اعتماد به آمریکا عاقبت خوشی ندارد

امام جمعه ورنامخواست گفت: کسانی که در لسان‌شان، حافظان امنیت کشور را تحقیر می کنند، بدانند که نفوذی دشمنند و منافع ملی برای آنها ارزشی ندارد و آنهائی که به دنبال برجام ۲و۳ و موشکی هستند، بدانند که با وجود مردان و زنان غیرتمند ایران اسلامی، چنین خوابی تعبیر نخواهد شد.

اعتماد به آمریکا عاقبت خوشی ندارد

حجت الاسلام زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست با اشاره به اینکه حمله ددمنشانه ناوگان آمریکائی به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ مصداقی از حقوق بشر آمریکائی است، اظهار کرد: بی شک یکی از اسناد بزرگ جنایت آمریکا، شلیک به هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ایران است و این امر در دنیا همانند یک نقطه سیاه، روی سردمداران آمریکایی را تا ابد سیاه کرده است .
وی افزود: خلیج همیشه فارس دو بار در طول تاریخ ایران از زمانی که پای استعمار به آن گشوده شد، به پاسداشت مظلومیت و رشادت مردم این سرزمین به رنگ خون درآمد؛ نخستین بار در دهم اردیبهشت ماه مصادف با بیرون راندن اولین استعمارگران از منطقه جنوب با شهادت بیش از ۸۰۰ سرباز و سردار ایرانی و بار دیگر در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ با مظلومیت ۲۹۰نفر مسافر بی‌دفاع هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران از تهران و بندرعباس به مقصد دوبی .

امام جمعه ورنامخواست با اشاره به اینکه آمریکائی‌ها حقوق بشری را می خواهند که تامین کننده منافع آنها باشد، تصریح کرد: باید توجه داشت که حقوق بشر به عنوان یک رهیافت آرمانی صلح و امنیت جهانی به ابزار و کارکرد سیاسی مبدّل گشته و آمریکایی ها از این حربه بیشترین استفاده سیاسی را می برند و از جمله حربه های آمریکا جهت سرکشی و اقدامات پیش دستانه و نفوذ و حضور فیزیکی در کشورهای در حال توسعه یافته، اعلان مداخله حقوق بشردوستانه و چهره حق به جانب به عنوان حامی حقوق بشر است .

وی ادامه داد: ایالات متحده امریکا که همواره خود را مدعی و دوستدار حقوق بشر در جهان معرفی می کند و مدت هاست که سالانه، بدون آنکه تصویری روشن از مواضع ضد حقوق بشری خود ارائه دهد، موارد نقض حقوق بشر در سایر کشورها را از زاویه منافع ملی خود تدوین و به جامعه جهانی معرفی و ارائه می نماید، حال آنکه خود یکی از ناقضان فاحش بلکه افحش حقوق بشر به شمار می رود .

زارعی اضافه کرد: به اعتقاد آمریکایی ها، هر اندازه که حقوق بشر در چارچوب منافع کشورهای سلطه گر و سران سطله تعریف شود حقوق برای انسان محفوظ است و هرگاه در برابر نظام سلطه قرار گیرد وضعیت متفاوت خواهد بود و فرد ناقض حقوق بشر معرفی می شود .

وی عنوان کرد: آمریکایی ها در عمل نشان دادند که کوچکترین اهمیت و حقی برای انسان ها و حتی زنان و کودکان قائل نیستند و این در حالی است که نوع نگاه به حقوق بشر از منظر اسلامی متفاوت است و در آموزه های دینی و حقوق بشر اسلامی، مبنای حقوق بشر جهان بینی توحیدی بوده و ساحت دنیا و آخرت را با هم دارد .

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: در اسلام هر چیز که سعادت اخروی و دنیوی را برای بشر تامین کند مجاز و هر چیزی که آخرت او را تخریب می کند ممنوع است .

وی در ادامه یادآور شد: آنهائی که در زمان تبلیغات انتخاباتی فضای تحریم هراسی به راه انداخته بودند، اکنون با تصویب مادر تحریم‌ها پاسخگو باشند چراکه اگر قرار بود ملت با تحریم ها زندگی کنند، پس این همه هزینه و سرمایه های از دست رفته با چه فکر و منطقی بود.

زارعی متذکر شد: کسانی که در لسان‌شان، حافظان امنیت کشور را تحقیر می کنند، بدانند که نفوذی دشمنند و منافع ملی برای آنها ارزشی ندارد و آنهائی که به دنبال برجام ۲و۳ و موشکی هستند، بدانند که با وجود مردان و زنان غیرتمند ایران اسلامی، چنین خوابی تعبیر نخواهد شد.

وی با اشاره به سند ۲۰۳۰ تاکید کرد: با وجود تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، هنوز دولت نسبت به ابطال سند ضد اسلامی و ایرانی ۲۰۳۰ اقدام عملی نکرده است و این نکته ای قابل تامل است.

امام جمعه ورنامخواست در پایان با اشاره به آزادسازی موصل گفت: مقاومت و سازش هر دو هزینه دارد، اما مقاومت عزت آفرین است و سازش خفت بار، آزادسازی موصل نشانه ارزش مقاومت است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار