فیلم اصفهانی در پنجاه و سومین جشنواره فیلم رشد درخشید

فیلم سینمایی «7600» به نویسندگی و کارگردانی بهروز باقری و تهیه‌کنندگی علی اوسیوند، تنها فیلم اصفهانی حاضر در پنجاه و سومین جشنواره فیلم رشد، موفق شد دیپلم افتخار بخش فیلم‌های بلند داستانی را از آن خود کند.

فیلم اصفهانی در پنجاه و سومین جشنواره فیلم رشد درخشید

فیلم سینمایی «7600» به نویسندگی و کارگردانی بهروز باقری و تهیه‌کنندگی علی اوسیوند، تنها فیلم اصفهانی حاضر در پنجاه و سومین جشنواره فیلم رشد، موفق شد دیپلم افتخار بخش فیلم‌های بلند داستانی را از آن خود کند. اختتامیه پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد»، عصر روز چهارشنبه ۶ دی، در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف برگزار شد.

در جریان برگزاری پنجاه و سومین اختتامیه جشنواره فیلم رشد از 35 اثر برگزیده در 4 بخش اصلی بین‌الملل، ملی، فرهنگیان و دانش‌آموزان تقدیر شد که تنها نماینده سینمای اصفهان، فیلم سینمایی «۷۶۰۰» به تهیه‌کنندگی علی اسیوند موفق به کسب دیپلم افتخار بخش فیلم‌های بلند داستانی این دوره از جشنواره شد.

بهروز باقری کارگردان و نویسنده این فیلم که سابقه‌ای درخشان و پرباری در عرصه فیلمسازی دارد و عنوان بهترین فیلم سینمایی جشنواره فتح با فیلم «بوی گل»، بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان با فیلم «تولد یک عروسک» در سال ۹۱، دریافت تندیس جشنواره رشد و تندیس جشنواره حسنات با مستند «سلام خدای مهربون» تنها بخشی از کارنامه کاری اوست درباره این جایزه می‌گوید: «کسب جایزه رشد برای من اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که فیلم سینمایی «۷۶۰۰» به‌نوعی نماینده سینمای هنری اصفهان است. این فیلم از صفر تا صد توسط هنرمندان و دست‌اندرکاران اصفهانی و در اصفهان ساخته شده است از فیلم‌برداری و انتخاب بازیگران که از روستاهای جرقویه هستند گرفته تا تدوین و موسیقی و... نکته دیگر این است که جشنواره فیلم رشد قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی ایران و سومین جشنواره آموزشی دنیا است و «۷۶۰۰» هم دقیقا باهدف آموزشی و برای بچه‌ها ساخته شده و کسب جایزه از چنین جشنواره‌ای برایمان بسیار بااهمیت است و چون پدر و برادر شهیدم هر دو دبیر آموزش‌وپرورش و معلم بودند این جشنواره جایگاه ویژه‌ای برای من دارد. این جایزه را نیز به پدرم که دبیر ادبیات بودند تقدیم کردم.»

بهروز باقری به موضوع فیلم اشاره می‌کند و می‌گوید: فیلم به خشکسالی و بی‌آبی مناطق شرق اصفهان اشارات زیادی دارد و موضوع فیلم یکی آنتن‌ندادن بعضی از روستاهای اصفهان در سیستم مخابراتی است و مشکلاتی است که برای درس‌خواندن بچه‌های این مناطق وجود دارد و نکته دیگر موضوع مهم آب و زاینده‌رود است که چه مصائبی در زندگی مردمان شرق اصفهان ایجاد کرده است.

بهروز باقری دلیل انتخاب شرق اصفهان برای فیلم‌برداری 7600 را ریشه‌ها و تعلق‌خاطرش به دیار آبا و اجدادی‌اش عنوان می‌کند و می‌گوید: «من خودم بچه کویر و شرق اصفهان هستم و همین موضوع تأثیر زیادی در این انتخاب داشت اما دلیل دوم این بود که دیدم در آثار مختلف لهجه‌های خمینی‌شهری، اصفهانی، لنجانی و نجف‌آبادی کارشده و فیلم و سریال‌هایی ساخته‌شده است اما تاکنون لهجه مناطق شرقی اصفهان به گوش کسی نرسیده است. این فیلم ادای دینی به شرق اصفهان و مردم جرقویه است، مردمی سخت‌کوش و محروم که لهجه خاص و زیبایی دارند.»

این کارگردان درباره زمان اکران فیلم می‌گوید: زمان اکران سراسری فیلم هنوز مشخص نشده اما حسین عبادتی دبیر جشنواره فیلم رشد از اکران فیلم در مدارس استقبال کردند و قرار است به‌زودی با همکاری آموزش‌وپرورش، فیلم در مدارس شهرهای مختلف کشور به نمایش گذاشته شود هم چنین قرار است این فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نیز شرکت کند و به‌زودی حضور جهانی خود در جشنواره‌های بین‌المللی را آغاز می‌کند.

بهروز باقری درباره فعالیت‌های کنونی خود در سینما و تلویزیون می‌گوید: هم اکنون در حال کارگردانی یک مستند دفاع مقدس هستم و فیلمنامه فیلم بلند سینمایی به نام «پرگار» را نیز به پایان رسانده‌ام که قرار است علی اوسیوند آن را کارگردانی کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار