اکبری : مبالغ قراردادهای فوتبال چمنی خیلی بهتر از ساحلی است

در گفت‌وگویی صمیمی با امیرحسین اکبری، ملی‌پوش فلاورجانی تیم فوتبال ساحلی ایران به صحبت نشستیم تا بیشتر از او بشنویم که یکی از گل‌هایش نامزد گل برتر سال 2017 فوتبال ساحلی جهان بود.

در گفت‌وگویی صمیمی با امیرحسین اکبری، ملی‌پوش فلاورجانی تیم فوتبال ساحلی ایران به صحبت نشستیم تا بیشتر از او بشنویم که یکی از گل‌هایش نامزد گل برتر سال 2017 فوتبال ساحلی جهان بود.

به گزارش فارس ، فوتبال ساحلی جزو آن دسته از ورزش‌هایی است که در کنار مهارت، نیازمند قدرت بدنی بسیار بالایی در وجود بازیکن این رشته است و ساحلی بازان فشار بالایی را در هر بازی متحمل می‌شوند.

ورزشکاران استان اصفهان نیز در سال‌های اخیر رشد مناسبی در این رشته داشته و بعضاً با 2 یا 3 نماینده در لیگ برتر فوتبال ساحلی به رقابت با رقبا پرداخته‌اند.

امیرحسین اکبری، ملی‌پوش فلاورجانی تیم فوتبال ساحلی ایران یکی از چهره‌های شاخص این ورزش در استان اصفهان است که تجربه حضور در چندین دوره جام‌ جهانی و مسابقات بین‌قاره‌ای را دارد. او از سال 2011 به تیم ملی دعوت شده و هم اکنون مدافع این تیم است که شب گذشته نیز با ارائه یک بازی خوب در رده‌بندی مسابقات بین قاره‌ای مقابل روسیه، ضمن دریافت یک کارت زرد نقش مؤثری در مقام سومی تیم ملی ایران داشت.


در همین راستا در گفت‌وگویی صمیمی با او به صحبت نشستیم تا بیشتر از او بشنویم که یکی از گل‌هایش در دوره گذشته جام بین‌قاره‌ای در بازی با تاهیتی جهان نامزد گل برتر سال 2017 فوتبال ساحلی جهان بود.

بعد از کسب یک مدال دیگر فرصت آن است که بیشتر از خودتان بگوئید.

من در بهمن ماه سال 1370 در شهر پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان به دنیا آمدم، در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی هستم. نوجوان که بودم والیبال بازی می‌کردم و به فوتبال هم علاقه داشتم، مدتی را در تیم‌های پایه ذوب‌آهن اصفهان فوتبال بازی می‌کردم اما اتفاقات و برخی از رفتارها سبب شد تا من در سال 1387 به مدت 2 سال از فوتبال فاصله گرفتم اما در سن 18 سالگی به رشته فوتبال ساحلی وارد شدم و به تیم «عمران‌سازان» تیران رفتم.


خانواده مخالف فعالیت حرفه‌ای شما هستند یا شما را تشویق به ادامه هم می‌کنند؟

قطعاً بهترین یار و مشوقم در تمامی مسیر زندگی تا کنون پدرم بوده است.

در خانواده هم کسی اهل ورزش حرفه‌ای بوده؟

پدرم، در تیم پلی‌اکریل که یک تیم کارگری بود، فوتبال بازی می‌کرد، هرچند به دلیل مصدومیت فوتبال را ادامه نداد و الان تفریحی بازی می‌کنند.

چرا فوتبال ساحلی؟ اصفهان هم که شهر ساحلی نیست!

به‌ طور کاملاً اتفاقی، وقتی فوتبال چمنی بازی می‌کردم در تیمی از زیرگروه کشور،که برای آمادگی بدنی دوره‌ای مسابقات در پارک ناژوان اصفهان برگزار کرده بود، من بهترین بازیکن شدم، چند روز بعد از تیم عمران سازان تیران با من تماس گرفتند که بازیکنان بزرگی آن‌جا بازی می‌کردند و این همان دریچه ورودم به فوتبال ساحلی بود.


اگر الآن به گذشته بازگردی دوباره انتخابتان فوتبال ساحلی‌ست یا رشته دیگری؟

قطعاً دوباره فوتبال ساحلی را انتخاب می‌کردم چون از گذشته این ورزش را دوست دارم و تمام زندگی‌ام وقف این ورزش شده است.

قراردادهای فوتبال ساحلی در چه سطحی است؟

: مبالغ قراردادهای فوتبال چمنی خیلی بهتر از ساحلی است؛ ولی طی این چند سال شاهد افتخارات زیادی در عرصه جهانی و بین‌المللی فوتبال ساحلی بوده‌ایم که به طرفداران این رشته در ایران افزوده‌ شده و استقبال چشم‌گیری پیداکرده است.

وقتی می‌شنوید فوتبالی‌ها آن‌قدر پول می‌گیرند و شرایط ساحلی با این افتخارات متفاوت است، چه حسی دارید؟

از نظر مالی بله باید نگاه مسؤولان به این رشته ورزشی هم عوض شود ولی به‌ شخصه باعث افتخار است که فوتبال ساحلی بازی می‌کنم.


طرفدار چه تیمی هستید؟

در ایران پرسپولیسی هستم و در اروپا طرفدار یوونتوس.

به عنوان الگوی ورزشی چه کسی را می‌پسندید؟ در داخل و خارج؟

داخلی علی دایی و خارجی بوفون دروازه‌بان تیم ایتالیا

اولین چیزی که با شنیدن این کلمات به ذهنتان می‌رسد؟

جام جهانی: همیشه برای ما شیرین بوده

فوتبال: زندگی

ساحل: بهترین روزهای عمرم آنجا طی می‌شود

زاینده‌رود: متأسفانه الآن خشک شده

کارلوس کی‌روش: مربی خیلی بزرگ

ایران: وطنم

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار