در نشست خبری جشنواره تئاتر اصفهان چه گذشت؟

چهارشنبه دهم آبان ماه نشست خبری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، نشستی که آخرین اطلاعات موردنیاز برای برگزاری جشنواره همچون آثار منتخب برای رقابت در جشنواره ، نحوه اجراها و... برای اصحاب رسانه تشریح شد.

در نشست خبری جشنواره تئاتر اصفهان چه گذشت؟

علی تمنایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در دو بخش اجرای صحنه و خیابانی در شهر اصفهان برگزار می‌شود، که در بخش خیابانی ۱۰۰ گروه فعال اعلام حضور کرده‌اند اما آنچه در این دوره از جشنواره به‌عنوان نکته مثبت تلقی می‌شود اضافه شدن بخش خیابانی به آن بعد از 15 سال است.

او گفت: در بخش خیابانی سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ۲۴ اثر از شهر اصفهان و بقیه آثار از سایر شهرهای استان هستند و خمینی‌شهر با ۱۱ اثر بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است که شهرستان‌های شاهین‌شهر، فلاورجان و فولادشهر هرکدام با چهار اثر، مبارکه با سه اثر، آران و بیدگل و نجف‌آباد‌ هرکدام با دو اثر، سمیرم، نائین و اردستان هرکدام با یک اثر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با حضور هیئت بازبینی از ۵۹ اثر ارسالی در بخش خیابانی ۲۰ اثر برگزیده شد که ۱۰ اثر از شهر اصفهان و ۱۰ اثر از شهرستان‌ها است که ۱۸ اجرا بعدازظهرها درگذر چهارباغ، دو اجرا در حوزه دفاع مقدس و غزه در گلستان شهدای اصفهان در کنار قطعه شهدای مدافع حرم و امنیت و یک اجرا در محل به شهادت رسیدن شهدای امنیت در خانه اصفهان در نظر گرفته‌شده است.

او اضافه کرد: در این دوره۲۰ نمایش خیابانی در چهار گروه مجزا به‌صورت دوره‌ای در نقاطی که ذکر شد اجرا خواهند داشت که در میدان امام اصفهان نمایش‌های اشرف مخلوقات به کارگردانی مجتبی خلیلی، سیری اریک سرنوشت به کارگردانی حسین اصفهانی، ذهن چوبی به کارگردانی ابوالفضل صادقی، واگویِ های یک لک لک سیخ شده به کارگردانی نسا سلیمانی ،نمایش قوجستون به کارگردانی سعید الله یاری اجرا دارد.

تمنایی ادامه داد: در میدان لاله نمایش خیابانی تقاطع به کارگردانی امین پناهی ،زندگی با طعم محبت به کارگردانی سید پویا امامی، غازقلنگ به کارگردانی جلال مشتاقبان، دوبرج به کارگردانی عاطفه نقوی(Oمنفی) به کارگردانی نجمه مهرابی در پارک شهید مطهری خونچه به کارگردانی پریسا کهکش پور، سرزمین شماره ایکس به کارگردانی علیرضا شمس، رستم ویلچر سوار به کارگردانی ندا ربانی فر، مصطفی واکسی به کارگردانی عرفان عمادی و حامد جامی، روال کاملا عادی به کارگردانی هادی مهرابی اجرا خواهند داشت.

او گفت: داوران بخش خیابانی جشنواره امسال شامل شهرام نوشیر، رئیس تئاتر خیابانی کشور از تهران، شهاب غزالی و اسماعیل صرامی از اصفهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان از شانزدهم تا نوزدهم آبان ماه در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره بانوان حضور فعالی دارند که از مجموع 59 اثر متقاضی در جشنواره امسال داریم، که ۱۱ نفر از کارگردانان این آثار از بانوان هستند. همچنین از جمع ۴۲ اثر در بخش صحنه‌ای ۱۲ اثر به مرحله نهایی جشنواره راه‌یافته است.

او ادامه داد: در بخش صحنه‌ای از شاهین‌شهر ۴ اثر، از خمینی‌شهر، کاشان، نجف‌آباد و فولادشهر نیز هرکدام ۳ اثر در این بخش حضور دارند و پس از بازبینی این آثار، ۱۲ اثر به جشنواره راه پیداکرده که در اصفهان اکران خواهد شد که ۳ مورد آن از اصفهان و ۹ اثر نیز از شهرستان‌ها است.

تمنایی گفت: آثار بخش صحنه‌ای شامل «گالیله» به کارگردانی محمدرضا بزرگ زاد از اصفهان، «هنگامه، آسمان شکافت» به کارگردانی محمدرضا داستانی از اصفهان، «تقسیم‌بر صفر» به کارگردانی رضا کنگازیان از اصفهان، «استاد نوروز پینه دوز» به کارگردانی عباس فخری از پیر بکران، «افسانه دخترآب» به کارگردانی مرضیه آیافت از کاشان، «این‌چنین ساکت و روان» به کارگردانی رویا زیرک قشقایی از مبارکه، «با صدای آهسته‌تر» به کارگردانی محمدحسین رحیمی از نطنز، «بیتل‌ها» به کارگردانی رسول مسلمی از فولاد شهر، «تبار خون» به کارگردانی افشین ابوطالبی از فولادشهر، «داستان آن کَلات» به کارگردانی حسن علی عرب از برخوار، «کسوف» به کارگردانی سید جواد دارینی از کاشان و «۲۹۱» به کارگردانی هادی عسکری از اردستان است.

مشارکت بی‌سابقه گروه‌های تئاتر در جشنواره تئاتر اصفهان

رضا دهقانی، معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در ادامه اظهار کرد: مشارکت بی‌سابقه گروه‌های تئاتر در این دوره عالی بوده است و بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب، نگاه به جشنواره امسال بر مبنای امیدآفرینی است، و اجراهای صحنه‌ای این جشنواره در تالار هنر، پردیس هنر و سالن ماه حوزه هنری اجرا می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار