فردای اصفهان امروز
رسیدن به مرز ۲۰ سالگی، حضور در مرز پختگی و به بار نشستن تجربهها است. اصفهان امروز از آبانماه ۱۳۸۳ که روی کیوسکهای مطبوعاتی نشست تا امروز، مسیر دگردیسی از حکمرانی امپراتوری کاغذ و مرکب تا یکهتازی هوش مصنوعی را پشت سر گذاشته است.

رسیدن به مرز ۲۰ سالگی، حضور در مرز پختگی و به بار نشستن تجربهها است. اصفهان امروز از آبانماه ۱۳۸۳ که روی کیوسکهای مطبوعاتی نشست تا امروز، مسیر دگردیسی از حکمرانی امپراتوری کاغذ و مرکب تا یکهتازی هوش مصنوعی را پشت سر گذاشته است. اکنون و در شرایطی که در سال گذشته در راه آموزش و ارتقای سرمایه انسانی مجموعه و بهینهسازی سازمان و روندها برای همزیستی و همافزایی در فضای پر تغییر امروز آماده میشدیم، با ورود به بیستمین سال انتشار؛ «اصفهان امروز» را در مسیر اثرگذاری در سپهر رسانههای نو تعریف کردهایم. در تعریف جدید، اصفهان امروز یک برند رسانهای است که شخصیت مرکزی، اعتبار و اعتماد مخاطبان به یک شبکه رسانهای را بر اساس سیر فعالیت گذشته خودسامان میدهد. در ارتباط با این نام مرکزی، منظومه رسانهها شامل بسترهای چاپی، آنلاین، شبکههای اجتماعی و شیوههای نوآور در قالبهای گوناگون متنی، تصویری، فیلم، صوت و تولید محتواهای خلاق برای افزایش دسترسی و گستره مخاطبان برنامهریزی خواهد شد.
باتوجهبه تغییرات پرشتاب صورتگرفته در فضای فنّاوری و محتوا، همچنین تغییر شگفتانگیز فهم و خواسته گروههای جمعیتی جوان و نوجوان، بدون شک موفقیت این روند به حضور جدیتر نسل زد یا نسل نت بهعنوان مخاطب و سرمایه انسانی سازمان اصفهان امروز وابسته است.
در این روند میزان تطبیقپذیری فعالیت و حفظ نوآوری مجموعه بیش از گذشته قابل تضمین خواهد بود و افکار و ایدههای جدید امکان رشد تصاعدی مقیاس فعالیت را ممکن خواهد ساخت. در زمانهای که اقتصاد دنیا و ایران امیدوار به استارتآپها و اقتصاد نوآور و دانشبنیان است، رسانه نیز بایستی بتواند فعالیت خود را با این زیستبوم همراستا کرده و افزون بر آن برای افزایش امید و انگیزه نسل جوان برای حضور فعال و خدمت به ایران و آینده کشور زمینهسازی داشته باشد.
در دنیای امروز سهم بزرگی از توسعه وابسته به رؤیای بزرگ جامعه و تصویر و روحیهای است که رسانهها به مردم جامعه هدیه میکنند و از سوی دیگر بخش قابلتوجهی از تعاملات بینالمللی بهویژه در حوزه سرمایهگذاری خارجی و گردشگری به فهم جامعه بینالملل از شرایط یک کشور و مردم آن مرتبط است. بر این مبنا هدف بزرگ اصفهان امروز افزایش سرمایه اجتماعی و اثرگذاری برای برقراری ارتباط دوسویه و تعامل با مخاطبان و حرکت در مسیر احیای انگیزه و قدمهای اثربخش برای پیشبرد و توسعه استان و شهر اصفهان برای زیست پایدار و باکیفیت مردم و شهروندان خواهد بود.
در این مسیر ضمن فراهمکردن زیرساختهای لازم و مرتبط با فعالیت رسانهای مجموعه و جذب و آموزش نسل جدید سرمایههای انسانی، روی مشارکت گسترده مخاطبان برای نظارت و پیشبرد این اهداف بهصورت ویژه حساب کردهایم. امیدواریم بر اساس برنامهریزی صورتگرفته در هر ماه، جلوهای از این تحول را به شما مخاطبان وفادار و نکتهسنج عرضه نماییم و تا آبانماه سال آینده که آغاز بیست و یکمین سال انتشار اصفهان امروز و بیست و ششمین سال فعالیت گروه رسانهای رویداد پارسی است، شاهد به ثمر نشستن برنامههای اعلام شده باشیم.