نکات خرید و استفاده کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار

استفاده از کرم های مرطوب کننده فواید و مزایای زیادی برای افراد به دنبال دارد. طبق توصیه پزشکان و متخصصان پوست حتی افرادی که دارای پوست های چرب و جوش دار هم هستند، باید از مرطوب کننده های مخصوص به خود به طور منظم و مداوم استفاده کنند.

نکات خرید و استفاده کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار

با استفاده از مرطوب کننده می توانید به مرور زمان پوستی سالم، زیبا، شفاف و جوان داشته باشید. همچنین این محصولات می توانند به درمان جوش ها و از بین بردن جای آن ها و کاهش التهاب پوست بپردازند. اما در هنگام خرید و مصرف کرم مرطوب کننده پوست های چرب و جوش دار باید به نکات خاصی توجه کنید. ما در این مطلب به بیان این نکات خواهیم پرداخت. پس تا پایان همراه ما باشید.

برای خرید انواع کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار می توانید از سایت araskharid اقدام کنید:

https://araskharid.com/product-tag/%da%a9%d8%b1%d9%85-%d9%85%d8%b1%d8%b7%d9%88%d8%a8-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%da%86%d8%b1%d8%a8/

رایج ترین انواع پوست: پوست چرب و جوش دار

پوست های چرب و جوش دار از انواع رایج پوست در بین افراد هم خانم ها و هم آقایان هستند . این پوست ها ویژگی های خاص خود را دارند.. همانطور که می دانید در زیر لایه های مختلف پوست ما تعداد زیادی غده مشغول فعالیت هستند. این غده ها چربی مورد نیاز پوست را تامین می کنند. در برخی افراد این مقدار چربی تولید شده از حد نیاز بیشتر می شود. آندروژن هورمونی است که باعث افزایش میزان ترشح چربی در پوست این افراد می شود. چربی بیش از اندازه پوست در این دسته از افراد باعث جوش زدن و ایجاد آکنه های مختلف بر روی پوست خواهد شد. این دسته از افراد باید از مرطوب کننده های مناسب با نوع پوست خود استفاده کنند. معمولا این نوع از مرطوب کننده ها حاوی مقدار کمی چربی و مقدار زیادی آب بوده و می توانند چربی پوست این افراد را کنترل کنند.

نکات خرید کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار

افرادی که دارای پوست چرب و جوش دار هستند باید مراقبت های خاصی از پوست خود داشته باشند تا میزان جوش ها و آکنه ها بیشتر نشود. برای خرید محصولی مانند کرم مرطوب کننده برای پوست چرب و جوش دار باید همواره به نکات مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به توضیح هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

فرمولاسیون

در هنگام خرید این محصول باید به فرمولاسیون آن ها دقت ویژه ای داشته باشید. در فرمولاسیون این کرم ها معمولا از مقدار چربی و روغن کمتری استفاده می کنند. در مقابل از مواد و ترکیباتی که می توانند چربی پوست را کنترل کند به کار رفته شده است. به عنوان مثال به جای استفاده از وازلین در تولید این کرم ها از موادی به نام دایمتیکون استفاده می کنند. دایمتیکون ها می توانند در عین حال که پوست را مرطوب می کنند از چربی و براق بودن آن بکاهند. ایجاد چربی اضافه بر روی پوست یکی از دلایلی است که این افراد از زدن مرطوب کننده ها خودداری می کنند. البته این تصور اشتباهی است.

حاوی ترکیبات ضد جوش

در تولید کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب از مواد و ترکیبات ضد جوش نیز استفاده می شود. ترکیباتی مانند اسید سالیسیلیک، عصاره گیاهانی مانند عصاره زنبق و ویتامین هایی مانند ویتامین A می توانند از بروز آکنه ها و جوش ها در این افراد جلوگیری کنند. همچنین می توانند جوش های موجود را از بین برده و التهاب صورت را کم کنند.

روی پوست تمیز و خشک

معمولا باید برای استفاده از این محصولات پوست خود را با استفاده از شوینده مناسب با نوع پوستتان بشویید. آلودگی های موجود بر روی پوستتان می تواند مانع از عملکرد مثبت مرطوب کننده ها شده و نتایج عکس به وجود بیاورند. بعد از شستشو حتما پوستتان را با استفاده از پارچه ای نرم و نخی خشک کنید. اگر چه وجود مقدار کمی از رطوبت بر روی سطح پوست می تواند موجب رطوبت رسانی و آبرسانی به پوستتان نیز شود.

نکات استفاده از کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار

استفاده از محصولات مراقبتی از پوست روش های خاص خود را دارد. از هر نوع پوست باید به شکلی خاص مراقبت کرد. برای مراقبت از پوست های چرب و جوش دار باید ابتدا پوست را از آلودگی هایی مانند گردو غبار، مواد آرایشی و غیره پاکسازی کنید. بهتر است قبل از آرایش کردن، قبل از خواب و یا قبل از بیرون رفتن از خانه از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

استفاده مقدار کافی از کرم

در زمان استفاده از کرم های مرطوب کننده مناسب پوست های چرب و جوش دار، سعی کنید به اندازه کافی از کرم برداشته و استفاده کنید. زدن مقدار کمی از کرم باعث می شود تمام ویتامین ها و مواد مفید موجود در این محصولات به همه قسمت های پوست نرسد. در مقابل استفاده مقدار زیادی از کرم نیز می تواند تاثیر معکوس داشته باشد. چربی بیشتری را به پوست رسانده و موجب تحریک پوست و ایجاد جوش های جدید شود.

کرم را روی پوست ماساژ دهید

بهتر است کرم مخصوص پوست های چرب و جوش دار را بر روی صورتتان ماساژ دهید. ماساژ دادن می تواند به جذب بهتر و سریع تر مواد کمک زیادی کند. فراموش نکنید اگر پوستتان دارای جوش ها و آکنه های ملتهب یا چرکی است، ابتدا به درمان آن ها پرداخته و صبر کنید تا التهاب پوست کم شود. سپس اقدام به استفاده از محصولات مرطوب کننده پوست کنید. اگر در دوران بارداری و شیردهی هستید، استفاده از این محصولات که دارای ترکیبات ضد جوش هستند را تحت نظر پزشک متخصص خود استفاده کنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار