سامانه 137 پل ارتباطی شهروندان با مدیریت شهری

شهردار سده لنجان گفت:سامانه 137 یکی از مهم ترین ظرفیت های شهرداری سده لنجان است که از طریق آن شهروندان می توانند صدای خود را به گوش مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر برسانند.

شهردار سده لنجان گفت:سامانه 137 یکی از مهم ترین ظرفیت های شهرداری سده لنجان است که از طریق آن شهروندان می توانند صدای خود را به گوش مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر برسانند.
حسین ناظم الرعایا در آئین بهره‌برداری از سامانه 137 شهرداری سده لنجان اظهار کرد: باید توجه داشت در احادیث دین مبین اسلام تکریم ارباب رجوع مسئله‌ای است که بسیار فراوان مورد توجه قرار گرفته، از این رو باید در تمام سازمان‌ها و نهادها براساس اصل خدمت به ارباب رجوع توجه ویژه‌ای داشت.
وی افزود: باید توجه داشت تکریم ارباب رجوع به معنای اجرای فوری درخواست‌های مردم در موقع غیر عادی نیست،بلکه خوشرو برخورد کردن، پیگیری کردن رفع مشکل، راهنمایی کردن و نگاه یکسان به مردم داشتن از مهم‌ترین فاکتورهای تکریم ارباب رجوع است که باید مورد توجه قرار گیرد.
شهردار سده لنجان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع کارگروه حقوق شهروندی برای اولین بار در شهرداری سده لنجان راه اندازی شد تا در موارد مختلف مدافع حقوق شهروندان باشد و تکریم ارباب رجوع نیز به خوبی انجام گرفته باشد.
وی ادامه داد: در این راستا سامانه 137 یکی از مهم ترین ظرفیت های شهرداری سده لنجان است که از طریق آن شهروندان می توانند صدای خود را به گوش مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر برسانند.
ناظم الرعایا اضافه کرد: ما براین باوریم که تکریم ارباب رجوع از سوی مدیریت شهری نباید به عنوان یک شعار ظاهری مطرح شود و مردم انتظار دارند که در عمل از سوی کارکنان و مدیران تکریم و حقوق آنها برآورده شود از این رو سامانه 137 می تواند در راستای تحقق این مهم به خوبی ما را یاری رساند.
وی عنوان کرد: بخشی از مسایلی که از سوی شهروندان به سامانه 137 منتقل می شود مسائلی است که موجب نارضایتی آنها را فراهم کرده است و شاید این مهم ناشی از موانع قانونی سازمان ها باشد از این جهت این سامانه می تواند با ارجاع اینگونه موارد شهرداری و شورا را به سمت اصلاح برخی مصوبات و رفع مشکلات ناشی از آن سوق دهد که این موضوع در نهایت منجر به افزایش رضایتمندی شهروندان از مجموعه شهرداری و شورا خواهد شد.
شهردار سده لنجان بیان کرد: نباید فراموش کرد شهرداری توفیق خدمت مستمر به شهروندان را به عهده دارند و باید این امر را برای افزایش رضایت و اعتماد عمومی به کار بگیرند، از این رو خدمتگزاران شهر در رسیدگی به مشکلات مردم، باید اجرای قاطعانه قانون را توام با مهربانی و مدارا مدنظر قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: امروزه استفاده از روش های نوین برقراری ارتباط بین شهروندان و مسئولین می‌تواند بسیار کارآمد باشد و از این جهت برای شنیدن هر چه بهتر صدای شهروندان و انتقادات و پیشنهادات آنها باید به سمت استفاده از فناوری های نوین رفت تا شهروندان بتوانند همانند یک گزارشگر عکس ها و فیلم های موردنظر خود را به واحد ارتباطات و شکایات مردمی ارسال کنند.
ناظم الرعایا تاکید کرد: در حال حاضر سایت شهرداری ، سامانه پیامک کوتاه و کانال شهرداری در تلگرام تا حدودی این نیاز را برطرف کرده است اما با افزوده شدن سامانه 137 شهرداری به این مجموعه ، در تلاش هستیم شهروندان را درمشارکت بیشتر امور شهر و انعکاس نظراتشان ترغیب کنیم.
وی متذکر شد: : سامانه ارتباط مردمی شهرداری سده لنجان علاوه بر اینکه شنوای درخواست ها و انتقادات شهروندان است، مطالبات آنها را به زیرمجموعه های شهرداری ارجاع می دهد و نحوه پاسخگویی و حل مشکلات مطرح شده را نیز طی تماس تلفنی با شهروند پیگیری می کند.
شهردار سده لنجان در پایان گفت: سامانه 137 فقط مرکز ثبت انتقادات و پیشنهادات نبوده و به عنوان یک راهنما نیز عمل می کند و در موارد مورد نیاز به راهنمایی شهروندان و گردشگران می پردازد و تماس با این سامانه برای شهروندان کاملا رایگان و بدون هزینه می‌باشد.
در ادامه این آئین سید محسن سجاد شهرداری سده لنجان را یکی از شهرداری‌های پیشتاز شهرستان لنجان دانست و گفت: شهرداری یک نهاد اجتماعی است که مهمترین وظیفه اش خدمت رسانی به شهروندان است لذا باید از نزدیک مشکلات عمومی اهالی محلات مختلف شهر مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: مسئولان نباید از مردم جدا باشند و هیچ مانعی نباید سد راه دیدارهای شهروندان با مسئولان و مدیران شهرداری شود، چرا که هر چه شهروندان به راحتی بتوانند مسائل و موارد خود را اعلام کنند همکاری و همیاری در جهت رفع موانع بیشتر خواهد شد.
فرماندار شهرستان لنجان اضافه کرد:باید به این مهم توجه داشت هر زمان شهروندان احساس و نیاز به دیدار داشته باشند و مسائلشان در چهار چوب قانون اعلام شود یقیناً مسئولان شهرداری در خدمتشان خواهند بود اما سامانه 137 جدای از کاهش تردد شهروندان پل ارتباطی بسیار مناسبی بین مردم و مدیریت شهری برای راهنمائی و حل مشکلات آنان است.
وی عنوان کرد: نکته قابل توجه در شهرداری سده لنجان آن است که : چشم انداز این مجموعه با نگاه پژوهش محور ترسیم شده است تا پشنهادات و درخواست های مردمی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته و مرجعی برای تصمیم گیران و تصمیم سازان روند تدوین بودجه شهرداری باشد.
گفتنی است در پایان این آئین سید یوسف هاشمی بعنوان مسئول واحد ارتباطات و شکایات مردمی شهرداری سده لنجان منصوب شد.

ارسال نظر