چشمان بسته روی گردشگری سلامت اصفهان

هفته گذشته اتفاق فرخنده‌ای برای مردم اصفهان و البته کشورمان رخ داد و نخستین دستگاه درمان سرطان با جدیدترین فناوری روز دنیا توسط بخش خصوصی در شهرک سلامت اصفهان افتتاح شد. به‌این‌ترتیب بیماری سرطان به نوعی ابهت هولناک خود را برای بیماران رنجور و ناامیدی که در برابر چشم خانواده‌هایشان آب می‌شدند از دست داد

چشمان بسته روی گردشگری سلامت اصفهان


هفته گذشته اتفاق فرخنده‌ای برای مردم اصفهان و البته کشورمان رخ داد و نخستین دستگاه درمان سرطان با جدیدترین فناوری روز دنیا توسط بخش خصوصی در شهرک سلامت اصفهان افتتاح شد. به‌این‌ترتیب بیماری سرطان به نوعی ابهت هولناک خود را برای بیماران رنجور و ناامیدی که در برابر چشم خانواده‌هایشان آب می‌شدند از دست داد.نکته اینجاست علاوه بر اینکه این روش درمانی در زندگی شهروندانی که زیر بار هزینه‌های درمان کمر خم کرده‌اند به‌طور مستقیم اثر دارد بلکه از جهت جذب و توسعه گردشگری سلامت به شهر و در مسیر توسعه پایدار اضافه ارزش‌افزوده قابل‌توجهی اضافه می‌کند.مدت‌ها پیش که شهرک سلامت اصفهان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شد نگاه نخست این بود که جایگزینی برای مراکز درمانی خیابان‌های پرترافیک آمادگاه و شمس‌آبادی باشد. شاید به ذهن می‌رسید که شهرک سلامت به دلیل فضای مدرن دارای هزینه‌های بالاتر درمانی بوده و رفت و آمد به آن سخت است.

اما اگرچه این انتقاد به مجموعه حمل‌ونقلی شهر بیشتر وارد است که چرا سرویس‌هایی برای دسترسی به آن در نظر نگرفته‌اند، باید اشاره داشت که هزینه‌های درمان در این بخش خصوصی طبق تعرفه‌های رسمی سراسر کشور بوده که در کنار امکانات رفاهی قابل‌توجه و رایگان، دریافت می‌شود.
حقیقت امروز این است که در سیستم درمانی اصفهان اعم از زیرساخت و متخصصان حاذقی که وجود دارد به‌مراتب نسبت به شهرهای دیگر و نیز پایتخت، برتری دارد و گوهر ارزشمندی در بخش درمان اصفهان داریم که ازاین‌جهت نه تنها نیاز به خروج از شهر و کشور به‌منظور درمان را رفع کرده، بلکه فرصتی برای جذب گردشگرانی درمانی را فراهم کرده است. بااین‌وجود خبری از شناخت و معرفی درخور این پتانسیل بالا نیست و همچنان چشم مسئولان شهر به جذب گردشگران تفریحی و مذهبی دوخته شده است که غنیمتی هستند راکد و دارای تاریخ‌مصرف و در برابر گردشگری پویای سلامت توان رقابت ندارند.
برای گردشگری سلامت اصفهان بستری مناسب و ظرفیت بالایی وجود دارد و برای جذب گردشگران این حوزه در کنار هتلیگ قوی و جاذبه های قابل عرض سیاحتی، تاریخی و مذهبی، بسته کاملی برای جلب رضایت ایشان وجود دارد که فرصت بزرگی برای ارزآوری است. اما هنوز اتفاقی جدی و تصمیم قاطعی در رونق بخشی و راه انداختن چرخه طلایی سلامت اصفهان را از سوی آنان که باید شاهد نیستیم. شاید این یکی از مهمترین دلایلی باشد که عامل دلسردی سرمایه‌گذاران اصفهان شده و شعار «پهن کردن فرش قرمز برای بخش خصوصی» را که از زبان مسئولان شهری و استانی تمام ادوار شنیده‌ایم، در حد حرف باقی گذاشته است.

ارسال نظر