رئیس اتاق مشترک ایران_ویتنام:

تقویت ارتباطات اقتصادی کشورهای آسیا در گرو دیپلماسی است

رئیس اتاق مشترک ایران و ویتنام با بیان اینکه برگزاری اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی ACD را در حیطه دیپلماسی بین‌الملل مهم ارزیابی می‌کنیم، گفت: ارتباطات و تعامل با کشورهای آسیا یکی از اهداف مهم دیپلماسی کشور ایران در سطح اقتصادی و سیاسی است.

تقویت ارتباطات اقتصادی کشورهای آسیا در گرو دیپلماسی است

سید مصطفی موسوی پیرامون گفتگو در مورد موضوعات گوناگون در کشور اظهار کرد: ترویج این تعاملات باعث می‌شود از لحاظ سیاسی و اقتصادی تا حدودی دولتمردان را در جهتی سوق دهیم که به این باور برسند در دنیای امروز حضور و نقش اتاق‌های بازرگانی در توسعه دیپلماسی بین‌المللی راهگشا است.

به گزارش ستاد خبری اجلاس، رئیس اتاق مشترک ایران و ویتنام و رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر با اشاره به فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری قابل ارائه و معرفی به طرف‌های خارجی افزود: بی‌شک هر استان و شهرستانی در ایران از ظرفیت‌های ویژه و خاصی برخوردار است، برای نمونه در شهرستان‌ها و استان‌های جنوبی کشور، رونق حمل و نقل و لجستیک دریایی می‌تواند در تعاملات کشورها بسیار تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: برای مثال در استانی همچون اصفهان که به عنوان شهری کاملا صنعتی شناخته می‌شود، در صادرات صنعتی می‌توانیم دیدگاه و رویکرد مناسبی داشته باشیم، زیرا چنین ظرفیت‌هایی بسیار انگشت‌شمار هستند، لذا تمام این موارد همانند پازل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا موضوع تجارت بین‌الملل با تعاملات گسترده بین اتاق‌های سراسر آسیا رونق پیدا کند.

موسوی در پاسخ به اینکه برگزاری اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی ACD چه اثری در بهبود روابط تجاری ایران خواهد داشت، گفت: برگزاری این رویدادها، دیدگاه کشورهای دیگر نسبت به تبلیغات سوء کشورهای غربی بر علیه کشور ایران را خنثی می‌کند و بدون شک با تسهیل در تصحیح دیپلماسی اقتصادی می‌توانیم آسان‌سازی در تجارت را توسعه دهیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و ویتنام درباره میزبانی این اجلاس توسط اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: آمادگی اصفهان برای میزبانی برنامه‌های بین‌المللی در سطح بسیار بالا و رضایت از عملکرد آن، موجب افتخار و مباهات پارلمان بخش خصوصی است.

 

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار