همه نگران اصفهان به جز…

اصفهان، شهری که کافی است فقط چند ثانیه در خیابان‌هایش قدم بزنید و از دهانه‌ی یک پل به تماشای زیبایی‌هایش بنشینید تا یک دل نه صد دل شیفته زیبایی‌هایش شوید. اگر ساکن اصفهان باشید که جانتان به جان شهر گره می‌خورد و اگر مسافری باشید که هرچند کوتاه گذرتان به نصف جهان افتاده باشد افسون می‌شوید و نمی‌توانید این‌همه زیبایی را فراموش کنید.

همه نگران اصفهان به جز…

اصفهان، شهری که کافی است فقط چند ثانیه در خیابان‌هایش قدم بزنید و از دهانه‌ی یک پل به تماشای زیبایی‌هایش بنشینید تا یک دل نه صد دل شیفته زیبایی‌هایش شوید. اگر ساکن اصفهان باشید که جانتان به جان شهر گره می‌خورد و اگر مسافری باشید که هرچند کوتاه گذرتان به نصف جهان افتاده باشد افسون می‌شوید و نمی‌توانید این‌همه زیبایی را فراموش کنید. بااین‌همه زیبایی اما اصفهان حال‌وروز نگران‌کننده‌ای دارد که نه‌تنها ساکنانش بلکه توجه هر بیننده‌ای را به خودش معطوف می‌کند، بسیاری از سلبریتی‌ها و چهره‌های مهم با سفر به اصفهان بارهاوبارها در شبکه‌های اجتماعی‌شان نوشته‌اند که حال‌وروز اصفهان خوب نیست و این شهر زیبا، وجودش به زاینده‌رودی وصل است که بازیچه شده و جریانش باز و بسته می‌شود، فرونشست نفس بناهای تاریخی و درختان کهن‌سال و زیرساخت‌های شهری را به شماره درآورده و آینده خوبی در انتظار اصفهان نیست. وضعیت به‌قدری نگران‌کننده است که هرکسی به اصفهان  می‌آید نگرانی‌اش از وضعیت نصف جهان را به روشی نشان می‌دهد. مانند استوری جدید بهاره رهنما بازیگر تلویزیون که در سفرش به اصفهان از نگرانی‌اش برای آینده این شهر نوشته از زاینده‌رود و کم‌آبی و مشکلات مربوط به محیط‌زیست تا اکوسیستم و کم‌آبی همگی در استوری بهاره رهنما نوشته شده‌اند.

بهاره+رهنما
استوری بهاره رهنما درباره اصفهان

انعکاس مشکلات اصفهان که اکثرش محیط زیستی است از زبان هر فردی از کارشناس و متخصص گرفته تا  هنرمند  و بلاگر و افراد دیگر، بااهمیت است و یادآور نکته مهمی است؛ اینکه تمام ایران نگران اصفهان هستند به جز مسئولین و متولیان حل مشکل! آنچه وضعیت اصفهان به‌عنوان جهان شهری که متعلق به تمام ایران و جهان است را نگران‌کننده‌تر می‌کند بی‌خیالی برخی از مسئولینی است که تصمیم‌هایشان نقش مهمی در آینده اصفهان دارد آینده‌ای که می‌تواند به قیمت نابودی نصف جهان تمام شود.

 

ارسال نظر