بیوگرافی سعید جلیلی و همسرش با عکس فرزندان

بیوگرافی سعید جلیلی و همسرش را با اطلاعاتی از فرزند، اصالت، اینستاگرام، نسبت با رهبر انقلاب، آدرس منزل وی، سوابق فعالیت و حقایقی از زندگی وی را آورده ایم.

بیوگرافی سعید جلیلی و همسرش با عکس فرزندان

سعید جلیلی(Saeed Jalili ) سیاستمدار اصول‌گرا و دیپلمات ایرانی است که روز پنجشنبه 10 خرداد 1403 برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی است. او سابقه فعالیت به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره کننده هسته ای ایران با کشورهای غربی را دارد.اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی از  بیوگرافی سعید جلیلی و همسرش هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سعید جلیلی
سعید جلیلی

سعید جلیلی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

 سعید جلیلی

تاریخ تولد

۱۵ شهریور ۱۳۴۴

محل تولد

مشهد

شغل

سیاستمدار

سمت جدید سعید جلیلی  عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام

مشخصات خانوادگی

نام پدر

محمدحسن

نام برادران

وحید

نام همسر 

فاطمه سجادی

تاریخ ازدواج

1371

نام فرزندان 

سجاد

شغل پدر

مدیر دبستان نواب صفوی 

شغل همسر

پزشک عمومی

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه امام صادق

رشته تحصیلی

رشته معارف اسلامی علوم سیاسی

مدرک

دکتری

سعید جلیلی
عکس سعید جلیلی

بیوگرافی کامل سعید جلیلی

کودکی و اوایل زندگی

سعید جلیلی در روز دوشنبه 15 شهریور 1344 مصادف با 6 سپتامبر سال 1965 میلادی و 10 جمادی الاول سال 1385 هجری قمری در منطقه طلاب مشهد به دنیا آمد و هم اکنون 58 سال سن دارد.

خانواده

خانواده سعید جلیلی مشخص نیست چند نفره است و اطلاعاتی از تعداد خواهر و برادرهای وی در دسترس نیست.تنها می دانیم وحید جلیلی متولد سال 1352 روزنامه‌نگار و منتقد برادر وی می باشد.

محمدحسن جلیلی اهل بیرجند  پدر این سیاستمدار ایرانی بود که وی معلم، مدیر دبستان نواب صفوی ناحیهٔ یک مشهد و دانش‌آموختهٔ زبان فرانسه بود و مادرش اهل اردبیل و اصالت آذری بود.اصالت سعید جلیلی به شهر مشهد برمی گردد.

تحصیلات

تحصیلات سعید جلیلی در مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در رشته معارف اسلامی علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق است و عنوان پایان‌نامه او «بنیان اندیشهٔ سیاسی اسلام در قرآن» بوده که در سال ۱۳۸۱ از آن دفاع کرد.جلیلی تحصیلات مقدماتی  خود را در مشهد سپری کرد.

همسر سعید جلیلی

همسر سعید جلیلی فاطمه سجادی پزشک عمومی است و چندان مایل به حضور در مقابل دوربین‌ها نیست. سعید جلیلی در سال 1371 در سن 27 سالگی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک پسر به نام سجاد است.اگر شما به دنبال اطلاعاتی از فرزندان سعید جلیلی هستید باید بدانید که سجاد جلیلی تنها فرزند وی است که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته برق از دانشگاه شریف می باشد.

سعید جلیلی
سعید جلیلی و فرزندش
سعید جلیلی
عکس سعید جلیلی و پسرش

آدرس منزل سعید جلیلی

اطلاعات مشخصی از آدرس منزل سعید جلیلی منتشر نشده اما خودش در خرداد سال 1400 که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود گفت: منزل من ۱۲۵ متر است ولی الان در منزل سازمانی استقرار دارم که بزرگ‌تر است؛ خودروی خانواده من هم پراید است.

اما برخی از سایت ها وی را ساکن شهرک شهید دقایقی واقع در منطقه لویزان که محل زندگی بسیاری از چهره ها و فرمانده هان نظامی است می دانند.

شروع فعالیت

شروع فعالیت سعید جلیلی در سال 1362 در سن 18 سالگی همزمان با تحصیل در دانشگاه از میدان جنگ آغاز شد.وی در  دی ماه سال ۱۳۶۵  که بعنوان دیدبان لشکر نصر خراسان در عملیات کربلای پنج حضور داشت به دلیل فقدان امکانات ، پای راست خود را از دست داد و پس از آن در واحد تدارکات لشکر مشغول خدمت شد.

سعید جلیلی
عکس جوانی سعید جلیلی

 

جلیلی در سال 1368 در سن 24 سالگی به استخدام وزارت امور خارجه درآمد و دو سال بعد ریاست اداره بازرسی وزارت را برعهده گرفت. وی در سال ۱۳۷۱ به عنوان دبیر سوم ،در سال ۱۳۷۳ دبیر دوم و در سال ۱۳۷۴ دبیر اول و در سال ۱۳۷۶ به عنوان رایزن سوم وزارت خارجه مشغول به خدمت بود.

وی در زمان ریاست اداره بازرسی در سال 1370، ۱۷ سفیر را اخراج کرد که خود از آن بعنوان انقلاب در وزارت خارجه یاد می کند.

سعید جلیلی  در خرداد سال 1376 معاونت اداره آمریکای وزارت خارجه در دولت سید محمد خاتمی را برعهده گرفت.وی در سن 36 سالگی در سال 1380 مدیریت بررسی های جاری دفتر رهبر را برعهده گرفت.

جلیلی در سال 1384 در زمان دولت محمود احمدی نژاد به وزارت خارجه بازگشت و عهده دار معاونت اروپا و آمریکا شد.وی در مهر سال ۱۳۸۶ در سن ۴۲ سالگی پس از استعفای علی لاریجانی با حکم احمدی نژاد به سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد و یکسال بعد هم با حکم رهبری و حفظ مقام دبیری ، نماینده ایشان در شورا شدند.پس از آن او مسئول مذاکرات هسته ای موسوم بنام ۱ + ۵ شد.

وی در سال ۱۳۹۲ با شروع دولت حسن روحانی از دبیری شورای امنیت کنار رفت و در 21 شهریور همان سال با حکم مقام رهبری به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد و یکسال بعد هم عضو شورای راهبردی روابط خارجی شد.

انتخابات سعید جلیلی

دکتر سعید جلیلی با شعار «حیات طیبه» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نامزد شد اما با کسب ۴/۶۲۴/۸۱۲ رای که ۱۱ درصد آرای مردمی پس از حسن روحانی و قالیباف سوم شد.او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نیز با شعار «جهاد بزرگ برای جهش ایران» نامزد شد؛ اما پیش از برگزاری انتخابات به نفع سید ابراهیم رئیسی انصراف داد.همچنین وی روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 سایر سمت های سعید جلیلی

  • رئیس ادارهٔ بازرسی وزارت خارجه-1370
  •  معاون ادارهٔ اول آمریکا در وزارت خارجه-1376
  • مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری-1379
  •  معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران-1384
  •  نمایندهٔ رهبری در شورای عالی امنیت ملی-1387
  •  عضو شورای راهبردی روابط خارجی-1392

اینستاگرام سعید جلیلی

سعید جلیلی در اینستاگرام صفحه ای ندارد و تمام پیج های منتسب به وی هواداری می باشد.

سعید جلیلی در شبکه های اجتماعی

وبسایت

ویکی پدیا سعید جلیلی

سعید جلیلی

حقایقی درباره سعید جلیلی

  1. هیچ نسبت فامیلی بین سعید جلیلی با رهبر وجود ندارد.
  2. جلیلی با زبان های انگلیسی و عربی نیز آشنایی دارد.
  3. وی سابقهٔ تدریس در دانشکدهٔ مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف را هم دارد.
  4. او نمایندهٔ رهبر  در شورای عالی امنیت ملی از تیر سال ۱۳۸۷ فعالیت می‌کند.
  5. وی سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره‌کنندهٔ هسته‌ای ایران را نیز از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ برعهده داشت.
  6. وی تا سال ۱۳۸۴ ساکن کرج بود.
  7. سعید جلیلی  از سال ۱۳۶۸ وارد وزارت امور خارجه شد و سابقه ای 18 ساله دارد.
  8. اوج فعالیت جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، موضوع مذاکرات هسته‌ای است.
  9. جلیلی درباره عملکرد ۶ سال خود در مذاکرات هسته‌ای گفته است: «در زمانی که گفتگوها ۶ سال به عهده بنده بود دشمنان ملت می‌گفتند شما باید حتی یک سانتریفیوژ نداشته باشید؛ حتی غنی‌سازی ۳٫۵ درصد را متوقف کنید. در آن ۶ سال روندی طی شد و به لحاظ حقوقی ایران یک مودالیته با آژانس امضا کرده بود و بیان کرده بودند مسائل باقی‌مانده ایران ۶ عنوان کلی دارد که تمام آن ۶ مسئله در همان ۶ ماه اول مسوولیت من حل شد اما آژانس بین‌الملل هسته‌ای نامه داد که این‌ها تنها مسائل باقی‌مانده نیست. در آن ۶ سال نه تنها اجازه داد نشد در کار دانشمندان بتن بریزند بلکه کارشان پیشرفت می‌کرد و نیروگاه آب سنگین اراک ۸۲ درصد پیشرفت حاصل شده و ۱۰ هزار کیلو مواد تولید شد و این‌گونه نبود که ۱۹ هزار سانتریفیوژ کاهش پیدا کند.»
  10. جلیلی در حاشیه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ در پاسخ به این سؤال که آیا تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها در دولت ایشان نیز ادامه خواهد داشت یا نه پاسخ داد که «تفکیک جنسیتی و اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها جزو برنامه‌های اصلی و یکی از محورهای اساسی برنامه‌های دولت من است.»
  11. جلیلی در انتخابات ۱۴۰۰ صراحتاً از تهاتر به عنوان راهی برای اداره اقتصاد ایران صحبت کرد. 
  12. جلیلی در ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در نامه خود به رهبر ایران ، خواستار قطع مذاکرات برجام و افزایش غنی‌سازی و ارتقا به سطوح بالاتر تا حتی ۹۰ درصد شد.

عکس سعید جلیلی

سعید جلیلی

سعید جلیلی
سعید جلیلی و ابراهیم رئیسی
سعید جلیلی
سعید جلیلی و آیت الله علم الهدی

سعید جلیلی

سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از بیوگرافی سعید جلیلی و همسرش را در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی علی لاریجانی و همسرش از نجف تا ریاست مجلس با عکس و بیوگرافی محمد باقر قالیباف و همسرش با عکس فرزندان  را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار