نعمتزاده: مبلغ دریافتی ، ۵۰ درصد قیمت نهایی نیست
وزیر صنعت بدون اشاره به قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ گفت: مبلغ پیش پرداخت ۶۰ میلیون تومانی به منزله دریافت ۵۰ درصد قیمت نهایی نیست.
وزیر صنعت بدون اشاره به قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ گفت: مبلغ پیش پرداخت ۶۰ میلیون تومانی به منزله دریافت ۵۰ درصد قیمت نهایی نیست.
به گزارش صداوسیما، محمدرضا نعمت زاده افزود: درباره قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ نمی شود الان چیزی گفت اما نمی شود آن را با خودروهای کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان مقایسه کرد.
وزیر صنعت با اشاره به دو برابر شدن تولید محصول جدید ایران خودرو در نیمه دوم سال افزود: هدف ما افزایش تولید است و هر چقدر تولید بیشتر شود قیمت هم متعادل تر می شود و قطعا روی قیمت اثر میگذارد.
نعمت زاده در توضیح علت دریافت ۶۰ میلیون تومان بعنوان پیش پرداخت ۲۰۰۸ اظهار داشت: این مبلغ ۵۰ درصد دریافتی نیست و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان هم الزامی در این خصوص ندارد.
پیش از این مسئولان ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۰۸ را حدود ۸۰ میلیون تومان اعلام کرده بودند.
وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین از هدفگذاری برای صادرات یک میلیارد دلاری کاشی و سرامیک به کشورهای همسایه و اروپایی خبر داد.
وی با اشاره به صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری کاشی و سرامیک افزود: با وجود قدمت چند صدساله در حال حاضر جزء ده کشور تولید کننده کاشی و سرامیک هستیم و باید جزء ۵ کشور قرار بگیریم.
وزیر صنعت از ظرفیت تولید ۷۰۰ میلیون مترمربعی کاشی و سرامیک در کشور خبر داد و افزود: در سال ۶۸ ظرفیت این صنعت ۱۰ میلیون مترمربع بود و هم اکنون به کمتر از ۴۰۰ میلیون متر رسیدیم که از رشد این صنعت است ولی به موضوع کیفیت و بازاریابی خارجی هم باید توجه بیشتری کرد.
وی با اشاره به داشتن بیست بازار هدف صادراتی اظهار داشت: هم اکنون به آلمان، اروپای شرقی و استرالیا کاشی و سرامیک صادرات می کنیم و به لحاظ قیمت و کیفیت با تولیدکنندگان بزرگ اروپای غربی همچون ایتالیا و اسپانیا می توانیم رقابت کنیم.
نعمت زاده، رکود مسکن در داخل و ناامنی های اخیر کشورهای همسایه را از موانع این صنعت بر شمرد و افزود: به تولید کنندگان توصیه کردیم با برندهای خارجی تولید مشترک داشته باشند تا در شبکه فروش آنها محصولاتشان را توزیع کنند که معامله ای برد - برد است.
نعمت زاده تصریح کرد: صنعت کاشی و سرامیک؛ آمیزه ای از هنر، صنعت، تکنولوژی و انرژی است و ایران با داشتن کیفیت، زیبایی و ظرافت می تواند بازارهای بسیار پیشرفته غرب اروپا و دیگر کشورها را جذب کند.