قطب تولید نهال در کشور را بشناسید

قطب تولید نهال در کشور را بشناسید تا نهال با کیفیت خریداری کنید؛ طبق بررسی‌های انجام شده شمال غربی کشور قطب تولید نهال شناخته شده است و تعداد بیشتر نهالستان‌های معتبر و مجوزدار کشور در این منطقه قرار گرفته است باغداران می‌توانم بهترین نهال اصلاح شده را به همراه کارت گارانتی و تضمین قیمت خریداری کنند

قطب تولید نهال در کشور را بشناسید

البته با شناسایی بزرگترین نهالستان شمال غربی کشور که با نام پالیز نهال می‌شناسند، در ادامه مطلب نکات طلایی درباره قطب تولید نهال در کشور و شرایط خرید نهال شناسنامه دار ارائه خواهیم داد.

اکوسیستم شهر میاندوآب برای تکثیر و فروش نهال اصلاح شده

همانطور که اشاره کردیم قطب تولید و فروش نهال در قسمت شمال غربی کشور مخصوصاً در شهر میاندوآب واقع شده است، این شهر تنها ۱۳۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و به خاطر بارش باران سالیانه در فصول مختلف دارای ذخایر آبی مناسبی است، البته نباید فراموش کنیم که این شهر در بین دو رودخانه قرار گرفته و حاصلخیزترین خاک را برای کاشت نهال را دارد.

اکثر نهالستان‌های مجوزدار کشور در این منطقه قرار گرفته که بزرگترین نهالستان شمال غربی کشور مربوط به شرکت پالیز نهال با سایت paliznahal.ir و به مدیریت مهندس سعید قاسمی بوده و نزدیک به ۱۰۰ سال سابقه در تحصیل و فروش نهال دارد، قیمت نهال در این مرکز کاملاً منصفانه و اقتصادی است همچنین برای تضمین جلب اعتماد باغداران تمامی محصولات خود را به همراه کارت گارانتی ارائه می‌دهد.

آمار تولید و فروش نهال در سال گذشته در این نهالستان ۲ میلیون اصل نهال با کیفیت مصمم و غیرمثمر بوده که به عنوان یک رکورد شناخته شده است، البته نباید فراموش کنیم علاوه بر گارانتی دار بودن نهال‌های عرضه شده تمامی محصولات شناسنامه‌دار بوده و لیبل خود را مستقیماً از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده است.

انتقال نهال از نهالستان به مزرعه

شرایط انتقال نهال از نهالستان به مزرعه مهم بودن و مهمترین چالشی است که معمولاً کشاورزان و باغداران مناطق دیگر مانند باغداران شمالی، جنوبی و شرقی کشور با آن روبرو هستند، بعد مسافت بین غربی‌ترین نقطه و شرقی‌ترین نقطه باعث می‌شود کشاورزان از خرید نهال اصلاح شده و مرغوب صرف نظر کنند، چون در نظر آنها نقل و انتقال نهال باعث صدمه به آنها خواهد شد.

در حالی که کارکنان نهالستان بهترین بسته‌بندی را برای انتقال نهال‌ها در نظر گرفته و به گونه‌ای ریشه‌های آن را محافظت می‌کنند که در طول حمل به هیچ عنوان کوچک‌ترین صدمه یا خدشه ای به نهال‌ها وارد نشود، از این رو مهندسین نهالستان به هنگام احداث باغ تجاری و مدل به کشاورزان توصیه می‌کنند بدون در نظر گرفتن بعد مسافت مرغوب‌ترین نهال را از شهر میاندوآب و نهالستان پالیز نهال خریداری کنند.

مهمترین نکته در خرید نهال

مهمترین نکته در خرید نهال اطمینان از معتبر بودن نهالستان و کیفیت نهال است، بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید نهال و مراجعه به نهالستان‌ها،ذ از معتبر بودن این مراکز مطمئن باشید، نهالستان‌های معتبر معمولاً تلاش می‌کنند تا نهال‌های با کیفیت عالی را برای فروش ارائه دهند، این شامل وجود سیستمی برای انتخاب و ثبت خصوصیات نهال‌ها، تست و تحلیل دقیق آن‌ها و بررسی سابقه نهالی است؛ متخصصین نهالستان، محصول عرضه شده را تضمین می‌کنند که یک دوره کوتاه به رشد مطلوب برسد و از نظر طول برگ‌ها، وزن ریشه، ساختار شاخه و سایر ویژگی‌های فیزیکی پیشرفت مورد انتظاری داشته باشد، نهالستان‌های معتبر معمولاً به مشتریان خود گواهی می‌دهند که نهال‌های مورد فروش پاک و اصیل هستند.

شرایط فروش نهال در شمالغرب کشور

شرایط فروش نهال در شمالغرب کشور و نهالستان‌های معتبر عموماً عبارتند از:

  1. نهال‌ها باید به‌طور کامل ریشه‌ زنی کرده، بدون بیماری یا آفت بوده و جوانه زنی خوبی داشته باشند.
  2. خریداران در نهالستان می‌توانند نهال مورد نظر خود را براساس نوع، سن، ارتفاع، شکل و سبک رشد انتخاب کنند، نهالستان‌های معتبر اغلب مجموعه‌ای وسیع از انواع نهال‌ها را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهند.
  3. قیمت نهال‌ها در این نهالستان بر اساس کیفیت و نوع نهال تعیین می‌شود، نهال‌های با کیفیت و مورد تقاضا قیمت بالاتری دارند، هرچند که نهالستان‌ها سعی می‌کنند قیمتی را ارائه دهند که بازار را جذب کند.
  4. نهالستان‌های معتبر خدمات پس از فروش خوبی ارائه می‌دهند. این شامل مشاوره در مورد نگهداری و کاشت نهال، ارائه ضمانت برای نهال‌ها و ارائه خدمات مراقبتی بعد از فروش است.
  5. فراموش نکنید قبل از خرید نهال حتماً مدارک قانونی نهالستان را مورد بررسی قرار دهید، شرکت باید مدارک قانونی مربوط به نهال‌ها را ارائه کنند، از جمله گواهی سلامت نهال، گواهی‌نامه‌های بهداشت گیاهی و مجوزهای لازم.
  6. نهالستان‌های معتبر برای حفظ کیفیت نهال‌ها و جلوگیری از آسیب‌ها در طول حمل و نقل، از بسته‌ بندی مناسب استفاده می‌کنند؛ بسته بندی باید دارای شیوه‌های ایمنی و حفاظتی مناسب باشد.

کلام آخر

از لحاظ علمی و تجربی ثابت شده است که اگر باغداران خرید نهال را از یک مرکز معتبر انجام دهند سرمایه اولیه آنها تضمین شده خواهد بود، یک کشاورز بدون در نظر گرفتن بعد مسافت بهتر است بهترین نهالستان کشور را برای خرید نهال انتخاب کند، با توجه به آمار تکثیر و فروش نهال در کشور قطب تولید نهال مربوط به شمال غرب کشور و شهر میانداب است، مخصوصاً نهالستان پالیز در سال جاری توانسته است ۲ میلیون اصل نهال را تکثیر و به بازار عرضه کند که رقم قابل توجهی است.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار