کتاب‌فروشی‌های پاساژ شکری؛ خاطره مشترک دانشجویان اصفهانی

در محدوده خیابان چهارباغ اصفهان پاساژی قرار دارد که یکی از نمادهای کتاب و کتاب‌خوانی در اصفهان است. پاساژ شکری نامی آشنا برای دانشجویان اصفهانی از نسل‌های مختلف است

کتاب‌فروشی‌های پاساژ شکری؛ خاطره مشترک دانشجویان اصفهانی

در محدوده خیابان چهارباغ اصفهان پاساژی قرار دارد که یکی از نمادهای کتاب و کتاب‌خوانی در اصفهان است. پاساژ شکری نامی آشنا برای دانشجویان اصفهانی از نسل‌های مختلف است و هر دانشجویی حداقل یک‌بار گذرش به این پاساژ قدیمی خورده است. پاساژ شکری اصفهان یکی از مراکز اصلی خرید و فروش کتاب‌های درسی دست دوم در اصفهان است و همین موضوع سبب شده تا مراجعه دانشجویان و دانش‌آموزان به این پاساژ بیشتر شود. گرانی کتاب‌های درسی پای دانشجویان زیادی را به این پاساژ خاطره‌انگیز بازکرده است و وجود کتاب‌فروشی‌های متعدد که قدمتشان به بیش از چهل سال می‌رسد و پاساژی که قدمتش نزدیک به پنجاه سال است سبب رونق دیگر مغازه‌های پاساژ نیز شده است. حالا که صحبت از قدمت و محبوبیت این پاساژ شد بد نیست اشاره‌ای کنیم به یکی از قدیمی‌ترین ساندویچ‌فروشی‌های اصفهان ساندویچ حاج اسماعیل که به ساندویچ حج اسمال مشهور است. این ساندویچ‌فروشی به‌اندازه کتاب‌فروشی‌های پاساژ شکری سابقه و شهرت دارد.

پاساژ شکری و کتاب‌فروشی‌های متعددش برای قشر کتاب‌خوان و دانشجو نوستالژیک است و هنوز دانشجویان برای خرید کتاب‌های درسی‌شان به این مجتمع مراجعه می‌کنند. هرچند این سال‌ها سقف ورودی پاساژ ترک برداشته و خطر ریزش این مجتمع هر روز بیشتر می‌شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار