فرصت طلایی برای گردشگری اصفهان

با اعلام وزارت خارجه اتباع ۲۸ کشور می‌توانند بدون روادید (ویزا) و با گذرنامه معتبر به ایران سفر کنند.

فرصت طلایی برای گردشگری اصفهان

با اعلام وزارت خارجه اتباع ۲۸ کشور می‌توانند بدون روادید (ویزا) و با گذرنامه معتبر به ایران سفر کنند. بنابر مصوبه هیئت وزیران، اتباع این کشورها هر ۶ ماه یک‌بار به مدت ۱۵ روز می‌توانند در ایران بمانند. شهروندان عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، ازبکستان، قرقیزستان، تونس، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین و بلاروس بدون نیاز به روادید، و صرفا با تهیه بلیت می‌توانند به ایران سفر کنند. همچنین اتباع هندوستان در صورت ورود از مرزهای هوایی، می‌توانند بدون نیاز به روادید وارد ایران می‌شوند و برای ورود از مرزهای زمینی باید روادید دریافت کنند. شهروندان روسیه نیز در صورت سفر گروهی امکان ورود بدون ویزا به ایران را دارند و با این طرح شهروندان 30 کشور می‌توانند به‌آسانی به ایران سفر کنند. این طرح فرصت طلایی برای شهرهای گردشگر پسند و گردشگرپذیر همچون اصفهان، شیراز و یزد است و می‌تواند بخش زیادی از خسارت‌های همه‌گیری کرونا به گردشگری را جبران کند. اصفهان از جمله شهرهایی است که آوازه‌اش از مرزهای جغرافیایی کشورمان فراتر رفته و برای کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای مسلمان مقصدی جذاب است. در فهرست کشورهای ذکر شده 13 کشور مسلمان وجود دارد که اصفهان باتوجه‌به زیبایی‌های بی‌نظیرش می‌تواند مقصد اول ورود این گردشگران باشد به‌شرط آنکه برای جذب این گردشگران برنامه‌ریزی شود. این فرصت طلایی برای توسعه گردشگری اصفهان را می‌توان با برنامه‌ریزی و حمایت به نتیجه رساند. مسئولان و تصمیم‌گیران شهرداری اصفهان و میراث‌فرهنگی و گردشگری می‌توانند نقش بسیار زیادی در بهره‌مندی اصفهان از این فرصت طلایی داشته باشند. دعوت از فعالان گردشگری این کشورها به‌خصوص کشورهای مسلمان، تولید محتواهای متنوع رسانه‌ای و تبلیغات به زبان‌های عربی، ژاپنی، پرتغالی، اسپانیایی، روسی و... ، بهبود زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران خصوصی می‌تواند راهکارهایی برای استفاده از این فرصت باشد.

گردشگری اصفهان به تحولی جامع در طی چند دهه نیاز دارد و مطمئنا نمی‌توان انتظار داشت که یک‌شبه بتوان به نتایج بهتر برای جذب گردشگر دست‌یافت اما باید در مسیر تحول قرار گرفت و آینده گردشگری اصفهان را ساخت، با قدم‌های کوچک در فرصت‌های طلایی به وجود آمده.

ارسال نظر