سن در شمشیربازی مهم نیست، تجربه مهم است

بانوی شمشیرباز اصفهانی گفت: آن‌قدر به شمشیربازی ادامه می‌دهم تا به هدفم که پوشیدن پیراهن تیم ملی است، برسم، شمشیربازی به تجربه نیاز دارد و سن در آن مطرح نیست.

بانوی شمشیرباز اصفهانی گفت: آن‌قدر به شمشیربازی ادامه می‌دهم تا به هدفم که پوشیدن پیراهن تیم ملی است، برسم، شمشیربازی به تجربه نیاز دارد و سن در آن مطرح نیست.

مرضیه رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اواخر آذر ماه سال جاری مسابقات شمشیربازی قهرمانی بزرگسالان کشور در بخش بانوان به میزبانی تهران برگزار شد.

وی با بیان این‌که رقابت‌ها در دو رده تیمی و انفرادی انجام گرفت، افزود: من در رده تیمی موفق به کسب مقام نخست و مدال طلا شدم.

بانوی شمشیرباز اصفهانی عنوان کرد: 6 سال است که به طور حرفه‌ای در این رشته در بخش اسلحه اپه فعالیت می‌کنم و از آنجایی که برادرانم شمشیربازان حرفه‌ای هستند، من هم علاقه‌مند شدم و آن را به عنوان رشته اصلی ورزشی‌ام انتخاب کردم.

وی بیان کرد: بخش‌های مختلف شمشیربازی یکسری خصوصیت‌ها را دارد؛ به عنوان مثال در اسلحه اپه زمان و تمرکز مهم است، در اسلحه سابر سرعت اهمیت دارد و در فلوره همه این‌ها نیاز بوده و سخت‌تر از بقیه هم است.

رضایی خاطرنشان کرد: در اپه قد و قدرت‌ بدنی بالا بسیار حائز اهمیت است و من به خاطر داشتن این ویژگی‌ها و تمرکز بالا، همین بخش از شمشیربازی را برای فعالیتم در این رشته انتخاب کردم.

وی تصریح کرد: شمشیربازی به تجربه نیاز دارد و سن در آن مطرح نیست، من خودم چون درگیر درس بودم از همین سن بزرگسالی در این رشته شروع به کار کردم و موفق هم بوده‌ام.

بانوی شمشیرباز اصفهانی اضافه کرد: هدفم این است که در تیم ملی فیکس شوم؛ البته به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌ام اما جزو نفرات اصلی نبوده‌ام، می‌خواهم تا زمانی که آرزویم برآورده شود شمشیربازی را ادامه دهم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار