پری زنگنه به اصفهان می آید

او قرار است به بهانه چاپ سیزدهم کتاب «آوای نام‌ها از ایران‌زمین» مهمان اصفهانی باشد و در جشن امضا و گفت‌وگوی کتابش در کتاب‌فروشی هفت داستان حضور یابد.

پری زنگنه به اصفهان می آید

پری زنگنه را بیشتر با آلبوم‌های ماندگار فولکوریک ایرانی می‌شناسیم. بانوی هنرمندی که هر فصل از زندگی‌اش به‌مانند قصه‌هایش روایتگر شرحی نو است از آنچه که بر او گذشته است. سبک اپرا از علاقه‌مندی‌‌های او بود، اما از دانش استادان موسیقی ایرانی نیز بی‌نصیب نماند و نخستین ردیف‌های آوازی را نزد استاد نصرالله زرین پنجه فراگرفت. هنر او تنها به آنچه گفته شد خلاصه نمی‌شود؛ بانو پری زنگنه تحول بسیاری موسیقی محلی و فولکلوریک ایران ایجاد کرد و آن را با موسیقی کلاسیک درآمیخت. اما یکی از ابعاد دیگر این هنرمند نویسندگی آن است. زنگنه برای کودکان چندین کتاب تألیف کرده و مقالات و ترانه‌های متعددی منتشر ساخته است. فرهنگ جامع «آوای نام‌ها از ایران‌زمین» که مهم‌ترین نام‌نامه در زبان فارسی بشمار می‌رود از آثار زنگنه است که تدوین آن حدود پنج‌سال به طول انجامیده است.

پری زنگنه متولد ۱۳۱۸ شمسی است. از جمله فعالیت‌های شاخص او کار روی موسیقی محلی و فولکوریک ایران است. زنگنه از هنرستان عالی موسیقی (کنسرواتوار عالی موسیقی تهران) در رشته اپرا فارغ‌التحصیل شده و به بانوی نامدار اپرای ایران نیز شهرت دارد. او قرار است به بهانه چاپ سیزدهم کتاب «آوای نام‌ها از ایران‌زمین» مهمان اصفهانی باشد و در جشن امضا و گفت‌وگوی کتابش در کتاب‌فروشی هفت داستان حضور یابد. جشن امضا و گفت‌وگو درباره‌ی؛ کتاب «آوای نام‌ها از ایران‌زمین» با حضور نویسنده پری زنگنه قرار است یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت 17 سالن بام هفت داستان (فضای باز) برگزار شود . ورود و حضور در این جشن امضا و گفتگو برای عموم آزاد و رایگان است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار