بالا بودن هزینه حمل مهم‌ترین چالش بازار معدن

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: رویکرد صادرات محور و وجود زیرساخت‌های صادراتی می‌تواند بخش معادن و صنایع معدنی استان اصفهان را متحول کند.

بالا بودن هزینه حمل  مهم‌ترین چالش بازار معدن

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: رویکرد صادرات محور و وجود زیرساخت‌های صادراتی می‌تواند بخش معادن و صنایع معدنی استان اصفهان را متحول کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا احمد خوروش در سومین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل موفقیت در صادرات وجود زیرساخت‌هاست و بدون آن نمی‌توان در بازارهای هدف حضور بلندمدت داشت.

وی با اشاره به فرصت پیش‌آمده برای صادرات به قطر، بیان داشت: نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی و دریایی از چالش‌های مهم پیش روی صادرات به قطر است.

دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: پاویون اختصاصی سنگ استان اصفهان در نمایشگاه ورونا ۲۰۱۷ از سوی اتاق بازرگانی اصفهان برپا می‌شود که در آن تولیدکنندگان سنگ استان می‌توانند تولیدات خود را به نمایش بگذارند.

شهریار شعبانی افزود: سال گذشته هیاتی از اتاق بازرگانی اصفهان از نمایشگاه سنگ ورونا بازدید کردند و توافق‌نامه مبنی بر همکاری نمایشگاه سنگ ورونا با نمایشگاه سنگ اصفهان به امضای دو طرف رسید.

وی از برگزاری پاویون کشور ایتالیا در نمایشگاه اردیبهشت‌ماه سنگ اصفهان خبر داد و گفت: سمینار تخصصی و بین‌المللی سنگ با حضور چند شرکت خارجی در حاشیه نمایشگاه سنگ اصفهان برگزار شد و زمینه‌های همکاری تولیدکنندگان سنگ استان با هلدینگ ایتالیایی سنگ بررسی شد.

محمدرضا عالم مسئول کمیته کانی‌های فلزی کمیسیون در این جلسه گفت: بر اساس توافق‌نامه بین تولیدکننده کانی‌های فلزی مقرر شد که کلیه خریدوفروش‌ها به‌صورت فاکتور رسمی و با احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده باشد ولی برخی از تولیدکنندگان به‌صورت رسمی این مواد را تامین نمی‌کنند.

کامران سیامکی مسئول کمیته کانی‌های غیرفلزی کمیسیون در این جلسه به مصرف کائولن در استان اشاره کرد و افزود: استان اصفهان دارای منابع کائولن است و باوجود مصرف بالای این ماده واحدهای تولیدی عمدتا از خارج استان تامین می‌کنند.

محمد یوسف صدیقی مسئول کمیته سنگ‌های تزیینی کمیسیون در این جلسه، گفت: استان اصفهان در بخش‌های محمودآباد، دولت‌آباد، رضوان‌شهر و نجف‌آباد دارای قطب سنگ‌های تزیینی است که می‌تواند در صادرات سنگ نقش مهمی ایفا کنند.

احمد کریمی عضو کمیسیون در این جلسه با اشاره به بازار قطر برای سنگ‌های تزیینی، گفت: هزینه حمل‌ونقل به این بازار طی دو هفته گذشته از تن ۹۰ هزار تومان به ۲۷۰ هزار تومان افزایش ‌یافته و بالا بودن هزینه حمل مهم‌ترین چالش این بازار است.


ارسال نظر