بیوگرافی مه لقا مینوش زاد بازیگر نقش خورشید در سریال قطب شمال

بیوگرافی مه لقا مینوش زاد را با اطلاعاتی از پدر و مادر، قد، همسر، آدرس اینستاگرام، لیست فیلم و سریال های وی را با مصاحبه و عکس آورده ایم.

بیوگرافی مه لقا مینوش زاد بازیگر نقش خورشید در سریال قطب شمال

مه لقا مینوش زاد(Meh Lagha Minooshzad) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که این روزها در نخستین اثرش در شبکه نمایش خانگی با ایفای نقش خورشید در سریال قطب شمال خوش می درخشد.

مه لقا بازیگری را از سن 14 سالگی با تئاتر شروع کرد اما در سن 23 سالگی با نقش نیکان در سریال تلویزیونی نیکان به شهرت رسید. وی در آثاری چون «آتابای»، «حکایتهای کمال»، « نیکان»، «تئاتر تماشاچی محکوم به اعدام»، «چشم هایمان به تاریکی عادت کرده اند»، « حمال »، «کوتاه در میان»، «آوا»و...به ایفای نقش پرداخته است.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی مه لقا مینوش زاد و همسرش را در اختیار شما قرار دهیم.

مه لقا مینوش زاد
مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

مه لقا مینوش زاد

تاریخ تولد

 ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۹ 

محل تولد

تهران

شغل

بازیگری، کارگردانی و گریم

نماد ماه تولد

ثور 

مشخصات فیزیکی

قد

167 سانتیمتر

وزن

حدود 60 کیلو

رنگ چشم

عسلی

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

۱۰ دی ۱۳۹۷

نام مادر

مریم

نام خواهران

آناهیتا

شغل پدر

شاعر

مشخصات تحصیلی

مدرسه

 هنرستان سوره

دانشگاه

دانشگاه تهران

رشته تحصیلی

رشته بازیگری

مدرک

کارشناسی

مه لقا مینوش زاد
عکس مه لقا مینوش زاد بازیگر

بیوگرافی کامل مه لقا مینوش زاد

کودکی و اوایل زندگی

مه لقا می نوش زاد در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۹(سال نهنگ) مصادف با 12 می سال 2000 میلادی و 7 صفر سال 1421 هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 24 سال سن دارد.نماد ماه این بازیگر ثور است و متولدین اردیبهشت افرادی با سیاست، خیلی قانع، صبور و آرام، عاشق مالکیت، مؤقر و سنگین هستند.

قد مه لقا مینوش زاد 167 سانتیمتر است و حدود 60 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به چشم عسلی، موی مشکی و راست دست بودن اشاره کرد.

مه لقا مینوش زاد
کودکی مه لقا مینوش زاد

خانواده

خانواده مه لقا مینوش زاد کم جمعیت است.وی یک خواهر به نام آناهیتا دارد. پدرش شاعر بود و مادرش مریم نام داشت.از عکس های که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک می گذارد مشخص است که پدر و مادرش فوت کرده اند.وی در روز چهارشنبه 23 دسامبر سال 2020 مصادف با  3 دی 1399 عکسی از مادرش منتشر کرد و خبر درگذشت وی را اعلام کرد.

مه لقا مینوش زاد
مه لقا مینوش زاده و مادرش
مه لقا مینوش زاد
عکس مه لقا مینوش زاده و مادرش
مه لقا مینوش زاد
عکس پدر  مه لقا مینوش زاده

تحصیلات

تحصیلات مه لقا مینوش زاده در مقطع کارشناسی در رشته بازیگری از دانشگاه تهران است.وی دوران دبیرستان خود را نیز در هنرستان سوره گذرانده است. 

شروع فعالیت

شروع فعالیت مه لقا مینوش زاده در بازیگری از سن 14 سالگی با تئاتر چشمهایمان به ظلمات عادت کرده اند شروع شد و بعد از حضور در چند فیلم کوتاه و تئاتر در درک فیلم سینمایی آوا با کارگردانی صدف فروغی جلوی دوربین رفت تا اینکه در سال 1398 با سریال " حکایتهای کمال "  اولین تجربه بازی در تلویزیون را به دست آورد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات مه لقا مینوش زاده را می توان از عکس های که در صفحه خود در اینستاگرام به اشتراک می گذارد متوجه شد که به سفر، طبیعت گردی، ورزش، کافه رفتن و مدلینگ علاقه دارد.وی در رشته های اسکیت و دفاع شخصی و کاراته تبحر دارد.

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد و همسرش

مه لقا مینوش زاده مجرد است و اگر به صفحه اینستاگرام وی سری بزنید متوجه می شوید که تاکنون عکسی از این که نشان دهد وی وارد رابطه عاطفی و عاشقانه شده است منتشر نشده است.

اینستاگرام مه لقا مینوش زاد

اینستاگرام مه لقا مینوش زاد به آدرس mahlaghameynoosh است که 44.5هزار فالور دارد، 454 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 84 پست بارگذاری کرده است.وی در ژوئن 2015 صفحه خود در اینستاگرام را ایجاد کرد.

مه لقا مینوش زاد
صفحه اینستاگرام مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

mahlaghameynoosh

وبسایت

مه لقا مینوش زاد ویکی پدیا

فیلم های مه لقا مینوش زاد

حکایت های کمال

حکایت های کمال اولین تجربه بازیگری مه لقا مینوش زاد در مقابل قاب دوربین تلویزیون است که با ایفای نقش ریحانه توانست خود را به دیگران معرفی کند.

مه لقا مینوش زاد
مه لقا مینوش زاد در حکایت های کمال

آتابای

آتابای نخستین تجربه بازی مه لقا مینوش زاد در سینما به کارگردانی نیکی کریمی است که با ستارگانی چون سحر دولتشاهی، هادی حجازی‌فر و جواد عزتی هم بازی شد.

 

مه لقا مینوش زاد
مه لقا مینوش زاد در فیلم آتابای

نیکان

نیکان عنوان سریالی تلویزیونی به کارگردانی علی سراهنگ محصول سال 1402 است که مه لقا مینوش زاد با ایفای نقش نیکان در سن 23 سالگی به شهرت و محبوبیت زیادی رسید.

مه لقا مینوش زاد
مه لقا مینوش زاد در سریال نیکان
مه لقا مینوش زاد
عکس مه لقا مینوش زاد در سریال نیکان

قطب شمال

قطب شمال اولین تجربه بازی مه لقا مینوش زاد در شبکه نمایش خانگی است که او نقش خورشید را بازی می‌کند.

مه لقا مینوش زاد
مه لقا مینوش زاد در سریال قطب شمال

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

چشم هایمان به تاریکی عادت کرده اند

1393

-

تئاتر خواستگاری

1393

نویسنده، کارگردان

فیلم آوا 1395 -
تئاتر تماشاچی محکوم به اعدام 1395 کارگردان:  امیررضا ‌هنکووال

بازیگران:  آرین اکبری برومند، محمدعلی ‌شفاعت

فیلم کوتاه در میان 1396 کارگردان: آیدا علی مددی
بازیگران: نگین تقوی، پریناز احاطه دار شاد
آتابای  1398 نقش سیمین
کارگردان: نیکی کریمی
بازیگران:  سحر دولتشاهی، جواد عزتی
حکایتهای کمال 1398 نقش ریحانه
کارگردان:  قدرت‌الله صلح میرزایی 

​بازیگران:  محمود پاک‌نیت، محمدرضا شیرخانلو

فیلم کوتاه حمال  1399 کارگردان: وحید جلالی
نیکان 1402

نقش نیکان

کارگردان: علی سراهنگ

​بازیگران: پژمان بازغی، سیما تیرانداز

قطب شمال 1402

نقش خورشید

کارگردان: امین محمودی یکتا

​بازیگران: آناهیتا درگاهی، امیرحسین فتحی

6 حقیقت جالب درباره مه لقا مینوش زاد

  1. صفحه اینستاگرام این بازیگر تیک آبی دارد.
  2. صفحه ویکی پدیا وی هنوز ایجاد نشده است.
  3. او دوره های گریموری و چهره پردازی را گذرانده و به این رشته نیز علاقه دارد.
  4.  مه لقا مینوش‌زاد در پاسخ به سوال یکی از فالوورهایش که از او پرسید: چی تو دنیا تورو خوشحال می‌کنه؛ جواب داد: طبیعت!
  5. وی به صورت جدی با فیلم کوتاه در میان سال ۹۳ جلوی دوربین رفت.
  6. وی نویسندگی و کارگردانی نمایش خواستگاری را به عهده داشت. 
مه لقا مینوش زاد
تصاویری از مه لقا مینوش زاد

مصاحبه مه لقا مینوش زاد

مصاحبه مه لقا مینوش زاد به صورت گفت و گوی تصویری وجود ندارد.در ادامه یکی از مصاحبه های قدیمی وی را می خوانید:

لطفا از هدف خود در زندگی بگویید؟

هر کسی در زندگی کاری خود هدفی را در ذهن دارد، هدف من این است که در خاطر مردم ماندگار شوم ، بتوانم در حرفه خودم موفق بشم و بتوانم با کارهای هنری در ذهن مردم بمانم و برای این هدف نیز تمام تلاشم را می کنم .

در تایم های فراغت و سرگرمی چه می کنید؟

هنگام فراغت از فعالیت، دوست دارم در کنار خانواده و دوستانم باشم و با آن‌ها همراه باشم. مطالعه کتاب نیز از سرگرمیهای من محسوب می‌شود.

نحوه کارگردانی آقای صلح میرزایی در حکایت های کمال چگونه بود؟

برای بازی در پروژه های مختلفی تست دادم تا اینکه در این سریال پذیرفته شدم. در «حکایت های کمال» “آقای صلح میرزایی خیلی با بازیگر بحث و تعامل داشتند. ایشان دوست داشتند بازیگر پیش از جلوی دوربین رفتن کاملاً درباره نقش مجاب شده و به درک درستی از آن رسیده باشد.

درباره من هم همین اتفاق افتاد و سختگیری های ایشان در روزهای پیش تولید آنقدر بود که من ابتدا فکر کردم این همه سختگیری لازم نیست، ولی در ادامه و زمانی که جلوی دوربین رفتم متوجه شدم تمام نکاتی که ایشان گفته بودند برای بازی ام کاربرد داشته.

جالب آنکه یک روز مانده به آغاز تصویربرداری دختری همسن و سال خودم را به صحنه آوردند و گفتند اگر تو خوب بازی نکنی، این دختر جایگزینت خواهد شد! نقشه ای که خیلی استرس به من وارد کرد و چنان انگیزه ای برایم شد تا بهترین بازی ام را ارائه کنم. ولی در نهایت در پایان همان روز فهمیدم این یک تاکتیک و ترفند زیرکانه و جالب از سوی کارگردان بوده تا مرا ناگزیر به ارائه بهترین بازی ام کند!

نظرت درباره اولین سریالی چیه؟

بازخوردها درباره سریال خوب بوده و اغلب مخاطبان بازی من را روان و بی تکلف ارزیابی می کنند که از این بابت خوشحالم. ضمن اینکه در این مسید کمک های تهیه کننده با تجربه ای مثل آقای شایانفر هم خیلی برای من مفید بود و جا دارد از او تشکر کنم.

ملاک انتخاب بازیگری را در چه می بینید؟

 امروزه متأسفانه ملاک برخی فیلمسازان و سریال سازان برای انتخاب بازیگران تعداد فالوورهای آنان در فضای مجازی شده است که باعث می شود هنرمندان و جوانان مستعد در این پروسه خود به خود کنار گذاشته شوند و شانسی برای ارائه هنرشان نداشته باشند. امیدوارم این روند در آینده اصلاح شود.

و انتخاب شما برای نقش سیمین در آتابای؟

من ابتدا فراخوان بازیگری این فیلم را دیدم، یک روز بعد از دانشگاه همراه با یکی از دوستانم به دفتر خانم کریمی رفتیم و من تست دادم، تست اول را قبول شدم که گفتند برای تست دوم مجدد به دفتر رفتم. تست دوم را گفتند قبول نشدم اما بعد سه چهار روز با من تماس گرفتند که دوباره رفتم تست دادم و قبول شدم.

بازی در آتابای خیلی تجربه خوبی برای من بود، من 3 ماه در خوی بودم و از خانم نیکی کریمی خیلی چیزها یاد گرفتم ایشان قبل از اینکه کارگردانی خوبی باشند انسان خیلی خوبی هستند، با من حرف می زدند و کمکم می کردند در کل آتابای برای من تجربه لذت بخشی بود.

عکس مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد

مه لقا مینوش زاد


سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از بیوگرافی مه لقا مینوش زاد بازیگر نقش خورشید در سریال قطب شمال را در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید بیوگرافی پارسا پیروزفر از تولد تا شهرت و حواشی رابطه با بهاره مصدقیان و بیوگرافی سحر گلدوست بازیگر نقش ثریا در سریال انتهای شب را نیز بخوانید.در صورتی که شما اطلاعات دقیقی تری از این بازیگر تازه کار دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در قسمت نظرات در میان بگذارید.

ارسال نظر