آثار سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان دچار افت کیفیت شده است

عضو هیئت‌مدیره کانون نمایشگران خیابانی گفت: توجه به کمیت آثار سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان، موجب افت کیفیت آثار این دوره از جشنواره شده است.

آثار سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان دچار افت کیفیت شده است

پویان عطایی اظهار کرد: سنجش جشنواره تئاتر استان اصفهان باید به کیفیت آثار شرکت داده‌شده در آن باشد و نه به کمیت و تعداد آثار آن؛ این جشنواره باید به سمت کیفیت پیش برود نه اینکه به دنبال بالا بردن کمیت باشد.

او گفت: بنا بود که به قواعد و قوانین فراخوانِ این جشنواره احترام گذاشته شود و آثاری در این جشنواره شرکت کنند که اجرای عمومی داشته‌اند اما این در حالی بود که شمارکمی از آثار نمایشی شرکت داده‌شده به اجرای عمومی رفته بودند ؛ متولیان جشنواره می‌خواستند آثار زیادتری در جشنواره شرکت کند ولی باید به این نکته اشاره کرد که وقتی فراخوانی می‌دهیم باید به قواعد و قوانینش احترام بگذاریم.

عضو هیئت‌مدیره کانون نمایشگران خیابانی تصریح کرد: این اتفاق به این منجر شد که آثار بسیار زیادی وارد مرحله بازبینی شود و این موجب افت کیفیت جشنواره تئاتر استان اصفهان شد.

او گفت: اگر به قواعد و قوانین مقید نباشیم باعث ریزش شرکت‌کنندگان جشنواره می‌شود و این اتفاق خوبی برای جشنواره نیست ؛ امسال بعد از ۱۲ سال که بخش خیابانی در جشنواره تئاتر استان برگزار نمی‌شد، مجدد به این رویداد اضافه شد اما اکثریت آثار شرکت داده‌شده در جشنواره امسال، چه صحنه‌ای و چه خیابانی اجرای عمومی نداشتند.

عطایی افزود: برآوردها در مرحله بازبینی نشان می‌دهد که آثار جشنواره تئاتر امسال‌ به‌شدت افت کیفی دارند.

او گفت: اینکه بدون چهارچوب و قواعدی عده‌ای را وارد چهارچوب‌های جشنواره کنیم، به افت کیفیت آن منجر خواهد شد ؛ در شهرهای دیگر درنهایت هفت یا هشت کار در بخش صحنه‌ای و پنج یا ۶ اثر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر حضور داشتند.

عضو هیئت‌مدیره کانون نمایشگران خیابانی افزود: درحالی‌که تعداد آثارِ بیشتر، سرلوحه کارِ جشنواره تئاتر سایر شهرها نبود اما اصفهان باسابقه خوب در عرصه تئاتر به دنبال بالا بردن کمیت بود، اتفاقی که نمی‌تواند به نفع چهارچوب‌های جشنواره تئاتر استان باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار