نو در کشوری غیر از وطن، لازم است که صاحب آن توانایی برقراری ارتباط موثر با افراد مرتبط با آن حوزه را داشته باشد. این افراد اهمیت مشارکت و مشورت با سایر افراد فعال در آن حوزه را به خوبی می‌دانند و برای آن تلاش می‌کنند. فراموش نکنید که این بخش از ماجرا ارتباط نزدیکی با مهارت زبان انگلیسی دارد و شما علاوه‌بر آشنایی با مهارت‌های ارتباطی باید کاملا به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

با این ویژگی‌ها ویزای استارتاپ کانادا از آن شماست!

دولت کانادا با رونمایی از ویزای استارتاپ کانادا یک ابتکار استراتژیک به خرج داد تا بتواند مبتکران و افراد خلاق و باهوش را جذب اقتصاد خود کند. اما از آنجایی که جذب این افراد با صرف منابع مالی و محیطی برای کشور کانادا همراه است، حساسیت زیادی در پذیرش ایده‌های استارتاپی دارد.

اگر روحیه خلاقانه دارید، در موقعیت‌های بحرانی می‌توانید با حفظ آرامش بهترین تصمیم را بگیرید، در زمان برزو مشکلات راه‌حل‌های کاربردی ارائه می‌دهید، به‌طور تاثیرگذاری می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، چشم‌انداز روشنی از طرح بیزینس خود دارید، به زبان انگلیسی تسلط کافی دارید و البته پول کافی برای حمایت خود و خانواده‌تان در کانادا را دارید، ویزای استارتاپ کانادا، مخصوص شماست!

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار