شمال اصفهان نیازمند پردیس سینمایی

استان اصفهان به‌عنوان سومین استان پرجمعیت کشور دارای ۳۰ سینما و ۵۶ سالن سینمایی است و سرانه فضای سینمای به‌ازای هر ۴۳۵ نفر یک صندلی است. وضعیت استان در تعداد سینما مناسب و مطلوب نیست

شمال اصفهان نیازمند پردیس سینمایی

استان اصفهان به‌عنوان سومین استان پرجمعیت کشور دارای ۳۰ سینما و ۵۶ سالن سینمایی است و سرانه فضای سینمای به‌ازای هر ۴۳۵ نفر یک صندلی است. وضعیت استان در تعداد سینما مناسب و مطلوب نیست و در این میان شهر اصفهان نیز در تعداد و پراکندگی سالن‌های سینما وضعیت خوبی ندارد. شهر اصفهان سومین کلان‌شهر ایران تنها 4 پردیس سینمایی با تعداد سالن‌ها و امکانات کافی دارد هرچند همین 4 سینما را نیز به جز یکی (پردیس سینمایی سیتی سنتر) باتوجه به امکانات و تجهیزات ، نمی توان پردیس سینمایی نامید. علی‌رغم گیشه پرفروش و علاقه زیاد اصفهانی‌ها به سینما، اما سینماهای اصفهان سالن های کوچک و کم تعدادی دارند و پراکندگی آنها در سطح شهر موضوع مهمی است که برای حل آن تلاشی نمی‌شود. از میان 30 سینمای استان 10 سینما متعلق به اصفهان است که سهم مناطق شمالی شهر که جمعیت زیادی نیز در آن ساکن هستند یک سینماست و شمال شهر اصفهان هیچ پردیس سینمایی ندارد. این در حالی است که جمعیت زیادی از اهالی شهر اصفهان در شمال شهر شامل مناطق 7 و ۸ و ۱۲ و 14 ساکن هستند و این جمعیت امکانات تفریحی و فرهنگی نیاز دارند که مدرن، مجهز و به روز باشد امکاناتی که بیشتر در مرکز شهر و یا مناطق جنوبی شهر اصفهان متمرکز شده و همین موضوع سبب شده تا بار ترافیکی اصفهان بر دوش مناطق مرکزی و جنوبی باشد.

سال‌هاست که وعده افتتاح پردیس تئاتر اصفهان که یکی از نیازهای مهم فرهنگی و هنری شهر اصفهان است در میان انبوهی از وعده وعیدها گم شده است و سینماهای اصفهان نیز باتوجه‌به آشتی مخاطبان با هنر هفتم پاسخگوی نیازهای شهر نیست. اصفهان که روزگاری شهری مهم در عرصه فرهنگ و هنر بود و سالن‌های سینما و تئاتر بخش مهمی از هویت فرهنگی شهر بودند حتی این روزها از گذشته خودش نیز عقب‌مانده است و سالن‌های تئاتر و سینمایش نه در تعداد و نه در کیفیت در شأن نام اصفهان نیستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار