قطعه‌ای در «آواز اصفهان» موسیقی جدید آگهی‌های بازرگانی صداوسیما شد

 موسیقی آگهی‌های بازرگانی صداوسیما یکی از خاطره‌انگیزترین بخش‌ها و هویت‌بخش تبلیغات تلویزیونی بود.

قطعه‌ای در «آواز اصفهان» موسیقی جدید آگهی‌های بازرگانی صداوسیما شد

موسیقی آگهی‌های بازرگانی صداوسیما یکی از خاطره‌انگیزترین بخش‌ها و هویت‌بخش تبلیغات تلویزیونی بود. بخش پررنگی از خاطرات و نوستالژی‌های تلویزیون که پس از 15 سال تغییر کرده پیش از آن نیز موسیقی دیگری در دهه‌های 60 و 70 برای آگهی‌های تلویزیونی پخش می‌شد که در دهه هشتاد تغییر کرد و موسیقی دیگری جایگزینش شد تا این سومین باری باشد که موسیقی آگهی‌های تلویزیونی صداوسیما و سیما تغییر می‌کند. موسیقی قبلی آگهی‌های تلویزیونی بخشی از یک قطعه موسیقی بی‌کلام اثر «دبورا هنسون کونانت (هارپ‌نواز معروف آمریکایی)» گرفته شده بود، این هنرمند کهنه‌کار هارپ به اجراهای پرشور صحنه‌ای و نوآوری‌هایش در کار با هارپ الکتریکی شهرت دارد. تلفیق موسیقی پاپ و جاز با الکتروهارپ فضای موسیقایی خاصی را برای این قطعه موسیقی پرطرفدار که در ذهن ایرانی‌ها با پیام‌های بازرگانی به یاد می‌آید، به وجود آورده بود. مشخص نیست چطور این قطعه مشهور و خوش ساخت سر از آگهی‌های تلویزیونی صداوسیما در آورده است اما پس از 15 سال این قطعه به خاطره‌ها پیوسته و آهنگی در گام «آواز اصفهان» جایگزین آن شده است. صداوسیما برای ساخت موسیقی پیام‌های بازرگانی فراخوان داده و سه قطعه کاندید جایگزینی برای آگهی بازرگانی شدند قطعه‌ای در گوشه بیداد دستگاه همایون، قطعه‌ای در گوشه شور شهناز و قطعه‌ای در گام یا آواز اصفهان که همین قطعه سوم برای پخش انتخاب شد. این قطعه با ارکستراسیون حجیم تولید شده و توسط شهرام منظمی (آهنگساز موسیقی ایرانی) ساخته شده است. قطعه‌ای که قرار است با هویت ایرانی حال و هوای متفاوتی نسبت به آهنگ پیشین آگهی‌های بازرگانی ایجاد کند.


ارسال نظر