مدارک لازم و مراحل درخواست المثنی کارت خودرو چیست؟

شرایط و مراحل درخواست تا دریافت المثنی کارت خودرو را در ادامه بر اساس اطلاعات دقیق و با راهنمایی جامع و مرحله ای برای شما عزیزان آورده ایم:

مدارک لازم و مراحل درخواست المثنی کارت خودرو چیست؟

المثنی کارت خودرو معمولا با مفقودی، گم شدن و یا سرقت آن درخواست می شود. در ادامه تمامی مدارک لازم، مراحل درخواست، هزینه و زمان دریافت المثنی کارت خودرو را بر اساس آخرین اطلاعات مصوب مرور خواهیم کرد تا با اطلاع از آن در وقت و هزینه هایتان صرفه جویی کرده و آسوده برای صدور مجدد کارت وسیله نقلیه تان اقدام کنید:

مدارک لازم برای درخواست المثنی کارت خودرو

  • برگه سبز ماشین
  • معاینه فنی خودرو
  • بیمه نامه شخص ثالث
  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو
  • مدارک احراز هویت و احراز سکونت مالک ماشین
  • آگهی گم شدن کارت ماشین در روزنامه‌های کثیرالانتشار (10 روز از چاپ آگهی گذشته باشد)
The documents required to apply for a copy of the car card are shown by the hand of a young boy مدارک المثنی کارت خودرو

مراحل درخواست تا دریافت المثنی کارت خودرو

  • ثبت آگهی مفقودی کارت خودرو در روزنامه کثیرالانتشار
  • گرفتن نوبت از سامانه مراکز تعویض پلاک با انتخاب گزینه «کارت شناسایی المثنی» از قسمت «خدمات»
  • مراجعه به مرکز تعویض پلاک و تحویل مدارک
  • پرداخت هزینه مصوب صدور مجدد کارت خودرو و پست مدرک
  • ثبت درخواست المثنی کارت خودرو

هزینه صدور المثنی کارت مفقودی خودرو

هزینه صدور المثنی کارت خودرو در سال 1403 هنوز از آخرین مصوبه آن در سال 1402 تغییری نداشته و مبلغ 70 هزار تومان است که به وسیله دستگاه کارتخوان و در مراکز تعویض پلاک از متقاضی دریافت می شود.

چرا ثبت آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار ضروری است؟

ثبت آگهی مفقودی مدارک و اسناد به طور کلی یکی از مهمترین اقدامات هنگام گم شدن مدارک یا مورد سرقت قرار گرفتن آنهاست. این اقدام علاوه بر آنکه از نظر قانونی برای درخواست المثنی بسیاری از مدارک از جمله کارت خودرو الزامی است، مهمترین قدم جهت پیشگیری از سوء استفاده احتمالی افراد سودجو و مجرمان از مدرک گم شده است. با آگهی مفقودی مدرک و سند در روزنامه کثیرالانتشار مالک آن در صورت اقدام مجرمانه سودجویان، به مراجع قانونی اثبات می کند که هنگام وقوع جرم مدرک نزد او نبوده است.

به دلیل آنکه درخواست المثنی کارت خودرو از نظر قانونی باید حداقل 10 روز پس از انتشار آگهی مفقدی در روزنامه کثیرالانتشار نجام شود بهتر است متقاضی پس از اطمینان از گم شدن کارت هرچه سریعتر نسبت به اعلام مفقودی آن در روزنامه اقدام کند.

برای سفارش آگهی مفقودی کارت خودر در روزنامه کثیرالانتشار کلیک کنید

The procedures for applying for a duplicate car card are displayed with the relevant slips مراحل درخواست المثنی کارت خودرو

ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار کم هزینه، پرهزینه و رسمی چه تفاوتی دارد؟

روزنامه های کثیرالانتشار به روزنامه های معتبر کشور که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت گسترده منتشر و توزیع می شوند، گفته می شود. این گونه روزنامه ها را نباید با روزنامه رسمی اشتباه گرفت. روزنامه کثیرالانتشار با کاغذهایی در قطع و اندازه اصطلاحا روزنامه ای و به صورت غیرصحافی شده منتشر شده و در دکه های روزنامه فروشی سراسر کشور به فروش می رسد. روزنامه های کثیرالانتشار معمولا در شمارگان و تعداد چاپ بالایی منتشر می شوند و مخاطبان گسترده ای را در بر می گیرند. چاپ آگهی در روزنامه با صرف هزینه برای سفارش دهنده همراه است. وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران براساس میزان هزینه آگهی، روزنامه ها را به دو دسته روزنامه های کثیرالانتشار کم هزینه و روزنامه های کثیرالانتشار پرهزینه تقسیم کرده است.

زمان دریافت المثنی کارت خودرو

دریافت المثنی کارت خودرو معمولا کمتر از یک ماه از تحویل مدارک و ثبت درخواست زمان می برد. این مدت نسبت به شهر یا مرکز استان ثبت درخواست و محل اقامت متقاضی ممکن است تغییر کند.

درخواست المثنی چه مدارکی از خودرو نیازمند ثبت آگهی مفقودی است؟

  • کارت خودرو
  • برگ سبز خودرو
  • سند کمپانی خودرو

مدارک لازم، مراحل، هزینه و زمان درخواست تا دریافت المثنی کارت خودرو که مفقود شده یا مورد سرقت قرار گرفته را بر اساس آخرین اطلاعات مصوب مرور کردیم و به شرح نکات ویژه درباره آگهی مفقودی مدارک خودرو در روزنامه کثیرالانتشار پرداختیم. می توانید برای اطلاع از مدارک و مراحل درخواست المثنی برگ سبز خودرو ، المثنی سند کمپانی و المثنی کارت سوخت مطالب به روز و مفید سایت رویداد آگهی را مطالعه کنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار