اولین گنجواره ماجراجویی نوجوانان در جاذبه‌های گردشگری اصفهان

دبیر اجرایی جشنواره هفته نوجوان گفت: اولین گنجواره ماجراجویی نوجوانان در جاذبه‌های گردشگری اصفهان با عنوان پویش گنج برگزار خواهد شد که شرکت‌کنندگان به‌وسیله نقشه گنج در اماکن تاریخی اصفهان به دنبال کشف صندوقچه گنج که حاوی جایزه بزرگی است، می‌گردند.

اولین گنجواره ماجراجویی نوجوانان در جاذبه‌های گردشگری اصفهان

به گزارش اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، جشنواره هفته نوجوان به همت اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، آموزش و پرورش و شبکه رسانه‌ای بازتاب برنامه‌ریزی شده است که با تجدید میثاق نوجوانان با شهدای اصفهان از جمله شهدای نوجوان آغاز و با استقبال نوجوانان و خانواده‌های آنان روبه‌رو شد.

در این برنامه نوجوانان برای آغاز هفته‌ای پرشور ابتدا تجدید میثاقی با شهدا داشتند و چند کلامی مستمع روایتگری‌های شیرین درباره شهدای نوجوان شدند، همچنین پس از گردهمایی نوجوانان و اجرای دکلمه‌خوانی، علیرضا احمدی، مدیر شبکه رسانه‌ای بازتاب و دبیر اجرایی جشنواره هفته نوجوان از روند برگزاری این هفته گفت و اظهار کرد: نوجوانی سن کسب تجربه و آغاز پیشرفت است که نمود آن در آینده مشخص می‌شود.

او افزود: برای هفته نوجوان که از هشتم تا سیزدهم آبان است، برنامه‌ریزی شده است و از روز نوجوان تا روز دانش‌آموز ادامه خواهد داشت که اولین گنجواره ماجراجویی نوجوانان در جاذبه‌های گردشگری اصفهان از جمله برنامه‌های آن است.

دبیر اجرایی جشنواره هفته نوجوان تصریح کرد: در دنیا برای سن نوجوانی بازه خاصی تعریف نشده است، در همین راستا به اشتباه از این بازه به عنوان سن گذر یاد می‌شود و در کشور ما نام کودک و نوجوان باهم آورده می‌شود یعنی نوجوانی را به سن کودکی می‌چسبانند، در صورتی که نوجوان دیگر خود را جوان می‌پندارد؛ در همین راستا شاهد هستیم برنامه‌هایی که برای نوجوان ساخته می‌شود، با محوریت کودک پیش می‌رود.

او تصریح کرد: امروزه موضوع نوجوان مغفول مانده است، از این‌رو در تلاشیم تا با برگزاری رویدادهای مختلف از نوجوان برای نوجوان، هفته نوجوان را در تقویم رسمی کشورمان نام‌گذاری و ثبت کنیم.

احمدی با بیان اینکه نوجوانان می‌توانند در این سن فعالیت‌های شایسته و خوبی داشته باشند، گفت: هفته نوجوان فرصت ویژه و ارزشمندی است که خود نوجوانان آن را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، در این راستا نوجوانان باید دغدغه داشته باشند و بتوانند آن را بیان کنند، چراکه بدون حرکت و منتظر نشستن کاری از پیش نخواهد رفت.

او با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی هفته نوجوان خاطرنشان کرد: در جشنواره هفته نوجوان قرار است نوجوانان دغدغه‌مند مطالبات خود را در جلسات مطالبه‌گری می‌کنند و بی‌واسطه به گوش مسئولان می‌رسانند و در پی تحقق آن برخیزند، همچنین در این دوره از جشنواره کارگاه آموزشی اصفهان‌شناسی و اولین گنجواره ماجراجویی نوجوانان در جاذبه‌های گردشگری اصفهان با عنوان پویش گنج برگزار خواهد شد که شرکت‌کنندگان به وسیله نقشه گنج در اماکن تاریخی اصفهان به دنبال کشف صندوقچه گنج که حاوی جایزه بزرگی است، می‌گردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار