عملیات اجرایی عبور قطار از خیابان چهارباغ عباسی تایید شد

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به دغدغه‌های سازمان قطارشهری اصفهان در حوزه میراث فرهنگی و همکاری‌های علمی صورت گرفته در این زمینه گفت: طراحی مسیر و عملیات اجرایی خط یک قطارشهری اصفهان پس از بررسی‌های چندین ساله کارشناسان یونسکو و ایکوموس، در سی و هفتمین اجلاس یونسکو، در تاریخ ۶ تیر ۱۳۹۲ تأیید شد.

عملیات اجرایی عبور قطار از خیابان چهارباغ عباسی تایید شد

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به دغدغه‌های سازمان قطارشهری اصفهان در حوزه میراث فرهنگی و همکاری‌های علمی صورت گرفته در این زمینه گفت: طراحی مسیر و عملیات اجرایی خط یک قطارشهری اصفهان پس از بررسی‌های چندین ساله کارشناسان یونسکو و ایکوموس، در سی و هفتمین اجلاس یونسکو، در تاریخ ۶ تیر ۱۳۹۲ تأیید شد.

به گزارش ایمنا، جواد شعرباف با بیان این مطلب افزود: در کنار تأییدات یونسکو، به دلیل حساسیت‌های مشترک استانداری، مدیریت شهری و میراث فرهنگی کشور، بر اساس توافقنامه سال ۹۱، دانشگاه علم و صنعت تهران به عنوان مشاور امین میراث به منظور بررسی مطالعات و تأیید عملیات اجرایی معرفی شد. در این رابطه اردیبهشت سال ۹۵، مطالعات مشاور سازمان قطارشهری اصفهان توسط مشاور امین سازمان میراث فرهنگی کشور تأیید شد.

وی با اشاره به آخرین تأییدات مشاور امین سازمان میراث فرهنگی پیرامون خط یک قطارشهری اصفهان ادامه داد: خوشبختانه پس از همکاری‌های علمی و بین‌المللی با سازمان‌های یونسکو، ایکوموس جهانی، دانشگاه مونیخ آلمان، دانشگاه‌های مطرح ایران و سازمان میراث فرهنگی، در ۲۷ خرداد امسال، عملیات اجرایی خط یک قطارشهری اصفهان و عبور قطار در خیابان چهارباغ عباسی تأیید شد.

مشاور عالی شهردار اصفهان در توضیح این موضوع تصریح کرد: در تأییدیه مشاور امین سازمان میراث فرهنگی کشور آمده «با توجه به اینکه فرش‌های میراگر اجرا شده در مسیر خیابان چهارباغ عباسی از میدان امام حسین(ع) تا سی و سه پل، ارتعاشی را به بناهای تاریخی این محدوده منتقل نمی‌کند، عملیات اجرایی مورد تأیید بوده و عبور قطار از این محدوده بلامانع است».

شعرباف اضافه کرد: در رابطه با حفظ بناهای تاریخی سازمان قطارشهری اصفهان طی سه سال گذشته، بیش از 95 میلیارد ریال هزینه کرده و در کنار آن، اولین و بزرگ‌ترین عملیات پایش(مانیتورینگ) بر روی بناهای تاریخی محدوده چهارباغ عباسی اصفهان به صورت دائم، به منظور جلوگیری از هرگونه ارتعاش طی دوره بهره‌برداری بلندمدت، در حال طراحی و اجرا است.


ارسال نظر