شفاف‌سازی میزان کمک های مردمی و نحوه هزینه کردن آن سبب ایجاد حس اطمینان در بین خیرین است

محمدحسین صادقی در نشست شورای مشارکت های مردمی با بهزیستی شهرستان لنجان، اظهار کرد: بهزیستی سازمانی فرهنگی، اجتماعی و امدادی بوده که برای کمک به قشرهای محروم جامعه که به دلایل مختلف گرفتار مشکلات شده اند، تأسیس شده و با هدف ارائه شیوه های صحیح زندگی به افراد آسیب پذیر جامعه مشغول فعالیت است.

شفاف‌سازی میزان کمک های مردمی و نحوه هزینه کردن آن سبب ایجاد حس اطمینان در بین خیرین است

محمدحسین صادقی در نشست شورای مشارکت های مردمی با بهزیستی شهرستان لنجان، اظهار کرد: بهزیستی سازمانی فرهنگی، اجتماعی و امدادی بوده که برای کمک به قشرهای محروم جامعه که به دلایل مختلف گرفتار مشکلات شده اند، تأسیس شده و با هدف ارائه شیوه های صحیح زندگی به افراد آسیب پذیر جامعه مشغول فعالیت است .
وی افزود: اداره بهزیستی شهرستان لنجان منابع کمک های مردمی را نیز مدیرت می کند و بستری را فراهم کرده تا با تکیه بر کرامت انسانی و توانمندسازی افراد آسیب پذیر شهرستان در چارچوب نظام حمایت اجتماعی، فضای مناسبی مهیا شود .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان تصریح کرد: جلب مشارکت نقدی و غیر نقدی مردم به منظور رفع نیازهای جامعه هدف بسیار حائز اهمیت است چرا که می تواند کمک شایانی در توسعه رفاه اجتماعی اقشار نیازمند و آسیب پذیر باشد .
وی با اشاره به مشارکت های نقدی مردم و سازمان های شهرستان لنجان به اداره بهزیستی اضافه کرد: درآمدهای اداره بهزیستی در جذب کمک های نقدی در سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد و 735 میلیون ریال بوده است .
صادقی ادامه داد: اداره بهزیستی شهرستان لنجان کمک های غیر نقدی و مشارکت های خدماتی مردم شهرستان لنجان را نیز ساماندهی کرده تا بتوانیم به مددجویان تحت پوشش کمک های لازم را ارئه دهیم.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم شفاف‌سازی میزان کمک های مردمی و خصوصا نحوه هزینه کردن آن سبب ایجاد حس اطمینان در بین خیرین و تشویق آنان برای مشارکت هرچه بیشتر می شود لذا در راستای جلب هرچه بیشتر کمک های مردمی برای رسیدگی به مشکلات مددجویان تحت پوشش بهزیستی نیازمند اطلاع رسانی احتیاجات مستمر و مقطعی این افراد و شناساندن گروه های هدف به خیرین هستیم .

صادقی عنوان کرد: در کنار بهزیستی شهرستان لنجان مرکز توانبخشی شهید مدنی نیز مشغول به فعالیت بوده که در خصوص جذب کمک‌های مردم می تواند کمک شایانی به بهزیستی شهرستان لنجان داشته است .

وی بیان کرد: بر اساس لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بهزیستی کشور مصوب 1359 و همچنین تبصره 2-4 قانون اصلاح قانون تشکیل سازمان بهزیستی مصوب بهمن 1357 مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف اصلی سازمان بهزیستی جلب مشارکت های مردمی و فعالیت های گروه های داوطلب و استفاده از ظرفیت های موسسات غیردولتی با هدف توسعه و گسترش رفاه اجتماعی در بین اقشار نیازمند و آسیب پذیر است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: از این جهت اطلاع رسانی جهت افزایش آگاهی مردم از مقوله بهزیستی و رفاه اجتماعی و ضرورت مشارکت آنان به منزله یک وظیفه انسانی، دینی،‌ عاطفی و اجتماعی و ارتباط با مردم و اتخاذ سیاست «درهای باز» سازمان می تواند در این خصوص بسیار کار ساز باشد.

وی متذکر شد: تبیین و توضیح مبانی دینی و فرهنگی مشارکت مردم در امور خیرخواهانه (بهزیستی و رفاه اجتماعی)، هدایت مردم به همکاری در امور خیریه و بهره گیری از روشهای حسنه در امور خیریه و مردمی توسط متولیان فرهنگ عمومی و دینی کشور ، بویژه مراجع معظم روحانیون و ائمه محترم جمعه نیز می تواند کمک شایانی در خصوص فرهنگسازی در حوزه مشارکت های مردمی باشد.

صادقی تاکید کرد: جلب و جذب کمکهای مادی و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور حل مسائل و مشکلات جامعه هدف سازمان. به طرق گوناگون از جمله برگزاری مناسبت های مختلف از جمله ضیافت در ماه رمضان،‌ جمع آوری فطریات، صندوق های صدقات، فروش قبوض، فروش تاج گل، توزیع فرم های اعلام همکاری داوطلبانه افراد با بهزیستی و ... نیز از جمله اقداماتی است که در راستای کمک به مددجویان تحت حمایت بهزیستی صورت گرفته و امیدواریم شاهد افزایش مشارکت های مردمی در این حوزه باشیم.

وی در پایان یاداور شد: مردم باید بدانند که درآمدهای اداره بهزیستی شهرستان لنجان در بخش های درمان مددجویان، بحث آموزش مددجویان، مسکن و تامین لوازم ضروری برای مددجویان هزینه می‌شود تا گره ای از مشکلات مددجویان باز شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار