انهدام ۱۳ باند سرقت احشام در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از انهدام ۱۳ باند سرقت احشام خبر داد و گفت: در دوماه نخست امسال میزان کشفیات این جرم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

انهدام ۱۳ باند سرقت احشام در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از انهدام ۱۳ باند سرقت احشام خبر داد و گفت: در دوماه نخست امسال میزان کشفیات این جرم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی در زمینه تحلیل جرم سرقت احشام در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب دامداران در محافظت از احشام خود کمتر به رعایت نکات ایمنی توجه دارند، همین عامل باعث شده تا سارقان نیز به دلیل ارزش بالای گوشت قرمز به سمت سرقت احشام رو آورند.

وی با اشاره به رشد ۱۹ درصدی کشفیات پلیس آگاهی استان درزمینهٔ سرقت احشام طی دوماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: سال گذشته ۹ باند و در دوماهه اول امسال نیز ۴ باند سرقت احشام توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و منهدم شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: بخشی از این باندها سرقت‌های خود را به عنف انجام می‌دادند و با حمله به دامداری و بستن دست و پای نگهبان یا چوپان و ضرب و شتم وی دام‌ها را سرقت کرده و متواری می‌شدند.

سرهنگ خسروی در خصوص هویت سارقان اظهار داشت: سارقان احشام اکثراً غیربومی هستند و فقط برای سرقت به استان ما می‌آیند و پس از سرقت نیز دام‌ها را به استان‌های دیگر منتقل کرده و به مال‌خران می‌فروشند.

وی بیان داشت: با انهدام باندهای مذکور، چندین مال‌خر نیز شناسایی و دستگیرشده و درمجموع بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ رأس دام مسروقه نیز کشف و به مالباختگان تحویل‌شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: تحقیقات ما نشانمی دهد که اکثر سرقت‌های احشام رخ‌داده در استان درنتیجه سهل‌انگاری خود مالباختگان در سپردن دام به چوپانان کم سن و سال، بی‌تجربه و اتباع بیگانه فاقد مجوز اقامت است.

وی افزود: هرچند که در این زمینه اقدامات خوبی توسط پلیس در جهت آموزش دامداران با همکاری بخشداری‌ها و دهداری‌ها صورت گرفته اما لازم است که دامداران نسبت به نحوه حفظ دام خود دقت بیشتری داشته باشند، از رها کردن دام بدون چوپان در چراگاه‌ها خودداری کنند، دامداری‌ها را به دوربین مداربسته مجهز کنند، در چراگاه‌ها و مراتع حفاظت‌های مناسبی از دام خود داشته باشند و در صورت نزدیک شدن وسایط نقلیه ناشناس و یا حضور افراد مشکوک در اطراف دامداری و یا محل چراگاه‌ها موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار