تابستان را طوفانی شروع کنید

به گفته مدیر فرهنگسرای نوجوان «طرح رو به دریا» طرحی در آستانه 7 سالگی است که تلاش دارد دختران نوجوان را در ایام سردرگمی‌ها و بی‌حوصلگی‌ها از طریق تفریح و بازی و جمع‌های دوستانه با خرد آشنا کند تا در لحظه‌های بحرانی زندگی به درستی تصمیم‌گیری کنند.

تابستان را طوفانی شروع کنید

به گفته مدیر فرهنگسرای نوجوان «طرح رو به دریا» طرحی در آستانه 7 سالگی است که تلاش دارد دختران نوجوان را در ایام سردرگمی‌ها و بی‌حوصلگی‌ها از طریق تفریح و بازی و جمع‌های دوستانه با خرد آشنا کند تا در لحظه‌های بحرانی زندگی به درستی تصمیم‌گیری کنند.

مریم مزروعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون طرح «رو به دریا» اظهار کرد: این طرح از سال 90 آغاز شده و امسال در آستانه 7 سالگی قرار دارد و هر سال حدود هزار و 200 نفر ورودی داشته است که امسال با رویکرد جدید و کاربردی برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به خلأ تربیتی که در حوزه دختران نوجوان وجود داشت، این دوره به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با نام «رو به دریا» شکل گرفت که نشان می‌داد کار تربیتی یک فعالیت وسیع، عمیق و بدون انتها است.

مدیر فرهنگسرای نوجوان با اشاره به اینکه مربیان این طرح را طبق محتوای مورد نیاز نوجوانان دختر تربیت کردیم، افزود: هر سال فعالان فرهنگی اصفهان شناسایی شده و بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و طی کردن آزمون‌ها و مصاحبه‌های ورودی به این طرح دعوت می‌شوند.

مزروعی اذعان کرد: دختران در ایام نوجوانی سردرگمی‌ها و بلاتکلیفی‌هایی دارند که خودشان هم نمی‌دانند باید چگونه با آن رفتار کنند، از بی‌حوصلگی خود شاکی هستند و احساس می‌کنند کسی آن‌ها را درک نمی‌کند چون در یک برزخ کودکی و بزرگ‌سالی قرار دارند.

مدیر فرهنگسرای نوجوان تصریح کرد: برای رهایی از این سردرگمی‌ها نوجوان به یک خرد و تصمیم‌گیری صحیح که عقل و احساس را در کنار هم لحاظ کند، نیاز دارد؛ خرد همان چراغ راه است که اگر نوجوان به این مؤلفه که در «طرح رو به دریا» در نظر گرفته شده، دست یابد خودش می‌تواند الگویی برای خودش باشد و به نظارت دائمی یک مربی نیاز نخواهد داشت و می‌تواند در لحظه‌های بحرانی تصمیم‌گیری و انتخاب درستی داشته باشد.


دوره تربیت مربی نوجوان « رهیار»

مزروعی با اشاره به اینکه بازی، زبان به کار گرفته شده در طرح «رو به دریا» است، خاطرنشان کرد: نوجوانان با انواع بازی‌ها و دورهمی‌ها و تفریحات سالم آشنا می‌شوند و ساعاتی که در مرکز هستند برای آن‌ها سرشار از نشاط، شادی و هیجان خواهد بود، این طرح به صورت سه ساله تعریف شده و در هر تابستان توسط فرهنگسراهای سطح شهر از دختران 12 تا 15 ثبت‌نام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 7 هزار در سال‌های گذشته در این طرح شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: دختران نوجوان در «رو به دریا» دو روز از ایام هفته خود را در اختیار این طرح قرار می‌دهند که یک جلسه به بازی، همدلی و یادگیری دسته‌جمعی مهارتی اختصاص دارد که مورد علاقه همگان باشد و هیجان لازم را داشته باشد و جلسه دیگر به اردوهای شهری مثل کوه، تله سیژ، بازدید از آثار باستانی و یا سفرهای برون‌شهری مثل رصد کویر اختصاص دارد.

مدیر فرهنگسرای نوجوان با اشاره به اینکه تربیت در جریان همین اردوها و بازی‌ها حاصل می‌شود، یادآور شد: در طرح «رو به دریا» برای خانواده‌ها هم برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، «دختر بابایی و بابای دختری» یکی از این برنامه‌هاست که نوجوانان دختر با پدران خود در این اردو شرکت می‌کنند و لحظات شاد و مفرحی را تجربه خواهند کرد؛ اردوی مهارتی مادر و دختر هم در این طرح پیش بینی شده که در قالب مسابقه‌های مهارتی فرصت تعامل بیشتر مادر و دختر فراهم می‌شود.

مزروعی به برنامه « دانشکده مادری» در طرح « رو به دریا» هم اشاره کرد و گفت: مادران در این طرح که بعد از کار مطالعاتی دقیق70 واحد درسی برای آن تعریف شده شرکت می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه دوران نوجوانی فرزندشان را پشت سر بگذارند.

به گزارش فارس ثبت‌نام از دختران نوجوان پایه متوسطه اول در سنین 12 تا 15 برای طوفانی‌ترین طرح دخترانه شهر از 20خردادماه آغاز شده و تا 6 تیرماه ادامه خواهد داشت؛ ثبت‌نام در فرهنگسرای سطح شهر امکان‌پذیر خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار