وقوع حریق بزرگ در بویین میاندشت

رها کردن ته سیگار 10 هزار هکتار پوشش گیاهی را به آتش کشید +عکس و فیلم

مدیر بحران استانداری اصفهان از وقوع حریق در بخشی از مراتع روستای قلعه اخلاص بخش کرچمبوی شهرستان بویین میاندشت خبر داد.

منصور شیشه فروش به اصفهان امروز گفت: حریق مراتع روستای قلعه اخلاص بخش کرچمبوی پس از ۲ ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری همیاران طبیعت ، آتش نشانی ، دهیاری و تیم های محلی حریق مهار شد.

او افزود: دراثر این حادثه ۱۰هکتار از پوشش های گیاهی وعلوفه ای یکساله و اراضی دیم در آتش سوخت و خسارت بزرگی ایجاد کرد.

شیشه فروش بیان داشت: علت حادثه بی احتیاطی در رها کردن ته سیگار در مرتع ارزیابی شد که بعلت وزش تندبادهای فصلی، شدت گرما و صعب العبور بودن منطقه ای حریق گسترش پیدا کرد.

او گفت: عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه های طبیعی عوامل انسانی و بی احتیاطی است.در این رابطه و بمنظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می شود گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنین مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع ، حاشیه جاده ها و پوشش های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری های آب معدنی کنسرو و...در مراتع و حاشیه جاده ها خودداری کنند.

مدیر بحران استانداری اصفهان همچنین اشاره کرد: کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه های طبیعی موارد سریعا به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاهای امدادی و مسولین محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیشگبری از گسترش حریق مشارکت شود.

او گفت: ازابتدای سال جاری و با احتساب این حادثه تاکنون با وقوع ۱۰ فقره حریق در مراتع و پوشش های گیاهی مناطق غرب و جنوب استان ۳۴ هکتار ار عرصه ها طعمه حریق شده است.

e7d3ebc2-6df4-4581-b4c1-47977d8d612b

ارسال نظر